Zdravo, pred parimi dnevi sem mojo skrivnost zaupala učiteljici, torej moja skrivnost je bila da sem se rezala. Od učiteljice sem takoj dobila podporo in mi sedaj pomagaj ampak moja želeja je bila da tega ne bi povedala mojim staršem. Seveda je rekla da za enkrat ne bo povedala ampak če se bom spet rezala pa bo. Prevčeraj mi je pa rekla da bi naj poskušam to povedati staršem. Ampak od učiteljica pra krat dobim odziv kot da me obsoja in se potem jaz še bolj slabo počutim in imam spet željo po rezanju. Kaj naj naredim v takšnem primeru
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej se opravičujem, da si za odgovor morala čakati. Super je, da si svoji učiteljici zaupala, da se samopoškoduješ. To je zagotovo od tebe zahtevalo veliko poguma, zato ti čestitam, da si naredila ta korak.
Praviš, da si izrazila željo, da učiteljica za samopoškodovanje ne bi seznanila tvojih staršev. Povedala ti je, da bo željo zaenkrat upoštevala, ampak če boš z rezanjem nadaljevala, pa bo žal morala obvestiti starše. Zapisala si, da te spodbuja, da poskusiš sama svojim staršem zaupati to skrivnost. Samopoškodovanje je zelo resna in nevarna stvar. Zato je pomembno, da te učiteljica spodbuja, da s tem prenehaš, če pa ti to ne bo uspelo, pa je pomembno, da obvesti tudi starše, saj ogrožaš samo sebe. Verjamem, da je zate zelo težko zaupati še staršem, vendar starše skrbi zate in ti želijo pomagati. Pomembno je, da izvejo, saj ti bodo le tako lahko pomagali in te podpirali. Če pa se doma ne bi počutila varno, če bi starši izvedeli za tvoje rezanje, pa je dobro, da učiteljici to poveš in lahko poiščeta drugačen pristop.
Praviš tudi, da imaš občutek, da te učiteljica obsoja. Žal mi je, da imaš takšen občutek. Vprašala bi te, kaj ti daje takšen vtis? Če misliš, da te obsoja zaradi tega ker želi, da tudi starši izvejo, želim, da veš, da ti učiteljica želi le pomagati. Starši so zate odgovorni in ti lahko pomagajo zato je pomembno, da so seznanjeni s tvojim samopoškodovanjem. Prav tako je dobro, da te učiteljica spodbuja, da jim najprej sama poveš, saj je lažje, če starši to izvejo od tebe.
Glede na to, da se ti zdi, da te učiteljica obsoja, bi morda bilo dobro, da se poskusiš pogovoriti še s svetovalno delavko, ki je bolje usposobljena za pomoč učencem v stiski. Kadar pa začutiš potrebo po rezanju, pa se poskusi s svojo stisko soočiti na drugačen način. Pokličeš lahko na katero izmed številk za telefonsko svetovanje, ki jo lahko najdeš tukaj. Tam so strokovnjaki usposobljeni za to, da ti pomagajo na neobsojajoč način. Prav tako se lahko poskusiš sprositi s kakšno dihalno vajo ali s preusmerjanjem svojih misli.
Želim ti vse dobro.
Katarina Maučec, mag. psihologije