Ziujo
Mam par problemckou k nvm kko nj jih sama resim ker pac nocm starsem povedat niti v soli kr se bo use zvedl v roku 1 dneva.
1. Zadne case se "bojim" moskih pac neki sm mela s sosolcm(kao neka zaljubljenost) in tkrt meje on napadu pac posilju mije gole slike in mene sprasvou za to in sm mu zmer rekla ne in pac zdj sva tko ful dobra prjatla ratala kr smo se ful povezal s sosolci med sabo ampk k ga vidm z drugimi zenskami da dela isto k je men mi gre na bruhanje in meje strah za njih.
2. Ze doug casa razmislqm ce bi se spet rezala kr pac mam probleme u druzini tko skos se derejo name skos sm js problem ucas se pocutm k da sm na tem svetu sam da cistm stanovanje kr ga drugi nocjo, nc ne spim (cca.3ure na dan ce mi rata) ucim se nonstop in pac v soli me skos zafrkavajo (prjatlca mi govori da sm debela, nasledn dan da sm prevec suha, da sm grda,itd.)
3. Tko ful sm zalublena u enga sosolca tko res ful ampk mu nocm povedat kr do zdj semi je zmer zgodil da k sm bla v nekoga je nasledn dan ze meu punco in pac mu nicm rect ceprou vem da ni vame, da nc ne cut do mene ampk pac useen js ga mam ful rada in zrd tega se tud stradam (jem sam kosiu pa jabolko za zajtrk), skos probam bit neki lepsa se trudt zanga in pac mau mam dost tega kr meje zdj ze zacel bit strah da bom skp padla enkrt, karkol pojem mi gre na bruhanje in nvm kko vn iz tega tko to so razlogi pac zk bi rada sla nazaj na rezanje ucas tud razmislam da bi se ubila 1x sm ze probala pac nemorm vec tko ustanm ob 4 zjutri spat grem ob 2 zjutri cez dan sm 9ur u soli, tistih 8r k pa mi se ostane od dneva pa 2 uri zapravm sam zto da pridm domou ostalo pa da se ucim in m3 ubija to pac js u soli nism taka kokr zdj kle pism defenitivn sm bl tko "vesela"
• Na
Nana
Heej,
Z rezanjem sm na podobnem kt ti in sam to ti lah recem NE SE, PAC DA NE BI RES ne splaca se in ja je tezko kr da se ne bi ampak sam res se ne probej.
Upam na najboljs
• Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Praviš, da te v zadnjem času muči veliko stvari – od neprijetnih izkušenj s sošolcem, težav doma, pa do občutkov izčrpanosti, zaljubljenosti in dvomov vase. Iz tvojega pisanja čutim, kako težko ti je, da imaš občutek, da se stvari kopičijo in da tega ne moreš zaupati nikomur, ker se bojiš, da te ne bi razumeli ali bi izvedeli tudi drugi. Zelo mi je žal, da greš skozi vse to. Vedi, da nisi sama, da obstajajo načini in ljudje, ki ti lahko pomagajo, tudi če se zdaj morda zdi, da izhoda ni. Predelajva vsako težavo, ki jo omenjaš, posebej.
Odnos s sošolcem in strah pred moškimi
Razumem, da se ti situacija s sošolcem zdi zelo težka. To, da ti je pošiljal gole slike in pritiskal nate, ni bilo v redu. Takšno vedenje je nesprejemljivo in pomembno je vedeti, da to nikakor ni tvoja krivda. Prav je, da si mu takrat jasno povedala, da tega ne želiš. Čeprav sta zdaj prijatelja, se tvoji občutki glede njega in njegovega vedenja ne slišijo prijetni ali varni. Pomembno je, da veš, da nisi odgovorna za njegovo vedenje. Če pa čutiš, da moraš ukrepati, ker te skrbi, da bi lahko komu škodoval, obstajajo načini, da spregovoriš brez tveganja, da bi bila izpostavljena. Lahko poskusiš spregovoriti z odraslo osebo, ki ji zaupaš (na primer šolski svetovalec, razrednik ali učitelj, ki ti je blizu) ali pa komu od njih napišeš pismo ali e-mail in pojasniš situacijo. Pomembno je, da jim poveš, da želiš ostati anonimna in da se bojiš, kako bi lahko vplivalo nate, če bi se razvedelo. Njihova naloga je, da te poslušajo, vzamejo tvoje skrbi resno, preverijo situacijo (ne da bi izpostavili tvoje ime, če ni potrebno) in da ukrepajo tako, da zaščitijo tebe in druge učence.
Napisala si tudi, da se zadnje čase zaradi te izkušnje »bojiš« moških. To je naravna reakcija na nekaj, kar te je prizadelo, in način kako te tvoj um in telo poskušata zaščititi pred podobnimi situacijami. A to ne pomeni, da so vsi moški nevarni ali da jim ne moreš zaupati. Sčasoma in s podporo lahko to izkušnjo predelaš in najdeš način kako spet vzpostaviti občutek varnosti ter zaupanja. Če pa te ta strah preveč obremenjuje ali celo ovira, je pogovor z nekom, ki ti lahko nudi podporo, najboljši način, da začneš razumeti in lajšati to tesnobo.
Težave doma in pomanjkanje spanja
Tudi tvoja situacija doma se sliši zelo težka. Zdi se, kot da nosiš preveč odgovornosti in ne čutiš, da imaš pravico do počitka, ljubezni ali razumevanja. Nisi ti "problem", tvoje počutje (utrujenost, izčrpanost, občutek, da moraš vse opraviti sama) je reakcija na okolje, ki ti ne daje dovolj podpore. To ni tvoja krivda, ampak nekaj, kar je treba urediti, da se boš lahko počutila bolje.
Pomanjkanje spanja, ki ga opisuješ, je eden od dejavnikov, ki te najbolj izčrpava. Spanje je ključnega pomena za tvoje zdravje, saj pomaga telesu, da si opomore, možganom, da predelajo informacije, in tvojemu razpoloženju, da ostane stabilno. Brez spanja se je težje učiti, koncentrirati in soočati s čustvenimi izzivi. Čeprav težav doma morda ne moreš rešiti takoj, lahko poskusiš narediti nekaj majhnih korakov, ki ti bodo pomagali. Poskusi določiti uro, ko boš šla spat, in jo po najboljših močeh tudi vsak večer upoštevaj. Pred spanjem ugasni luči, odloži telefon ali druge naprave in se poskušaj sprostiti, na primer z globokim dihanjem ali branjem nečesa pomirjujočega. Prav tako si določi uro, ko prenehaš z učenjem, in takrat počni nekaj kar te sprošča – poslušaj glasbo, pojdi na sprehod ali si zapiši misli. Te male stvari ti lahko pomagajo, da si vsaj za trenutek oddahneš. Z družino se poskusi pogovoriti o tem, da potrebuješ več časa za učenje in počitek. Morda ti lahko pomagajo razdeliti opravila.
Zafrkavanje v šoli in odnos s prijateljico
To, da ima prijateljica grde komentarje o tvojem videzu, ni sprejemljivo. Nihče nima pravice, da te zafrkava in ponižuje, tudi če to počne »v šali«. Postavi ji mejo. Mirno in določno ji povej, da takšnih komentarjev ne želiš poslušati. Če te ima res za prijateljico, bo to razumela in spremenila svoje vedenje. Če pa tega ne bo upoštevala in se ti bo zdelo, da ti odnos z njo škoduje, je povsem v redu, da se od nje oddaljiš ali celo prekineš odnos. Pomembno je, da se obdajaš z ljudmi, ki te spoštujejo in ti dajejo občutek vrednosti. Če pa se zbadanje tudi potem ne bo končalo ali pa se bo celo poslabšalo, pa bi bilo dobro, da to poveš razredniku ali drugi odrasli osebi v šoli, ki ji zaupaš.
Rezanje in misli na samomor
Zelo mi je hudo slišati, da razmišljaš o rezanju ali celo o tem, da bi si vzela življenje. To, da zdaj čutiš toliko bolečine, ne pomeni, da bo vedno tako. Čeprav se zdaj zdi, da ni izhoda in da je vsega preveč, se lahko stvari izboljšajo. Rezanje ti morda da občutek olajšanja, a je to samo začasno in ne reši tistega, kar te zares boli. Namesto tega poskusi izraziti in predelati svoja čustva na način, ki ti ne bo škodoval. Ko se ti nabere bolečina ali občutek, da je vsega preveč, poskusi vzeti zvezek in zapisati svoje misli. Pisanje ti lahko pomaga, da razbremeniš svoje misli in čustva. Ustvari tudi seznam stvari, ki te pomirjajo in sproščajo. Ko te preplavi bolečina, si vzemi čas za eno izmed teh dejavnosti. Ko čutiš, da bi se rezala, se ustavi za trenutek in počasi globoko vdihni skozi nos, zadrži dih za tri sekunde, nato počasi izdihni skozi usta. To ponavljaj, dokler se ne počutiš nekoliko bolj umirjeno. Rezanje zamenjaj za nekaj neškodljivega (na primer strgaj papir ali stiskaj blazino).
Če čutiš, da misli na rezanje ali samomor postajajo premočne in se ponavljajo, takoj poišči pomoč. Nujno je, da to poveš nekomu, ki ti lahko pomaga. Lahko pokličeš anonimno linijo za pomoč mladim, kot je TOM telefon (116 111)  ali drugo podobno službo, kjer ti lahko nekdo prisluhne, ne da bi te presojal. Tvoje življenje je dragoceno in stvari se lahko z majhnimi koraki in s pravo podporo spremenijo na boljše.
Zaljubljenost in stradanje
Zdi se, da si pripravljena narediti vse, da bi navdušila sošolca v katerega si zaljubljena. Tudi če se ti zdi, da bi s svojim videzom lahko "prepričala" nekoga, da te opazi, takšna ljubezen ne bo trajna. Prava ljubezen temelji na tem, kdo si (na tvoji osebnosti, prijaznosti, iskrenosti ...) in ne na tem kako izgledaš. Stradanje in zanemarjanje svojega telesa te ne bosta pripeljala do tega, kar želiš, ampak lahko resno ogrozita tvoje zdravje. Če stradaš, tvoje telo ne dobi tistega, kar potrebuje, kar pa lahko vodi v utrujenost, omedlevico, težave s koncentracijo in dolgoročne zdravstvene težave. Tvoje telo te podpira pri vseh tvojih vsakodnevnevnih nalogah in naporih (učenje, gibanje, miselno delo), zato si zasluži skrb, hvaležnost, ljubezen in nego z zdravim prehranjevanjem ter počitkom. Pomembno je, da se poskusiš vrniti k zdravemu načinu prehranjevanja. Poskusi jesti redne obroke, tudi če se ti zdi težko. Začni z majhnimi obroki, ki jih potem počasi in zmerno povečuj. Spomni se, da je hrana gorivo in da ti vsak grižljaj pomaga ostati močna in zdrava. Če ti je težko obdržati zdrav odnos do hrane, poskusi zapisati, kako se počutiš, ko se prehranjuješ ali ko preskočiš obrok. To ti lahko pomaga razumeti svoje vzorce in poiskati podporo.
Za konec naj poudarim, da si pogumna in močna, ker si delila svoje občutke in skrbi. Nisi sama in že s tem, ko si napisala svoje misli, si naredila prvi korak. Spomni se, da si vredna ljubezni in spoštovanja v vseh odnosih, tako doma kot v šoli. Zaslužiš si življenja brez bolečine. Če potrebuješ dodatno podporo za katerokoli težavo, ne odlašaj s tem, da se obrneš na šolskega svetovalca, anonimne linije za pomoč ali odraslo osebo, ki ji zaupaš. Tvoji občutki so pomembni in tvoje zdravje je na prvem mestu.
Če imaš še kakšno skrb ali potrebuješ dodaten nasvet, sem ti na voljo tudi jaz.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)