Pozdravljeni! Mene že nekaj časa to teži. In sicer, moja prijateljica se reže in ne želi nikomur povedati, kaj je z njo narobe. Mene zelo skrbi za njo. Nevem kaj naj naredim. Povedala sem ji moje izkušnje, ampak ne pomaga. Hvala za odgovor. Lp
Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Najprej se ti opravičujem, da si dolgo čakala na odgovor. Žal mi je, da se tvoja prijateljica samopoškoduje. Iz tvojega zapisa vidim, da si zelo skrbna in hkrati zaskrbljena. Hkrati pa ne veš kako pomagati prijateljici.
Glede na to, da je preteklo že nekaj časa od tvojega zapisa me zanima, kako je trenutno s teboj in s prijateljico? Veš za samopoškodovanje samo ti?
Pišeš, da prijateljica ne želi povedati kaj je z njo narobe. Včasih so razlogi za stiske lahko tako globoki ali zapleteni, da ne zmoremo govoriti o njih ali jih mogoče niti sami ne poznamo. Pomembno je, da veš, da ne moraš in ne moreš ti nositi odgovornosti za svojo prijateljico. Verjetno tudi prijateljica ne bo zmogla brez strokovne pomoči biti bolje. Lahko pa ji prisluhneš in jo še naprej podpiraš tako kot do zdaj, toliko kot zmoreš.
Najbolje bi bilo, da bi za samopoškodovanje izvedela odrasla oseba, mogoče učiteljica, ki ji zaupaš ali šolska svetovalna delavka. Tako bi lahko tvoji prijateljici poiskali ustrezno pomoč hkrati pa bi bila tudi ti razbremenjena. Vem, da so to težke odločitve in da se mogoče lahko pojavi občutek, kot da boš prijateljico izdala, a vendar je to prava pot.
Želim ti veliko poguma. Sporoči, kako bo šlo :)
Anja Jularić, mag. psihologije