zivjo torj js se ze neki casa rezm pa ne povem tega nobenmu. Vecino ureznin mam po nogi. Zdj rezm se ze neki casa zrd tipov pa samopodobe kr se took sovrazm 1 grda sm 2 debela in zto tud nejem in mi pol rata slabo alpa se mi zacne vrtet. Pac ucasih je tud to k sm zalostna in jokam ce se kej moji prjatlci zgodi in ji probam pomagat sam pol ucasih zgleda k da ji nemorm pomagat in pol se ful slabo pocutm kr mislm da sm slaba oseba. Pac mogoc se use to slis uno ful bedn ubistvu pa ni. Probala sm se ze odvadt rezanja s tem da mam elastiko na zapestju al pa da si rism crtice po roki tkrt k se hocm rezat.
Ha
HanQuokka
Hej :)
Nisem svetovalka ampak mogoče ti bom vseeno lahko s kakšnim nasvetom pomagala.
Verjamem, da je težko to obdobje najstništva in vsi problemi, ki pridejo s tem. Spoznamo veliko ljudi s katerimi imamo dobre in slabe izkušnje, družba nam govori, da moramo biti popolni... Pa to ni res. Ljudje delamo napake in jih bomo ter se iz njih veliko naučili.
1. Prepričana sem, da nisi grda ali debela. Nisi napisala koliko kil imaš ampak iskreno je čisto nepomembno - številke na tehtnici niso pomembne. Teža je odvisna tudi od tega kako močne kosti imaš, strukturo itd. Ni rešitev to, da ne ješ, ker lahko zboliš z motnjami hranjenja. Poskusi si narediti urnik in jej 5 obrokov - imej veliko sadja in zelenjave, beljakovine, pij veliko vode. Izogibaj se sladkim stvarem (ne odpovej si tega, zmanjšaj). Mogoče pojdi na kakšen sprehod vsak dan za pol ure, mogoče tek. Lahko tudi poiščeš na youtubu kakšen workout. Prosim samo ne stradat!!!
2. Rezanje - tudi sama sem šla čez to in meni je res pomagala glasba. Po tvojem vzdevku sklepam, da poslušaš isto skupino kot jaz. Če je to res in se ne motim mi odgovori pa ti tukaj prilepim en tiktok od člana skupine, ki je meni ZELO pomagal. Meni so oni zelo pomagali. Vedno, ko sem bila slabe volje sem gledala karkoli od njih. Zamotila sem se s kakšno knjigo, serijo, filmom. Vem, da je občutek, ko se režeš tisti trenutek dober ampak ali je po koncu tega tudi? Najbrž niti ne, ker imaš potem druge skrbi - kako zakriti, kaj če kdo vidi, kaj bodo rekli, ... Veliko boljših stvari je, da se spopadeš s tem. Glasba, filmi, serije, mogoče, ko začutiš potrebo po tem zapiši stvari, ki ti gredo po glabi na list ali pa v dnevnik, nariši si metulja na roko ali pa karkoli drugega (tudi to mi je pomagalo). Nisi grda (vem, da to trenutno ne pomaga) ampak res nisi grda. Ljudje te ne vidijo takšne kot ti misliš ampak kot zelo lepo, prijazno, skrbno punco.
3. Vsak tvoj nasvet sigurno pomaga prijateljici. Pa tudi, če ne sem prepričana, da ji že to, da ve, da si tukaj zanjo pomeni veliko. Ne moremo rešiti vseh tujih problemov. Ne se počutit slabo, če kdaj kakšen nasvet ne bo deloval.
Upam, da je bilo kaj uporabnega. Javi se :)
HanQuokka
Bb
Bbokari
Ojla ej hvl za odgovor. Vrjamm da mi bo pomagal pa ful fajn da poslusave isto skupino.
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
skoraj nimam več kaj dodati, vidim, da ti je HanQuokka že lepo na vse odgovorila. Če malo povzamem: praviš, da se samopoškoduješ in o tem nikomer nisi povedala. Vesela sem, da si to povedala nam, zelo si pogumna. Kot je že HanQuokka povedala - rezanje ponudi začetno olajšanje, potem pa še več skrbi. Nekaj tehnik, kako zamenjati rezanje si že sama napisala in jih s pridom uporabljaj še naprej, dodatne nasvete ti je dodala HanQuokka. Doboro je, da si v domačem okolju ali v šoli poiščeš tudi odraslo osebo, s katero boš lahko spregovorila o tej težavi, da ti bo ta oseba lahko še v dodatno konkretno pomoč.
Naj te potolažim, da zagotovo nisi grda - grdih ljudi ni. So samo različni okusi. Praviš, da se počutiš debelo in zaradi tega ne ješ - to pa je zelo zaskrbljujoče. To, da ne ješ, gotovo ni dobro za tvoje telo in tudi ne za tvoje duševno zdravje. Naše telo dnevno potrebuje različna hranila, ki jih pridobivamo z zdravo in raznoliko prehrano, zato s stradanjem delaš dolgoročno škodo sebi, prav tako pa stradanje ne pripelje dolgoročno do rešitev težav s hujšanjem, kvečjemu povzroči jo-jo efekt in se kasneje še bolj redimo. Poskrbi za zdravo, raznoliko prehrano z veliko zelenjave in sadja, poskrbi, da se boš dnevno gibala na svežem zraku in tako boš tudi postala bolj zadovoljna sama s seboj. Prav tako boš tako naredila veliko uslugo svojemu telesu.
Zelo prijazno od tebe, da se trudiš pomagati prijateljicam, kadar imajo težave. To je gotovo zelo dragoceno. Ne misli, da če ne moreš narediti ničesar konkretnega, da ne pomagaš drugim - mnogokrat je dovolj že samo to, da te nekdo posluša in po potrebi potolaži. Tako da verjemi, veliko že narediš samo s tem, da si prijateljici na voljo za pogovor.
Obema želim umirjene praznike in pogumen skok v novo leto. Oglasi se še kaj.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
Ha
HanQuokka
Ti prilagam ta tiktok: https://www.tiktok.com/@svnlix/video/7187287796485344558
Vesele praznike! <3
Bb
Bbokari
Oj hvl za video sm tud js ga nasla pa sm ga parkrat pogledala.... ampk sm zacela ful jokat...
Ha
HanQokka
Hej!
Čist okej je, da si e zjokala. Včasih je res super, da se zjokamo, ker je potem vsaj malo lažje. Upam, da si lepo preživela praznike :) Javi se še kaj <3