Jojj jojj sploh ne morem vrjeti, zakaj nikoli ne razmišljam, danes sem imela napovedamo ustno ocenjevanje za slovenščino, sedela sem za svojo mizo in profesorica mi je dala dva vprašanja, nisem bila še na vrsti, tretje vprašanje pa sem si morala določiti sama, ampak je rekla da ne sme biti vprašanje ki ga je že vprašala, pred mano je vprašala vsaj ene 4 ljudi, no in jaz sem na list napisala odgovore, tretjega vprašanja oa se nisem morala spomniti, ker jih je že dobesedno cel zvezek vprašala, kje naj jaz pol najdem vrpašanje, in začela sem listati po zvezku, brala sem naslove da bi le našla snov ki je še ni vprašala, takrat pa me je pogledala, vprašala me je kaj delam in rekla da me danes ne bo vprašala, ampak moj namen res ni bil da odgovore prepišem, res sem vedela odgovore na tista vprašanja, zdaj pa misli da sem nepravična, da ne znam, da sem prepisovala, želela sem ji pojasniti ampak sem videla da je jezna in razočarana nad mano, datum imam v ponedeljek, upam da se ji nisem dokončno zamerila. Ampak res nisem vedela katero vprašanje naj si dam, če je csakega vprašala različna vprašanja, jaz pa naj magično najdem še eno vprašanje. Jojjjjjj res bi rada šla nazaj v tisti trenutek in nebi odprla tistega prekletega zvezka....
• Uredništvo
Patricija Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Klara,
Kot vidim, bi naj bila vprašana, vendar ni šlo, kot bi si želela. Če prav razumem, se v tistem trenutku nisi mogla spomniti novega vprašanja in nisi vedela, kaj storiti. Predstavljam si, da si bila v stiski in te je bilo strah, še posebej po odzivu profesorice.
Pred spraševanjem so takšni občutki nekaj popolnoma normalnega, saj nam navadno ni vseeno, kakšno oceno dobimo. Še težje je lahko, če si moraš na mestu izmisliti novo vprašanje, strah pa te lahko pri tem ovira. Včasih nam v teh trenutkih lahko pomagajo kratke dihalne vaje, da se lažje zberemo in razmislimo. Že nekaj globokih in počasnih vdihov skozi nos in še daljših izdihov skozi usta ti lahko pomaga, da se v stresnih situacijah uspeš umiriti. Če želiš, si lahko več prebereš tukaj.
Predstavljam si, da ti ni vseeno, kaj si profesorica misli o tebi. Po čem si sklepala, da je bila jezna in razočarana nad tabo? Vsekakor pa en dogodek še ne pomeni konec sveta - ena napaka še ne bo odločala o tvojem odnosu s profesorico in vse še lahko popraviš na bolje. Se ti zdi smiselno, da se s profesorico o dogodku ponovno pogovoriš? Lahko bi se pogovorila na način, da ji opišeš, kaj se je zgodilo, nato pa izpostaviš, kako si se ob tem počutila.
Trenutek, ko si med spraševanjem odprla zvezek, je že v preteklosti in nanj ne moreš več vplivati. Lahko pa se zdaj osredotočiš na prihodnost in na dejavnike, na katere imaš vpliv, torej na naslednje spraševanje in kako se nanj pripraviš. Zvenelo je, da si se dobro naučila že za to prejšnje spraševanje, zato verjamem, da ti ta del ne bi smel povzročati preveč preglavic. Lahko pa se pripraviš na del, kjer si sama zastaviš vprašanje. V miru si lahko pregledaš snov in si mogoče pripraviš seznam še ne zastavljenih možnih vprašanj, ki so ti lahko kasneje v oporo. Misliš, da bi ti to pomagalo?
prijeten pozdrav,
Patricija Knez, dipl.psihologinja (un)