Pozdravljeni!
torej da povem bistvo zdi se mi da me na trenutke nihče ne mara in me sovražijo
dostikrat me odrinejo stran in ne poslušajo
ko drugi rečejo kako šalo je vse smešno ko pa jo jas me pa al čukjen pogledajo
včasih se počutim sama in bi se najraje zjokala četudi vem da mi nič ne bo pomagalo.
stara sem10 let in ta mesec bom 11 v življenju še nisem imela fanta vem da imam še čas za to a ko pomislim na nekaj sošolk in se spomni na eno k je mela6 let fanta (že iz vrtca)
ime mi je julija in preproso nevem kaj naj sama sabo .
velikokrat se počutim da sem edina tako čudna saj probavam nove stvari
naprimer hrano ki niti malo ne paše skupaj poisusim je dobro vsi ki to vidijo ječejo fuj ali kaj podobnega. moje raspoloženje je tudi dostikrat glede vramena npr. sonce:vesela
dež :žalostna
ali pogovarjam se z : živalmi ljudmi rastlinami sama s sabo in z predmeti.
Še sama sebi se zdim čudna
lp julija
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Julija,
Hvala, ker si nam pisala. Najprej se ti opravičujem, ker si morala malce počakati na odgovor. Želim si, da bi ti ta čim bolj koristil.
Pišeš, da se ti včasih zdi, da te nihče ne mara. Drugi te pogosto odrinejo stran in te ne poslušajo, se ne smejijo tvojim šalam. Zaradi vsega tega se počutiš samo in si žalostna. Žal mi je, da tako čutiš, in predstavljam si, da ti je zaradi tega težko. Vsi si želimo, da bi nas drugi sprejeli takšne, kakršni smo, in nas imeli radi. Prepričana pa sem, da so tudi v tvojem življenju ljudje, ki te imajo radi, pa tudi takšni, ki te (vsaj malo) razumejo. Zapisala si, da se počutiš čudno. Rada preizkušaš nove stvari, všeč so ti nenavadne kombinacije hrane in tvoje razpoloženje se spreminja glede na vreme. Vse to je za nekatere res lahko nenavadno oz. čudno, drugim pa se morda prav zaradi teh lastnosti zdiš zanimiva. Morda ti tega le še niso povedali, ker se bojijo, da bi tudi sami izpadli "čudni" pred tistimi, ki tega ne razumejo. Tudi to, da se pogovarjaš z različnimi živimi bitji in s predmeti, se nekaterim lahko zdi nenavadno, toda zagotovo v tem nisi edina. Živali so pogosto boljši poslušalci od ljudi, saj ne obsojajo in kritizirajo, vseeno pa začutijo tvoje razpoloženje in ti lahko dajo veliko ljubezni, ko jo potrebuješ. Tudi pogovor s seboj, z rastlinami ali s predmeti, je nekaj, kar večina izmed nas počne vsaj občasno (le da nekateri tega ne priznajo).
Verjamem, da boš prej ali slej spoznala ljudi, ki te bodo cenili zaradi stvari, ki jih večina ne sprejme ali ne razume. Sedaj si v obdobju, ko ti in vrstniki počasi vstopate v puberteto, to pa je čas velikih sprememb na vseh področjih. Je tudi čas, ko se med vrstniki oblikuje vedno več skupin, ki se delijo na bolj in manj priljubljene. Zaradi tega se mnogi otroci in mladostniki (v tem zagotovo nisi edina) počutijo odrinjene in osamljene. Nekateri imajo zaradi tega občutek, da se morajo spremeniti, da bi jih drugi sprejeli medse. Res pa je tudi, da se v tem obdobju to, kaj je "kul" in kaj je "čudno", zelo hitro spreminja. Zato nima smisla, da bi pretirano spreminjali sebe, da bi bili drugim všeč. Tudi drugih ne moremo spremeniti, lahko pa spremenimo to, kako se do drugih vedemo in s kom se družimo v svojem prostem času. To pomeni, da ne silimo za vsako ceno v ljudi, ki nas ne sprejmejo, ampak se raje poskusimo zbližati s kom, ki ga še ne poznamo. Res je, da si sošolcev ne moreš izbrati sama, lahko pa se pridružiš kakšni obšolski dejavnosti ali krožku, ki te zanima. Tam lahko spoznaš nove ljudi in morda bo med njimi kdo, s komer se boš ujela. Morda tam celo spoznaš kakšnega fanta, čeprav se strinjam s teboj, da imaš za to še ogromno časa.
Želim ti, da ostaneš pogumna in se ne bojiš biti to, kar si. Točno taka, kakršna si, si čudovita in vredna ljubezni. Če drugi tega še niso ugotovili, pa še bodo.
Pa še to: če se kdaj počutiš zelo žalostno in brezupno, tega nikar ne zadržuj v sebi. Raje se s kom pogovori (ni nujno, da je to človek) ali pa svoje misli nekam zapiši. Lahko si jih pišeš v dnevnik ali pa ponovno pišeš nam. Lahko se obrneš tudi na kakšnega učitelja/učiteljico ali na šolsko svetovalno delavko.
Prijazno te pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije
12
123
hvala vam res za ta odgovor lp julija