Zdravo,
Jaz sem se odlocla da vam pisem ker me treningi res zelo obremenjujejo.Sploh ne fizicno ampak psihicno. Problem je v tem da vedno ko grem tja in npr tecemo me je ful strah da bi bla zadna. Trenerka mi skos tezi naj hodim na tekmovanja meni pa ni do tega ker tja ne hodim zaradi tekmovanj ampak zato da naredim nekaj za sebe in da dobim malo vec kondicije. Vedno ko grem tje me stisne nekje v trebuho tak cuden obcutek in pol ko tecemo tudi. Vcasih ko se samo spovnom na to me stisne v trebuhu.Res si zelim iti na sport ko me bo veselil in bom tje rada hodla ampak ne vem kako naj to povem starsem ker onadva hoceta da bi sla na kako tekmovanje ampak meni resss ni do tega ker je res grozno.
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Me veseli, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas in se obenem opravičujem, da si tako dolgo čakala na moj odgovor. Praviš, da te treningi zelo psihično obremenjujejo, te spravljajo v stisko. Še posebej je to opazno pri vidiku tekmovanj, za katere tvoji starši in trenerka želijo, da se jih udeležiš, kljub temu, da tebi ni do tega.
Žal mi je, da si deležna takšnega pritiska s strani svojih staršev in trenerke. Praviš, da ti je šport v veselje, vendar pa ti trenutno tvoji treningi namesto veselja in sprostitve predstavljajo stisko. To občutiš tudi telesno (stiskanje v trebuhu). Nisi omenila ali si za to že povedala staršem in trenerki? Si se mogoče že pogovorila z njimi kdaj o tem, kaj se ti dogaja? Če ne, je nujno, da se o tem z njimi čimprej pogovoriš, preden se tvoje stanje še poslabša. Verjamem, da ti bo to lahko težko, vendar moraš na prvo mesto postaviti svoje fizično in psihično zdravje. Dolgotrajno doživljanje intenzivnega stresa lahko namreč privede tudi do resnejših zdravstvenih težav. Morda lahko najprej o tem spregovoriš z osebo kateri najbolj zaupaš oz. s katero se najbolje razumeš. Mogoče lahko za podporo pri pogovoru prosiš tudi kakšno najboljšo prijateljico in skupaj pristopita do staršev ali trenerke? Ali pa mogoče svetovalno delavko na tvoji šoli? Verjamem, da te bodo starši in trenerka razumeli, saj verjamem, da jim je pomembno tvoje dobro počutje.
Morda vidim še eno možnost, ki pa ni ravno idealna, ampak jo vseeno omenim. Ali morda v tvoji bližini obstajajo še kakšna druga športna društva ali klubi, ki mogoče ne dajejo toliko poudarka na sama tekmovanja, ampak res le na samo športno aktivnost? Mogoče razmisli tudi o tem.
Upam, da ti je moj odgovor vsaj nekoliko v pomoč. Če pa imaš še kakšno vprašanje, pa mi napiši.
Lepo bodi,
Nika Koder, mag. psihologije