Imam prijateljico, ki naj bi bila moja najboljša prijateljica, a se ob njej ne počutim sproščeno in zdi se mi, da moram včasih prav izbirati besede, kaj naj bi ji odgovorila, sicer me zelo podpira in mi daje nasvete, a se potem počutim tako kot, da jo izkoriščam, saj ji jaz včasih na kakšno vprašanje ne znam odgovoriti ali ji svetovati pri čem, ali ji pomagati, ob njej se na trenutke počutim zelo veselo, po tem pa me kmalu mine.
Ali se naj še naprej družim z njo?
Ali je bolje, da sva le sošolki?
Ali ji lahko zaupam?
Hvala in upam, da še na kak predlog
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana Špela,
hvala za tvoje sporočilo. Navajaš, da imaš prijateljico, ki naj bi bila tvoja najboljša, a se ob njej ne počutiš sproščeno. Tvoje počutje in občutki, ki se ti vzbujajo ob njej, nakazujejo na to, da se je v vajin odnos v nekem trenutku prikradel kanček nezaupanja. Če doživljamo bližino z drugim kot varno, potem doživljamo zaupanje, sicer se lahko vzbudi nezaupanje. Doživljanje zaupanja ali nezaupanja je odvisno tudi od predhodnih izkušenj. V kolikor ima nekdo v preteklosti pozitivne izkušnje zaupanja, bo tudi odnose v sedanjosti doživljal bolj pozitivno in bo bolj zaupal, da se bodo dejanja in pričakovanja odvijala v želeni smeri. Praviš tudi, da te zelo podpira in večkrat svetuje, ti pa ji ne znaš ali ne zmoreš odgovoriti na vsa njena vprašanja. S tem ni nič narobe, ljudje marsikdaj nimamo ali ne najdemo odgovorov na vse izzive, težave, ki se nam dogajajo v vsakdanjem življenju. Včasih je dovolj le sočutno poslušanje in razumevanje sočloveka.
Moj odgovor na tvoje vprašanje o tem ali se naj še naprej družiš z njo, bi bil pritrdilen, a bi bilo modro, da sama pri sebi v vajinem odnosu postaviš določene meje – koliko jo boš spustila v tvoje življenje, v kolikšni meri ji boš zaupala, da boš tudi sama imela občutek varnosti in lagodja. Zaupanje v odnosu je zelo pomembno, gradimo ga na različnih temeljih. Pravo prijateljstvo temelji na vzajemnem zaupanju: ti zaupaš njej, ona zaupa tebi. Ob tem vesta, da druga drugo podpirata in vesta, da lahko izrazita vse brez strahu, da bi najbolj zaupne stvari »ušle« iz vajinega odnosa. Prijatelj je nekdo, ob katerem se počutiš spoštovanega, cenjenega in razumljenega. Če/ko boš v vajinem odnosu začutila, da je med vama vzajemna, iskrena skrbnost, spodbuda, podpora in spoštovanje, bosta lahko ponovno vzpostavili popolno zaupanje.
Zaupanje je neprecenljiva lastnost vsakega tesnega odnosa in prijateljstvo brez njega ne more obstajati. Verjamem, da vama bo uspelo. Pogumno naprej.
Vse dobro želim,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij