Hej!
Jaz se iskreno opravičujem, ker motim. To je zame kar težka tema.
Že kar nekaj časa sem v zelo slabem stanju. Verjetno zaradi vsega v preteklosti, kar se mi je dogajalo. Menjala sem ogromno terapevtov in pa psihiatrov. Nekaj časa sem bila na zdravilih, ampak me je izredno motilo, ker sem se počutila kot robot. Ničesar nisem čutila in izgubila sem še kanček čustev, ki sem jih še imela in jih čutila. Zato sem tudi prenehala. Tudi nehala sem hodtiti k terapevtki in psihiatru. Po parih mesecih sem pa zopet poiskala pomoč, saj je bilo pretežko in ničesar iz preteklosti nisem predelala. Ta terapevtka, ki jo imam zdaj pa je super. Dejansko čutim, da ji ni vseeno in da mi želi pomagat. Zato sva se tudi skupaj odločili, da bi šla po pomoč tudi k psihiatru, da bi se vsaj malo stabilizirala in da bi lažje sodelovala pri pogovoru, saj je na trenutke zelo težko in besede kar zmrznejo in nikakor ne morejo ven, čeprav se vidi, da bi zelo rada dala ven. Zato sem tudi 2 tedna nazaj šla na zdravila. Prvi dan sem bruhala, potem pa je bilo okej. Bila sem pomirjena, čez par dni pa sem začela čutit ogromno jeze. Misli so mi začele uhajat v bolj temno območje. Razmišljala sem o tem, da bi bilo veliko lažje, če me samo ne bi več bilo in da bi potem samo nehalo boleti. Pomislila sem, da bi zelo rada bila neka druga oseba, ki ni doživela tega, kar sem jaz in da bi bila lahko končno "normalna" oseba, ne pa tista travmatizirana. Zadnje 3 dni pa je še bolj težko. Enostavno nisem zdržala vseh teh vsiljivih misli in sem po 1 letu relapsala in se porezala. In počutim se še slabše, jezna sem nase in pa stram me je. In zdaj me je zelo strah, ker ne vem, kako naj to povem terapevtki. Ne vem, kako bo odreagirala. Strah me je, da bi prijavila naprej in da bi morala iti na psihiatrijo. Tega pa si ne želim. Sem bila že tam in sem se počutila zelo slabo. Da ne govorim, kako delajo tam s pacienti. Kot da nismo nič vredni.
Mi lahko kako pomagate? Imate kakšen nasvet?
Hvala že v naprej
Uredništvo
Julija Pelc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Si mislim, da si bila notranjo bitko, preden si se odločila po prekinitvi nadaljevati s pogovori. In si poiskala pomoč, kjer čutiš zavzetost psihoterapevtke. Stkali sta zaupanje, dodatno sprejela si novi stik – psihiatrinjo in zdravila. Bravo. Včasih jih človek res potrebuje in vse to so modri koraki. Žal še ne prinesejo sprostitve stiske, včasih jih to prehodno obdobje celo poveča. Ker (to bo vedela zdravnica), je včasih takšen odziv organizma. Pa tudi zato, ker odpirati senčne sobane prinaša mračna občutja, skoznje pa je pot v nova domovanja. Odločila si se, da boš občutila sebe in življenje. Ko se osredinjimo v zdaj, je zato še več tega, kar je. Zaradi zavedanja, usmerjene pozornosti. Pa tudi to je prav. Saj smo bolj osveščeni, kaj se nam dogaja. In praviš, bilo je preveč: mračnih misli, vsiljivih misli in starega vedenja (samopoškodba). Z zdravnico bi bilo za preveriti, ji javiti, kako se počutiš, tudi za vsiljive misli. (Verjetno sta kaj dogovorjeni za srečanje.) Ona bo lahko uravnavala tvoje počutje skladno s trenutnim odzivom organizma. Skupaj bosta našli, kar bo najbolje zate. Vem, da je včasih potrebno nekaj napora, da se telo stabilizira.
Kako pa povedati tvoji psihoterapevtki? Meni se zdi, da si zelo jasno opisala sebe, doživljanje, odzivanje... Strokovnjakinja bo imela še kakšno vprašanje za celostno razumevanje sedanje stiske. Mogoče vzameš k psihoterapevtki to besedilo in si z njim pomagaš. Lahko pa najprej napišeš, kar bi ji želela sporočiti in nam zastaviš vprašanje, če bi te v zvezi s tem še kaj zanimalo. A tu morava nekaj razjasniti: opravičilo, da nas motiš, NI potrebno. Ker mi smo tu za vas mlade, za vse teme, tudi težke. Zato kar z besedo na dan. Najprej pisno, da bo tudi ustno tekla. Verjamem pa, da človek potrebuje nekaj (smo)podpore, da obelodani notranje bolečine. In psihoterapevti znajo razumeti, da včasih beseda zastane v tišini, telo zamrzne, misel preskoči in podobno. Tudi to, da se zgodi relaps. A nisi na istem, kot nekoč. Iščeš rešitev hitreje, prav predvidevam? Razumi jezo. Jaz jo v tvojem primeru kot željo in potrebo, da bi opisane stiske bile že za tabo. IMa pa lahko še druge korenine.
Kaj meniš ti? Kaj bi te podprlo za naslednji korak za pogovor s psihoterapevtko?
Ujemi trenutke... Sem opazila letos prvič, da so kresničke ponoči že na pohodu.
Julija Pelc, univ. dipl. psih., spec. psihološko svetovanje, geštalt psihoterapevtka
as
ash-
Pozdravljeni!
Se še enkrat iskreno opravičujem. Hvala vam za odgovor.
Sem nekako uspela govoriti s terapevtko, čeprav me je bilo zelo strah in komaj sem spravila to iz sebe. In zelo mi je odleglo, ko sem videla, da ni jezna in da je razumela mojo stisko. Bova pa poiskali drugo alternativo, da dam ven, ko o stiska prehuda in da ne bom posegla po rezilu. In vem, da bo kar težka pot, ampak vsaj vem, da nisem sama.
Je ogromno sramu, gnusa, krivde, jeze, občutka umazanosti, nesprejetosti in še bi lahko naštevala. Ogromno očitanja s strani družine češ, da sem uničila družino. In praktično sem nevidna, kot da nisem del družine. Kot, da sem jaz kriva za vse.
Sem pa neizmerno hvaležna, da sem vsaj našla terapevtko, ki me vidi in sliši in me ne obsoja za moje napake. Sploh, ko zmrznem. Ko so občutki pretežki in kar ne grejo ven. Kot, da bi se kar naenkrat postavil nek zid pred moja usta. Telo enostavno ne pusti, da bi pel glas iz mene, čeprav si to nenormalno želim i se tudi vidi. In zelo me jezi to.
Želim si, da bi se vseže enkrat nehalo. Da bi nehalo boleti. Da bi lahko šla naprej. Da se ne bi počutila ujete. Da bi lahko bila to kar sem. Da bi bila moča, pogumna, samozavestna in svobodna tudi v realnem življenju. Ne pa samo takrat, ko stojim na odru in pojem. In dam ven čustva.
Verjetno bo kar trajalo še nekaj časa, da bom prišla do te točke. Ampak vsaj vem, da nisem sama in da imam podporo.
Hvala Vam!
Uredništvo
Odgovor svetovalca:
SREČNO, si že na tej poti. Iz odra v vsakdan in nazaj nanj se pretaka moč in pot.
Sem vesela, da imaš sopotnika.
Uredništvo