Živjo,
Potrebujem profesionalno pomoč. Učasih pride do situacij, ko se z družino ne razumem najbolje. Ko se skregamo se večinokrat zgodi, da se zaprem v sobo in samo jokam. Poleg joka se mi tresejo tudi roke in v nekem trenutku si dejansko želim poškodovati samo sebe.
Prosim pomagajte,
☁️
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da te konflikti doma zelo vznemirijo. Po tem, ko se skregate velikokrat odideš v sobo in se razjočeš, včasih pa začutiš tudi željo po samopoškodovanju. Čisto normalno je, da se po konfliktih slabo počutiš in da si žalostna. S temi čustvi ni čisto nič narobe, saj prepiri nikoli niso prijetni. Prav tako so nesoglasja v družini povsem normalna in neizogibna. Vsi ljudje imamo svoja mnenja, prepričanja, stališča, kar posledično vodi v občasne konflikte.
Ljudje, ki se samopoškodujejo, to počnejo, saj jim to predstavlja način soočanja s stisko. Zato lahko razumem od kod tvoja želja izvira. Verjetno se na nek način želiš razbremeniti. Vendar je pomembno, da poudarim, da samopoškodovanje ni nikoli dobra rešitev. Na ta način ne boš rešila problema. Prav tako obstaja mnogo različnih, boljših načinov za soočanje s svojimi čustvi, ki ne vključujejo ogrožanja samega sebe. Kadar si žalostna zaradi konflikta, se ne obsojaj. Povsem okej je, da čutiš to, kar čutiš ne glede na to kako neprijetno je. Neprijetna čustva bodo vedno obstajala in se jim ne moreš izogniti. Vedno pa bodo minila in jih nadomestila prijetnejša. Ko si žalostna, se lahko poskusiš zamotiti s kakšno aktivnostjo ob kateri uživaš ali se spomniš na dobre stvari, ki se ti dogajajo. Lahko se poskusiš umiriti tudi s tehnikami sproščanja. Ena izmed takih je trebušno dihanje. Lahko pokličeš tudi prijateljico ali drugo bližnjo osebo, ki ti bo v podporo in s katero se lahko pogovoriš.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije