Zdravo!
Sem v 8. razredu in me zelo zanima razredni pouk. Razmišljal sem da bi šel na srednjo šolo za kemijskega tehinka in potem naprej na pouk kemije ampak takrat bi moral pri izpitu delati še 5. predmet če bi šel pa na gimnazijo pa le maturo. Nevem kaj je bolje.
Uredništvo

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
upam, da pravilno razumem tvoje vprašanje. Če te prav razumem, se v prihodnosti vidiš kot učitelj kemije. Če bi se vpisal v program Gimnazije, lahko po maturi nadaljuješ s študijem na Pedagoški fakulteti ali Fakulteti za kemijo in kemijsko tehnologijo, če te bo ta študij kemije še vedno zanimal. Sicer pa imaš po opravljeni splošni maturi odprta vrata tudi drugim izobrazbenim potem (če bi morda kasneje ugotovil, da te zanima še kaj drugega).
Če pa se vpišeš na program kemijski tehnik, boš lahko imel več praktičnega pouka v laboratoriju, spoznal boš realno delovno okolje v času PUD-a (praktičnega usposabljanja pri delodajalcih), je pa slabost ta, da če želiš na univerzo (npr. pedagoška fakulteta za učitelja dvopredmetnega pouka, kamor sodi učitelj kemije), boš moral opraviti poklicno maturo + 5. predmet (ta je običajno zahtevnejši). Če si povsem prepričan, da želiš ostati v kemiji (npr. postati učitelj kemije), je kemijski tehnik seveda lahko tudi dobra izbira. Na poklicni maturi seveda opravljaš še peti predmet, ki je zahteven (matematika/fizika). Za študij na Pedagoški fakulteti, za učitelja kemije namreč običajno izbereš dvopredmetni študij (recimo kemija + npr. biologija, fizika, gospodinjstvo). Ker je za učitelje zahtevan drugi bolonjski cikel, zaključiš z magistrskim študijem.
Kako izbrati peti predmet? Izbereš katerikoli predmet splošne mature, ki ga ne opravljaš na poklicni maturi in ki je pogoj za vpis na želeni univerzitetni program. Zahteve se razlikujejo po fakultetah, zato je potrebno preveriti vsakoletni razpis za vpis (objavljen na spletni strani Vpis v visoko šolstvo). Za pouk kemije običajno zahtevajo: matematiko ali fizika (ker sta to naravoslovna predmeta, ki sta pogoj za vpis na večino naravoslovnih programov).
Včasih je sprejemljiva tudi kemija, če je ne opravljaš že na poklicni maturi, vendar večinoma izberejo matematiko, ker je najpogostejši pogoj.
Torej, kaj je najbolje zate, ti težko svetujem. Če si motiviran, pripravljen v šolsko delo vlagati veliko časa, vztrajnosti, potem ti vsekakor svetujem, da se vključiš v program gimnazije. Predlagam, da pridobiš čim več informacij tudi na informativnih dneh, pokličeš kar na šole oziroma fakultete in prosiš za možnost individualnega posveta.
Predlagam, da preveriš tudi spletne strani fakultet, preveriš predmetnike, ipd.
Želim ti, da bi sprejel modro odločitev.
Srečno.
Uredništvo