Torej nevem kje naj začnem. Odkar pomnim sem debela, pač starši so me zelo hranili, in že v vrtcu so me zafrkavali zaradi debelosti. Zaradi vse odvečne teže in posledično povečanem delovanju hormonov se je moje telo začelo prij razvijati in so mi začele rast joške. Spomnim se, da sem že v 4-tem razredu imela povešne joške. Hkrat so moji starši zelo proti vsem letotilnim stvarem (britju nog, depiliranjem obrvi…) in sem se vedno počutila zelo grdo in out. Hrati pa me je tudi dosti zafrustriralo. Za menstruacijo nisem nikomur povedala, ker me je bilo sram in namesto vložkov sem si naredila kar nekakšne domače narejene tampone in jih tlačila noter in se mi zdi da so se mi zaradi tega raztegnile labie in postale zelo dolge. Ko so si ostale punce začele briti noge, nisem vedela kaj naj. Mama je stalno govorila, da to enkrat pobriješ in potem je samo še trše in slabše, zato mi na kraj pameti ni prišlo, da bi ji rekla za britvico. Zato sem si brila noge kar z olfa nožem. Za ostale predele sem vzela očetovo britvico, ki mi je povročila rdeče pikice in mozolje. Zdi se mi da imam še danes zaradi tega probleme z britjem, vedno dobim mezolje in vraščene dlake tudi če uporabim novo in zelo pazim…
Uglavnam, kaj hočem reči, pač jezna sem na starše da so me tako vzgojili in da sem imela tako odraščanje. Pač stalno se počutim kot zelo grda ženska. Sem debela, imam povešene joške, z lepotilnimi stvarmi sem zatravmirana, spodaj sploh da ne omenjam kako grdo je… in vse to je in še vedno zelo vpliva name. Vsi so se vedno norčevali z mene, v celem življenju me noben fant ni povabil ven, kaj šele da bi imela fanta… komplimenta ne dobim nikoli, sam zbadljivke… pač težko mi je. Vem, da sem zdaj dost stara da lahko shujšam in naredim spremembo, po drugi strani pa vem, da škoda ki je bila storjena se ne bo nikoli popravila
Nevem kaj naj naredim, kako naj popravljam situacijo
ru
rumio
Pač imaš take starše meni rahlo delujejo stara šola pač kot, da so še v starih cajtih.
Ne se počutit grda vsaka ima nekaj lepega že oči mate lepe pa da nebom našteval kaj še vse. Ko boš naredila spremembo boš pa videla kako se boš na koncu počutila pač važno, da se dobro počuitš v svoji koži upam, da ti rata... Pa ne se sekirat glede kg, če jih imaš viška meni osebno so bolj všeč take ki imajo več kg, tko da obstajamo taki fantje, ki nam je to všeč.
lo
lollipopsy
Pozdravljena,
jaz bi ti svetovala, da za izgubitev teže začneš hoditi v naravo na daljše ali zahtevnejše sprehode/hribe, če ti okolica to ponuja, začneš teči po ravnini - lahko tudi fitnes za pridobitev mišične mase. Za britje pa ti svetujem, da počakaš, da se ti koža pozdravi in zaceli potem pa nujno uporabi peno za britje (če ti mama ne pusti, si lahko kupiš cenovno dostopno pod 2€ v Lidlu peno za britje in britvive za enkratno uporabo, katere zavrzi po uporabi), pri intimnih predelih pa se brij po vrstnem redu: dol, levo, desno in potem na gor, saj se boš potem izgonila mazoljčkom in britvico splahuj, da se izoneš r
Je
Jezna
Hvala za pozitivne besede, ampak mislim da je bil malo narobe razumljeno prvo sporočilo. Pač ni največji problem to da imam 10 kg preveč. Problem je to, da se mi je čez vsa ta leta čisto uničila samopodoba in samozavesti nimam nič. To je verjetno tisto kar nas privlači pri drugih. Enostavno tudi če shujšam, bodo vse grde besede ostale, strije bodo ostale, odvečna koža bo ostala, povešene joške bodo ostale. Pač to da si edina punca na valeti brez soplesalca, in to da kljub poskusu povabilu fanta me je vsak zavrnil. To da greš s prijateljicami v klub in vsaka dobi fanta, oz za vsako se nekdo zanima razen zame; to ostane. In ne da se tega spremeniti. Tudi če na tehnici kaže 10 ali 20 kg manj. In vse te in še več stvari če jih naštevam zelo bolijo.
ru
rumio
upam, da imaš vsaj eno osebo, ki te pokonci spravi, mislim v dobro voljo spravi, če si pa bolj sama bo pa mal težka vsaj psihično ampak nekak se boš že znajdla. Moraš nekaj najti, da ne razmišljaš samo o tem, če ne si potem skoz slabe volje in se bedno počutiš.
Ja pozabiti ne moreš slabih momentov pač enim je super drugim je težko, tko je že od nekdaj, sam naprej moraš.
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Hvala, ker si se obrnila na našo svetovalnico in nam zaupala svojo stisko. Upam, da ti bom lahko s svojim odgovorom ponudila nekaj opore in usmeritve za prihodnost. Težava, ki jo opisuješ, je torej nizka samopodoba, ki se je pri tebi razvila skozi leta, nanjo pa so pomembno vplivali neprimerni odzivi okolice (staršev, vrstnikov). Iz tvojega zapisa je videti, da v času odraščanja nisi bila deležna sprejemanja in podpore, ki jo vsak otrok oz. mladostnik potrebuje za razvoj pozitivne samopodobe. Prav tako nisi imela praktične podpore pri spoprijemanju z izzivi odraščanja, zato si se z njimi spopadla, kot si sama najbolje znala. Rešitve, ki si jih našla, so bile verjetno v številnih primerih učinkovite, v drugih pa malo manj. Dejstvo je, da je večji del težavnega odraščanja sedaj za tabo, in to, da si opisane tegobe premagala praktično sama, brez pomoči, kaže, da si močna oseba. Seveda pa bi bilo precej lažje, če bi imela v tem procesu več podpore (v prvi vrsti) staršev, zato je tvoja jeza razumljiva.
Imaš prav - za premagovanje nizke samopodobe je potrebno precej več kot le izgubiti nekaj kilogramov - vseeno pa verjamem, da ti to lahko uspe. Samopodoba je namreč nekaj, kar se tekom življenja lahko zelo spreminja, poleg tega pa je sestavljena iz več "delov" oz. področij. Poznamo denimo telesno samopodobo, operativno (npr. akademsko ali poklicno) samopodobo, družbeno in osebnostno samopodobo. Vsak posameznik ima lahko eno izmed teh področij zelo visoko razvito, medtem ko je na drugem šibkejši. Pomembno je, da prepoznamo svoja močna področja, saj lahko le-ta s pridom uporabimo pri grajenju pozitivne samopodobe tudi na drugih področjih. Sama imaš denimo težave predvsem na telesnem in družbenem področju, na kakšnem drugem pa si morda zelo uspešna. Poskusi pri sebi prepoznati, v čem si močna in kaj ti gre dobro od rok - to je pomemben korak h grajenju pozitivne samopodobe. O 10 korakih do boljše samopodobe pa si lahko več prebereš v naši rubriki Samopodoba/Verjamem vase. Članki v rubriki naslavljajo različne vidike grajenja samopodobe, od spreminjanja življenjskih navad in učenja dokazano učinkovitih načinov sproščanja do preoblikovanja vzorcev razmišljanja ter prepričanj, ki jih imamo o sebi in drugih.
Kot pa si sama izpostavila, je grajenje pozitivne samopodobe težaven in dolgotrajen proces, pri katerem je podpora okolice vsaj zelo dobrodošla, če ne nujno potrebna. Pogosto je za spreminjanje globoko vkoreninjenih negativnih prepričanj o sebi in spoprijemanje z zamerami do drugih potrebna tudi strokovna pomoč. Če se ti zdi, da boš v tem procesu potrebovala pomoč strokovnjaka, ti toplo priporočam, da se obrneš na najbližji center za duševno zdravje odraslih in se dogovoriš za pogovor s psihologom ali psihiatrom. Na tej povezavi najdeš seznam vseh centrov, ki delujejo v Sloveniji. V primeru, da v tvojem okolju center za duševno zdravje še ni vzpostavljen, se lahko pri svojem osebnem zdravniku pozanimaš, kje v bližini deluje psiholog ali psihiater, in ga prosiš za izdajo napotnice. Možnost za pogovor s strokovnjakom izven zdravstvenega sistema pa je Center za psihološko svetovanje Posvet, ki prav tako deluje v vseh večjih krajih po Sloveniji. Več o tem si lahko prebereš tu.
Upam, da sem vsaj približno zajela vsebino tvojega sporočila in da ti bo zapisano v pomoč. Če imaš še kakšno vprašanje ali bi želela dodatno usmeritev glede različnih virov pomoči, pa sem ti kadar koli na voljo.
Vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije