Pozdravljeni!
Zanima me če je vredu če sva jaz in moj fant po starosti 16(jaz) in 18(on). Odlično se razumeva, se ne prepirava in sva vesela en z drugim. Njega pogosto skrbi da ne bo sprejet in da bodo ljudje mislili da je čuden ker je z "otrokom".
hvala za odgovor!
• Uredništvo
Kiara Marinič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
veseli me, da si se obrnila na nas. Tvoja situacija je povsem razumljiva in v tvojih letih se marsikdo sprašuje podobna vprašanja, zato je povsem naravno, da tvojega fanta ob tem kdaj zaskrbi. Starostna razlika med 16 in 18 leti je sicer razmeroma majhna, a ker sta v fazi življenja, ko se še osebnostno in čustveno razvijata, se lahko vama ali vajini okolici zdi le-ta bolj pomembna.
Poskušaj se osredotočiti na pozitivne vidike vajinega razmerja, ki si jih že sama navedla - da se odlično razumeta, da je vajin odnos stabilen in da sta oba drug z drugim srečna. To so temelji zdravega odnosa, ki so pogosto ključnega pomena za poglobljen odnos. Pomembno je, da vesta, da se vajino razmerje gradi na medsebojnem zaupanju, spoštovanju in odprti komunikaciji.
Tvojega fanta morda skrbi, da bi lahko ljudje narobe interpretirali vajin odnos ali pa bi ga celo kritizirali. Za marsikoga je lahko to občutljiva tema, vendar pa je v resnici pomembno, da si vidva kot par zaupata v svoje občutke. Če je vajina povezava iskrena in vama daje občutek stabilnosti in sreče, je to tisto, kar vama mora dati moč, da se ne ozirata na mnenja drugih.
Da bo vajin odnos še trdnješi, se lahko pogovorita o tem, kako ga vidita zdaj in v prihodnje. Ko oba izrazita, kaj vama vajino razmerje pomeni in kako si predstavljata prihodnost, vama to lahko pomaga, da se ne obremenjujeta z zunanjimi pritiski. Dobro je tudi, da drug drugega spodbujata k odkritim pogovorom o morebitnih skrbeh – ti lahko namreč poglobijo vajino zaupanje in vama pomagajo, da postaneta še bolj povezana.
Vse dobro vama želim in te lepo pozdravljam.
Kiara Marinič, dipl. psihologinja (un)
• Lu
Luna10
zivjo zanima me ali je problem ce je fant star (18) in njegova punca (15)
• Uredništvo
Kiara Marinič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Starostna razlika med 15 in 18 leti se sama po sebi sicer ne zdi velika, vendar sta pri teh letih v različnih obdobjih življenja. Pri 15 letih je oseba še v obdobju intenzivnega osebnostnega in čustvenega razvoja, medtem ko 18-letnik že stopa v odraslost, ko se sooča z drugačnimi odgovornostmi in življenjskimi izkušnjami. To pa ne pomeni, da je 18-letnik že popolnoma zrel – še vedno je v procesu učenja in rasti.
Pomembno je, da v odnosu čutita medsebojno spoštovanje, zaupanje in odprtost. Seveda pa je normalno, da se mladi v tem obdobju še učimo o svojih mejah in potrebah, zato ni nič nenavadnega, če se pojavijo trenutki negotovosti.
Pozornost bi namenila zakonom, ki veljajo za razmerja med mladoletniki in polnoletnimi, ki so tukaj, da zaščitijo in zagotavljajo varnost. V večini držav zakonodaja določa meje glede razmerij med mladoletniki in polnoletniki. Pomembno je, da osebi zaupata svojim občutkom in, če se kdaj počutita negotovo, pogovorita z nekom, ki mu zaupata – bodisi starši, prijatelji ali svetovalcem.
Če imaš še kakšna vprašanja ali skrbi, sem tukaj, da ti pomagam.
Lepo te pozdravljam,
Kiara Marinič, dipl. psihologinja (un)