Dober dan,
Preden zastavim vprašanje, mislim, da rabim povedati od začetka. Hodim na katoliško šolo in mi je tukaj zelo všeč. Imam sošolca ki mi je všeč in mislim da sem tudi jaz njemu. Problem je, da je kristjan, jaz pa nisem verna.
Velikokrat razmišljam o svoji prihodnosti in to vključuje s kom bi jo preživela. Ne želim imeti fanta kar tko za zabavo pa da vidim kako je, potem konec. Ne, dejansko premislm vse, tudi ce ucasih nocem. Kjer se pojavi moja dilema.
Nevem, ce se splaca biti z nekom, ki nima istega pogleda na stvari kot jaz. Tudi ne želim si vzgajati svojih otrok v nekem okolju, s katerim se ne bi popolnoma strinjala. Seveda so lahko radovedni in sprašujejo o stvareh in se potem lahko sami odločijo ko so odrasli. Zato se sprašujem, kako težko je res biti z nekom ki je veren, ko ti sam nisi.
Hvala vnaprej in lp. -
kr
kr_ena_1
khm, nisi verna, hodš pa na katoliško šolo..... in ti je tam zelo všeč......?
....svojih otrok pa ne bi vzgajala v tem duhu........?
Pu
Punca09
....svojih otrok pa ne bi vzgajala v tem duhu........?
Ja, kr_ena_1, hodim na katolisko ker so moji starsi verni in seveda jim ne bi povedala da nisem, poleg tega so mi pa vsec ljudje in profesorji in ne to da molimo vsako jutro :)
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala, da si tako iskreno opisala svojo situacijo. Že to, da o teh stvareh razmišljaš na tak način, pove veliko o tebi (da ti ni vseeno in da v odnose ne želiš vstopati površno ali nepremišljeno). To, kar doživljaš, je povsem razumljivo. Ko nam je nekdo všeč, se hitro začnejo pojavljati tudi vprašanja o prihodnosti, še posebej, če že zdaj zaznavamo razlike med nama.
Vera je lahko za nekoga zelo pomemben del življenja, za drugega pa skoraj nič. In ravno zato ni enoznačnega odgovora, ali je odnos med vernim in nevernim “težak” ali ne. V resnici je veliko odvisno od tega, kaj vera pomeni njemu – in kaj pomeni tebi. Pri nekaterih gre bolj za tradicijo in navade, pri drugih pa za nekaj, kar močno vpliva na vsakodnevne odločitve in pogled na svet. Pomembno je tudi, da veš: to, da nisi verna, ne pomeni, da nimaš močnih vrednot. Velikokrat se v odnosih izkaže, da si ljudje v bistvenih stvareh (kot so spoštovanje, iskrenost, odnos do drugih, družina) niso tako različni, kot se zdi na prvi pogled. Zveze med vernim in nevernim človekom lahko delujejo – in tudi delujejo. Ampak običajno takrat, ko se oba znata poslušati, se ne poskušata spreminjati in imata dovolj spoštovanja do drugačnih pogledov. Težave se najpogosteje pojavijo, ko eden od partnerjev pričakuje, da bo drugi “sčasoma postal enak”.
Opazila sem tudi, da veliko razmišljaš o prihodnosti in otrocih. To je povsem normalno, ampak hkrati so to vprašanja, ki se v resnici začnejo reševati veliko kasneje, ko je odnos že bolj stabilen in ko človeka drug drugega res dobro poznata. Zdaj ni treba imeti vseh odgovorov. Morda je trenutno najbolj pomembno to, da ga spoznaš kot človeka – kako se pogovarja, kako ravna z drugimi, kako reagira, ko se z nekom ne strinja. V takih stvareh se pogosto pokaže veliko več kot v samih “etiketah” (verujoč / neverujoč).
Če ti je všeč in imaš občutek, da si tudi ti njemu, si ne zapiraj poti vnaprej zaradi skrbi o prihodnosti. Trenutno sta še v obdobju spoznavanja, zato si vzemi čas. Skozi pogovor in vsakdanje situacije boš lažje začutila, kako razmišlja in ali se vajini pogledi na pomembne stvari ujemajo ali ne. Ni ti treba že zdaj odločiti, kaj ta odnos pomeni za tvojo prihodnost. Odnosi se ne zgodijo naenkrat – gradijo se počasi, skozi izkušnje. In če boš čez čas ugotovila, da sta si preveč različna, bo tudi to čisto v redu. To ne pomeni, da si se zmotila, ampak da si prišla do odgovora na bolj realen način – skozi izkušnjo, ne domneve. Pusti si odprte možnosti in predvsem poslušaj sebe. Da se boš v odnosu počutila mirno, spoštovano in svobodno, je na koncu bolj pomembno kot to, da sta si v vsem enaka.
Vse dobro ti želim.
Anela Omerčević Fejzić, mag. psihologije