Zanima me kako preziveti "razhod",ki sploh ni razhod... z prijateljem sva večkrat namignila da sva si ušeč, a dlje od objema in kakšnega poljuba na lice ni prišlo. Vseeno sem VEDNO ko ga vidim s katero drugo zeloo ljubosumna in tega ne znam ustaviti, ker pa bodo sedaj počitnice in ne greva na isto srednjo najbrz ne bova obdrzala kontakta saj nimam socialnih omrezij (stara sem 15). Na sploh je bolj poznan kot zenskar in fant ki uzame kar mu ponudis (v spolnem smislu) a me ravno to privlaci saj vem da je izkusen a prijazen.
Sele zdaj pa se zavedam da sem mu lani bila zelo vsec a tega nisem videlain se bojim a hkrati zavedam da je letos ravno obratno.
• Uredništvo
Eva Žukovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če prav razumem tvoje vprašanje, se sprašuješ kako preživeti ali preboleti »razhod« s tvojim prijateljem in simpatijo, saj se vajini poti v šoli razhajata. Pišeš, da sta si bila všeč, sta si izmenjala objem in poljub na lice, a si nikoli nista jasno povedala, da sta si všeč. Praviš, da ugotavljaš, da si ti bila lani njemu, sedaj pa se bojiš, da je on tebi.
Čisto razumljivo je, da si negotova ali se počutiš nemočno in zmedeno, saj je težko izpustiti nekoga, ki nam veliko pomeni, sploh ko se zavemo svojih občutkov do njega. Pogumno od tebe se mi zdi, da si si dovolila raziskovat te občutke in si priznati, da ti je fant všeč. Na misel mi pride par korakov, ki bi ti jih ponudila kot možnosti, kaj lahko narediš, da bi lahko svoje občutke še bolje razumela in jih obvladala.
Kot prvo, se mi najbolj drzno, a najbolj jasen korak, zdi ta, da bi se s fantom pogovorila. Da bi našla pogum in mu podelila svoje občutke. Morda pa med vama še vedno ostaja kakšna iskrica, katere opisuješ od prej. Tako bosta lahko skupaj našla pot, ki bi jo želela ohranjat v ločenih šolah.
Kot drugo, opazim, kako opisuješ občutke ljubosumja ob tem, ko vidiš, da se druži tudi s katero drugo punco. Čisto razumljivo je, da se v nas prebudi ljubosumje, ko nas je strah, da bi izgubili koga pomembnega, ali smo negotovi v svoje mesto ob njem. Z raziskovanjem svojih občutkov ljubosumja boš lahko odkrila, kaj ti ta želi pokazati (da ti je zanj res mar, da si želiš biti ti na mestu teh punc ali da se zavedaš, da je vajina zgodba za vama ...?). Da bi se s temi občutki potem lažje soočila, ti svetujem, da namesto, da se osredotočaš le na ljubosumje neposredno, se osredotočiš na svoje pozitivne lastnosti in to, v čemer si dobra. Ko se počutimo bolj samozavestne, se lažje soočimo z ljubosumjem in lahko verjamemo, da smo mi v redu in smo zadovoljni s sabo, kljub temu, da je fant izbral drugo dekle.
Če pa meniš, da so ti koraki prezahtevni, na njih nisi pripravljena in s fantom ne boš mogla ohranit stika, pa je lahko letošnje poletje odlična priložnost, da se osredotočiš tudi na druge odnose in prijateljstva. Da razširjaš svoja obzorja, doživiš nove izkušnje in spoznaš nove ljudi.
V drugem delu pisma pa pišeš o tem, da je fant ženskar in da te privlači to, da je spolno izkušen. Lahko razumem ta tvoj pogled, da nas privlači nekdo, ki daje občutek izkušenosti. Morda bi ti najprej ponudila v razmišljanje vprašanje kaj meniš, da bi dobila preko te spolnosti? In kako ti še na druge načine lahko fant izkaže te iste stvari?  Srečen, vesel, varen in zaupanja vreden odnos se namreč gradi na besedah, pogovorih in dejanjih, ki jih naredimo drug za drugega, tudi takrat, ko to ni najbolj samoumevno (npr. naredit neko naklonjeno dejanje takrat, ko mi je odveč). Zato bi te spodbudila, da razmisliš tudi o preostalih pomembnih delih odnosa, kot so iskren pogovor, skupno preživljanje časa in namenjanje majhnih pozornosti, občutek varnosti, pripadnosti, spoštovanja in podobno.
Želim ti obilo zanimivih odkritij med poletnimi dogodivščinami in v raziskovanju sebe, simpatij in drugih občutkov.
Eva Žukovec, bak. psihoterapevtske znanosti, SFU Ljubljana in dipl. socialna delavka (UN)