Pozdravljeni,
stara sem 21 let, pred kratkim sem se razšla s fantom, ki sva bila skupaj 3 leta. Razšla sva se zaradi različnih pogledov na življenje, s tem so prišli prepiri, cenila sva različne stvari in na splošno sva zelo različni osebi, vendar se na to prve dve leti zvezi niti nisva ozirala. Večkrat sva že govorila o tem, da sva si različna in da bova morala veliko delati na tem, da se bi nama izšlo. Vendar se ni, šlo je le še vse bolj na dol, zato sva šla narazen. Sedaj pa ga bolj in bolj pogrešam, pogrešam najine “inside jokes” in imeti prijatelja, vem, da se to čudno sliši ampak ni bil le moj fant, bil je tudi moj najboljši prijatelj. Med nama sicer nikoli ni bilo tiste zaljubljenosti, da ne moraš biti drug brez drugega, da se ne moraš držati stran. Začela sva kar tako, da noben ni vedel, kaj točno se dogaja, potem sva pa kar na enkrat bila kot en star poročen par, ki hodi za vikend ob pol devetih spat.
Ali mislite, da pogrešam njega kot partnerja, ali pogrešam le bližino? Včasih ne vem, a živim v pravljici, ampak jaz verjamem v to, da lahko najdeš nekoga, ki si res nor za njemu in obstaja tista prava zaljubljenost, da kar pozabiš na vse ostalo, le da si skupaj. Kaj pa vi, verjamete v to, oz. ali ste kdaj to doživeli? -
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
napisala si, da sta se s fantom pred časom razšla, kar je bilo za takratne okoliščine okej, sedaj pa razmišljaš ali je bila to napaka, saj ga zelo pogrešaš. Popolnoma te razumem, saj ne moremo kar tako v hipu pozabiti na nekoga, s katerim smo prej preživljali veliko skupnega časa. Verjamem, da ti ni lahko in dosti razmišljaš o tem, ali pogrešaš le bližino nekoga ali pa vajin partnerski odnos.
Nič ni narobe s tem, da fanta pogrešaš. Skupaj sta preživela veliko časa, bila sta najboljša prijatelja in zaveznika, zato je čisto normalno, da o njem razmišljaš in ga pogrešaš. Sama pa si omenila tudi razloge zaradi katerih sta se razšla: različni pogledi na življenje, preveč sta si različna, ni bilo zaljubljenosti. Za uspešen partnerski odnos je zagotovo pomembno imeti skupne vrednote, podobne poglede na življenje in prihodnost, da se lahko partnerski odnos obdrži. Omenila pa si tudi, da verjameš v to, da lahko najdeš v nekoga in si vanj izredno zaljubljen in pozabiš na vse ostalo. To se po navadi dogaja, ko nekoga spoznamo na novo. Takrat smo zaljubljeni, zaradi obilice hormonov imamo metuljčke v trebuhu, počutimo se kot si sama napisala, da smo nori na to osebo. To se s časom umiri in iz zaljubljenosti preide partnerski odnos v bolj umirjenega in teh občutkov ne doživljamo več tako intenzivno.
In če še odgovorim na tvoje vprašanje o tem, ali verjamem v noro zaljubljenost, ko pozabiš na vse ostalo. Ne vem :).
Ljudje smo si med seboj različni in odnose doživljamo drugače. Za nekoga je super, da npr. hodi ob vikendih spati ob pol devetih, nekaterim pa to ne ustreza in s tem ni nič narobe. V partnerskih odnosih sta si partnerja različna in morata včasih tudi sprejemati kompromise, da ne pride do večjih konfliktov. Ljudje zelo različno doživljamo odnose in čustva. Partnerski odnos se lahko razvije iz dolgoletnega prijateljstva ali pa se začne bolj burno kot npr. navajaš ti. Ni popolnega recepta ali pa poteka zaljubljenosti, ki bi lahko napovedal ali bo partnerski odnos uspešen.Upam, da sem odgovorila na tvoje vprašanje. Če te kaj še zanima, pa z veseljem odgovorim.
Vse dobro,
Živa Pirc, dipl. psihologinja (un)Citiraj