jaz in moj bivsi sma koncala dva meseca nazaj. on me je pustil ker mi je rekel da nisem taprava za njega ampak nevem kaj je s ten mislil. bila sma skupaj 8 mesecev in nevem kako ze prej ni videl da nisem taprava za njega. minilo je dva meseca in jaz se vedno nisem boljse vsak dan se jokam in nevem kako naj bom boljse. vsa motivacije mi je padla dol. on pa sprasuje moje prijateljice kako sem jaz mene pa ima blokano in res nevem kako naj bom boljse. res hocem da se vrne ampak vem da se ne bo. res se pocutim obupano. zato me zanima kako ga naj prebolim in se neham sekirati za to?
• Uredništvo
Tinkara Primec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te prav razumem, sta se s svojim bivšim fantom razšla pred dvema mesecema, pri tem pa si ostala brez jasnih odgovorov z njegove strani. Ob tem te preplavljajo občutki žalosti, obupa in nejasnosti. Razhodi so pogosto zelo boleči, vsak pa se z njimi sooča na svoj način in v svojem tempu. Če ob tem ostane še veliko neizrečenega ali nerazjasnjenega, je vse skupaj lahko še nekoliko težje.
Stavek, da »nisi prava zanj«, je lahko zelo boleč, saj lahko hitro vzbudi občutek, da nismo dovolj dobri za nekoga. V resnici pa partnerji takšne stvari pogosto izrečejo takrat, ko sami ne znajo dobro ubesediti svojih misli, občutkov ali razlogov za razhod. Zato bi si želela, da imaš v mislih predvsem to, da s tabo ni nič narobe in da nisi neprimerna za katerikoli odnos.
To, da poizveduje pri tvojih prijateljicah glede tvojega počutja, te lahko še dodatno zmede in v tebi vzbuja nova vprašanja. Morda lahko na to izkušnjo sčasoma pogledaš tudi kot na priložnost za razmislek o tem, kako pomembna sta v odnosu sprotna iskrena komunikacija in jasnost.
Dopusti si biti žalostna in dati občutkom prostor. Pomaga lahko pisanje dnevnika, pogovori s prijateljicami ali drugimi osebami, ki jim zaupaš. Hkrati pa skušaj biti do sebe sočutna in poskrbeti za svoje počutje. To lahko storiš že z majhnimi koraki, recimo z aktivnostmi, ki so ti blizu in ti vsaj malo vračajo občutek miru, na primer s sprehodi v naravi, ustvarjanjem, branjem, druženjem...
Prebolevanje odnosa je proces, ki se ne zgodi čez noč. Sčasoma pa se bolečina lahko zmanjša, rane pa dobijo novo podobo. Vsak si zasluži odnos, v katerem so prisotni spoštovanje, občutek varnosti in sočutje. Verjamem, da boš s časom tudi sama lažje začutila, kaj si v odnosu želiš in kaj si zaslužiš.
Če boš imela še kakšno dodatno vprašanje, pa lahko kar napišeš.
Želim ti vse dobro,
Tinkara Primec, dipl. psihologinja (un)