Dan, stara sem 13 let in me zelo zanima fant iz mojega razreda on je star 14. Zelo mi je všeč rada ga bi spoznala ampak pozornost kaže samo drugim puncam meni nikoli, tudi ve da sem v njega, ker mu je nekdo povedal. Kako ga bi lahko pritegnila ali ga začela zanimati? Res mi je všeč. Kaj lahko naredim da ga bi zanimala?
Drugi problem pa je to da me je fant iz razreda (drugi) vprašal če bi bila z njim in sem mu rekla da ne. Nato je on napisal da je žalosten da se skoraj joka, da sem posebna in me noče izgubiti in da če bo bil še žalosten da si bo kej naredil... Kako ga lahko odvrnem od takega mišljenja, ga potolažim. Drugače pa še zmeraj sva prijatelja.
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Iz tvojega pisanja sklepam, da je tvoja glavna težava ta, da ti je všeč sošolec, ki ti po tvojem mnenju ne namenja toliko pozornosti kot drugim dekletom. Medtem ko ti drug sošolec jasno kaže, da si mu všeč, a on ni všeč tebi. Težko ti je, ker je slednji tvoj prijatelj in si zanj ne želiš, da bi bil žalosten. Želiš ga potolažiti, da bi se počutil bolje.
Ker si želiš, da bi bila všeč fantu, ki je všeč tebi, te zanima, kaj lahko narediš, da bi se tudi on začel zanimati zate. Predvidevam, da je to zaradi tega, ker se ti zdi simpatičen in meniš, da se bi ob njem počutila prijetno, zadovoljno in sproščeno.
Tvoja želja je povsem razumljiva. Kadar nam je kdo simpatičen ali smo vanj zaljubljeni, se želimo s to drugo osebo povezati, pogovarjati, početi različne stvari in podobno. Zato ti verjamem, da se ne počutiš prijetno, ker meniš, da tvoja simpatija nima enakega mnenja o tebi.
Upam, da ti bo nekoliko lažje če ti povem, da se mnogo mladostnikov srečuje s podobnimi težavami.
Za začetek ti priporočam, da razmisliš o tem, kako veš, da sošolca (ki ti je všeč) ne zanimaš? Preden si ustvarimo svoje mnenje o drugi osebi, je zelo pomembno, da se prej prepričamo in tako vemo, kaj je in kaj ni res. Ljudje namreč svoja čustva/naklonjenost izražamo na zelo različne načine, tako da je težko vedeti, kakšno je mnenje nekoga drugega, če nam tega ne pove sam.Možno je, da so mu druga dekleta bolj všeč, možno pa je tudi, da mu je morda nerodno pristopiti do tebe ali pa ima morda kakšen drug razlog. Na tem mestu je torej tvoja odločitev ali boš preverila, kaj meni on, ali pa boš ravnala po občutku in pozornost preusmerila na druge osebe ali dejavnosti, s pomočjo katerih boš pozabila nanj.
Glede na to, da si zapisala, da ga želiš spoznati, pa lahko storiš sledeče: 1. skušaš pristopiti do njega, kadar meniš, da bi se lahko z njim pogovorila o kakšni temi, ki bi vaju oba zanimala (npr. glasba, filmi) 2. zastavi mu kakšno vprašanje (o vsakdanjih rečeh v šoli) 3. podaj kakšen kompliment (npr. dobra beseda o tem, v čemer je dober v šoli ali v prostem času) 4. ponudi pomoč (v kolikor opaziš, da bi mu lahko pomagala), 5. uporabi humor (šala, komentar) …
Zgoraj navedeni so le možni načini, da z nekom vzpostavimo stik. Ni pa nujno, da se bo druga oseba odzvala točno tako, kakor si želimo mi. Glede na to, da si zapisala, da bi ga zelo rada spoznala, pa morda vsaj na ta način poskusiš vzpostaviti stik z njim.Dejstvo pa je, da ne moremo prepričati drugih ljudi, da jim postanemo všeč, v kolikor oni tega ne čutijo. Četudi je v teh primerih zelo neprijetno, nimamo vpliva na čustva in vedenja drugih ljudi. Za prijetne ljubezenske in druge (npr. prijateljske) odnose je pomembno, da je naklonjenost obojestranska, sicer odnos ne deluje dobro. Žal ni jasnih nasvetov za to, kako ljubljeni osebi postanemo všeč.
Svetujem ti, da razmisliš o tem, ali se želiš povezati točno s tem fantom ali si bolj želiš, da bi se z nekom v prihodnosti počutila prijetno, sproščeno, ljubljeno in vredno pozornosti (četudi bo morda to nekdo drug).Glede na tvoj problem s fantom, ki ti je všeč, lahko morda premisliš o težavi s fantom, ki si mu všeč ti. Na tem primeru lahko vidiš, da četudi nas ima nekdo zelo rad, mu tega ne moremo vrniti, če ne čutimo enako. Zelo dobro je, da poslušamo sebe, svoja čustva in ravnamo tako, kakor mislimo in čutimo, saj smo lahko le na ta način iskreni do sebe in do drugih.
Verjamem pa, da ti je zelo težko opazovati tvojega prijatelja, ki je žalosten in trpi zaradi zavrnitve, sploh ker se morda s čem podobnim še ni srečal. Žal in hudo mi je, da se posledično tudi ti soočaš s tako težko situacijo. Mislim pa, da je zelo odgovorno od tebe, da si se odločila poiskati nasvete in pomoč. S tem si pokazala, da ti je zanj še vedno mar, da ti nikakor ni vseeno, kako se počuti, in da je prijateljstvo zate nekaj zelo pomembnega.
Tvoj prijatelj se sooča z izgubo, ki je vedno težka in vsak potrebuje nekaj časa, da jo preboli. Normalno je, da je jezen in žalosten, saj se sooča z bolečino ob zavrnitvi, ki je najverjetneje niti ni pričakoval. Zanj si posebna, ker si mu všeč, a to ne pomeni, da tvoje zavrnitve ne more preboleti in se nekoč zaljubiti v drugo dekle, četudi ima trenutno občutek, da tega ne zmore.
Dobro in prav je, da sošolca ne zavajaš in da si v pogovoru z njim odkrita ter iskrena. Svoje prijateljstvo mu lahko sicer ponudiš, a bi bilo dobro, da sprejmeš, v kolikor si nadaljnjega prijateljstva in druženja ne bo želel.Verjamem, da ti je zelo težko, ker je tvoj prijatelj žalosten in ker ti je dejal, da si bo mogoče kaj naredil. Najverjetneje je te besede izrekel v svoji žalosti in prizadetosti. Velikokrat namreč v teh trenutkih izrečemo stvari, ki jih resnično ne mislimo. Ampak ne skrbi in nikar se ne obtožuj. Njegov problem je rešljiv in verjamem, da se bo kmalu počutil bolje!
Morda se o tem pogovori tudi s svojimi najbližjimi (prijatelji, starši, skrbniki, sorodniki …) ali pa s šolskim svetovalnim delavcem/delavko, ki so ti lahko v podporo in nadaljnjo pomoč.
Vse dobro ti želim!
Ana Boršič, univ. dipl. ped. in andr.Citiraj