Pozdravljeni ,stara sem 14 in želim postati pametnejša. To mislim na način da bi zvenela, bolj strokovno in šolano. Rada bi se naučila vseh strokovnih izrazov ,razumela njihove uporabe in pomene. Torej kje bi si lahko pomagala, se bolj strokovno izpopolniti? Npr. če mi pomagate in navedete, kakšne spletne strani ali aplikacije, knjige ki bi mi pomagale.
Hvaležna bom vsake besde!
Lp. Doroteja
• Su
Sure
Živjo Doroteja,
tudi sama si pogosto želim tega-znanja, razumevanja, predvsem pa izredne splošne razgledanosti. Nič kolikokrat sem se gnala za takšno in drugačno znanje, stvari vpijam kakor spužva, toda ne glede na vse, že nekaj let vedno znova prihajam do istega zaključka-nikoli ne bom mogla vedeti vsega. Vsakič ko odkrijem novo temo, spoznam da ji sledi še desetine drugih, vsaki od teh pa še mnogo ostalih-kar pomeni tudi nešteto strokovnih izrazov, ki jih sama navajaš v svojem vprašanju. Nekaj let nazaj mi je prijateljica povedala, da ima včasih težave kadar se pogovarjava, saj menda pri govoru uporabljam besede, ki jih ne razume. Moja strast so knjige in besede, toda v vsem branju in raziskovanju besed, svojega napredka pri širjenju besednega zaklada ne opazim. Mislim si, da si tudi ti na neki taki točki-stavit grem, da si izredno bistra in zelo razgledana, vendar lastne vrednosti v tem oziru ne opaziš v pravi luči.
Moj nasvet je, da beri, piši in bodi radovedna. BERI: karkoli te pritegne - v tvojem primeru najbrž strokovno gradivo, ki ga zlahka najdeš v knjižnici (pojdi med police in zagotovo boš našla kaj zanimivega), ali pa na spletu, kjer je objavljeno obilo seminarskih nalog. Če pri branju naletiš na zanimiv izraz, besedo, si to zapiši v beležko, namenjeno posebej za terminologijo ter zraven napiši kaj pomeni (SSKJ), dodaš pa lahko tudi sopomenke (CJVT sopomenke). PIŠI: lahko napišeš esej ali povzetek na temo, ki jo raziskuješ. Pri tem bodi pozorna na bogat jezik-kadar se beseda večkrat ponavlja poskušaj najti njeno sopomenko (CJVT). S pisanjem boš utrdila na novo pridobljen besedni zaklad in izboljšala sposobnosti izražanja. Prav tako si pri pisanju povsem svobodna, da uporabljaš katerekoli izraze, zato lahko pišeš zelo strokovno ali pa čisto poetično. BODI RADOVEDNA: kot sem že omenila ti priporočam posebno beležko izrecno za terminologijo. Kadarkoli in kjerkoli vidiš/slišiš kakšen strokovni izraz, ga zapiši v to beležko, da ga lahko tudi kasneje preveriš. Bodi pozorna in videla boš, da so strokovni termini vsepovsod.
Upam, da sem ti s tem kakorkoli pomagala. Zapomni si, nikdar ne boš vedela vsega, zagotovo pa boš z radovednostjo postala izredno splošno razgledana, ne da bi to sploh opazila ;)
• Uredništvo
Tjaša Rola

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Doroteja,
pišeš, da si želiš zveneti bolj strokovno, se naučiti vseh strokovnih izrazov. Zanima te, katere spletne strani, aplikacije in knjige bi ti lahko pri tem pomagale.
Zelo dobro te je usmerila že punca, ki je odgovorila na tvoje vprašanje – torej, veliko beri, brskaj o vsem, kar vzbudi tvojo radovednost. Ko boš naletela na izraze, ki jih ne razumeš, pa poišči njihove definicije in tako se bo tvoje besedišče širilo. Sklepam lahko, da si zelo vedoželjna punca in da imaš že ogromno znanja. Usmeri tudi sama svoje razmišljanje v to, kaj vse že znaš in o čem vse si se sposobna pogovarjati. Prepričana sem, da boš ugotovila, da je tvoj nabor znanja zelo širok. Na svetu je toliko znanja, informacij, da nihče ne bo mogel nikoli znati vsega. Znanih je veliko misli filozofov, znanstvenikov in drugih zgodovinskih osebnosti, ki so prišli do spoznanja, da več ko imamo znanja, bolj ugotavljamo, da je naše znanje v primerjavi z vsem znanjem, ki obstaja, skromno. Nekaj teh misli:
»Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.« (Karl Heinrich Waggerl)
»To, kar vemo, je kapljica; to, česar ne vemo, je morje.« (Isaac Newton)
»Samo to vem, da nič ne vem.« Sokrat
»Večji kot je otok znanja, daljša je obala čudes.« (Ralph M. Sockman)
Upam, da sem ti s svojim odgovorom odprla še kak drug pogled na znanje. Če boš imela še kakšno vprašanje, te lepo vabim k dialogu.
Uživaj v raziskovanju sveta!
Lepo te pozdravljam,
Tjaša Rola, mag. psihologije