Pozdravljeni,
Kot moški govorim več kot povprečna ženska, a žal prevečkrat rečem kar nebi smel ali pa koga zatožim.No rad bi se tega odvadil, pa iščem nasvet kako psihično to lažje nadzirat in hehat.
Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen!
Ključno se mi zdi to, da premisliš, preden nekaj rečeš. Kako pa to doseči? Najlažje tako, da se za nekaj trenutkov ustaviš in premisliš o tem, kar želiš v nadaljevanju povedati. Premisli, kaj pravzaprav želiš v pogovoru sporočiti. Osredotoči se na posledice povedanega; kakšne bodo posledice zate in kakšne za druge. Kako se boš ti počutil po tem, ko boš nekaj povedal? Boš imel slabo vest? Ali boš s povedanim koga zatožil, užalil? Boš s tem morda izdal skrivnost in s tem zaupanje? O tovrstnih posledicah lahko razmisliš in se na podlagi tega odločiš, ali neke informacije predati naprej ali ne. Vadiš lahko tudi načrtno npr. z bližnjimi prijatelji ali družinskimi člani. Ne boj se vzeti nekaj trenutkov tišine za hiter premislek, lahko jim tudi pojasniš, da delaš na kontroli svojih misli oz. besed.
Pomagaš si lahko tudi z reflektiranjem pogovora, del katerega si bil. Ko si sam in imaš dovolj časa za premislek, lahko razmisliš o tem, kaj si tekom pogovora povedal, koliko si govoril, kakšna je bila dinamika pogovora itd. Razmisli, kaj vse si povedal; ali si morda rekel kaj, kar bi bilo bolje, da ne bi; katera tvoja besedna sporočila so bila ustrezna in primerna. Tako boš ozavestil vzorce besednih sporočil, ki si jih v prihodnje ne želiš sporočati naprej (npr. nenamerne ali namerne žalitve, izdaja prijatelja) in vzorce povedanega, v katerih ne vidiš težav (npr. pohvalil sem prijatelja).
Na določene pogovore se lahko pripraviš tudi vnaprej. V kolikor npr. veš, da bo debata na petkovem druženju zagotovo tekla o neki aktualni zadevi, lahko že pred prihodom na lokacijo dogajanja premisliš o stvareh, ki bi jih bilo bolje zadržati zase. Razmisli tudi o tem, kaj lahko poveš, da s tem ne boš prizadel drugih ali pa škodoval sebi.
Sicer pa lahko delaš tudi na tem, da se v družbi čim večkrat zavestno potrudiš, da poslušaš več, kot govoriš, oz. da se poskušaš večkrat zadržati, preden nekaj rečeš. Tako boš tudi med prijatelji izpadel kot boljši poslušalec oz. kot oseba, ki je pripravljena druge poslušati. Pozornost lahko usmeriš tudi na to, da poskušaš postavljati več vprašanj in tako drugim nudiš priložnost, da povejo več, hkrati pa svojo osredotočenost premakneš iz sebe na druge.
Vso srečo pri uspešnem komuniciranju!
Lea Kopač, dipl. psihologinja (un)Citiraj