Zdravo!
Zadnje čase razmišljam o pogovoru s psihologom/psihoterapevtom/psihiatrom (ne vem kdo bolj ustreza), saj se počutim nesprejetega, noben me ne razume in z nobenim se ne morem iskreno pogovoriti. Mislim da se mi bodo vsi smejali ali pa me ne bodo zastopili. Zanima me, če bi se lahko pogovoril s strokovnjakom, brez da bi kdorkoli zvedel o tem. Hvala.
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
iz tvojega zapisala sem razbrala, da se počutiš nesprejetega, in da ti je težko najti nekoga, s katerim bi se lahko iskreno pogovoril. Verjamem, da ti v življenju trenutno ni lahko in se soočaš s stisko. Zelo pogumno in pohvalno je, da razmišljaš o pogovoru s strokovnjakom, saj je to lahko zelo koristno, ko se soočamo z občutki, ki nas obremenjujejo.
Zanimalo te je, kako je z zasebnostjo pri strokovnjakih. Vsi strokovnjaki na področju duševnega zdravja (psihologi, psihoterapevti, psihiatri) so dolžni spoštovati načelo zaupnosti. To pomeni, da ne bodo nikomur razkrili, da se z njimi pogovarjaš, niti vsebine tvojih pogovorov, razen če je ogroženo tvoje življenje ali življenje koga drugega.
Sprašuješ tudi po izbiri strokovnjaka. Psiholog ti lahko pomaga s svetovanjem in podporo ter ti nudi tehnike za obvladovanje težav prav tako opravlja psihometrično testiranje in ocenjevanje. Psihoterapevt je specializiran psiholog ali drug strokovnjak, ki se ukvarja s terapevtskimi pogovori in obravnavo globljih čustvenih in psihičnih težav. Psihiater pa je zdravnik, ki se ukvarja z duševnim zdravjem in lahko predpiše tudi zdravila, če je to potrebno.
Najbolje bi bilo, da bi se obrnil na osebnega zdravnika, ki ti bo svetoval in te napotil naprej ali pa se obrneš direktno na Center za duševno zdravje za otroke in mladostnike v lokalnem okolju, kjer ti bodo dodelili strokovnjaka zate.
Če želiš popolno anonimnost med vmesnim časom, lahko razmisliš o klicu na telefonske linije za pomoč v stiski, kot je TOM telefon za otroke in mladostnike (116 111).
Pomembno je, da veš, da nisi sam in da obstaja pomoč, ki je dostopna in diskretna. Pogovor s strokovnjakom je lahko prvi korak k boljšemu počutju in razumevanju samega sebe.
Če imaš še kakšno vprašanje ali potrebuješ dodatne informacije, sem tukaj zate.
Lep pozdrav,
Živa Pirc, mag. psihologije