Zdravo, rabim pomoč!
Sem Anja in imam 16 let... Sem zelo na dnu in rabim psihologa. Rada bi povedla da sem zelo zaprta oseba in se res zeško nekomu zares odprem. Večkrat me je celo mami spraševala in poskusila prepričati, da ji povem kaj se dogaja z mano, pa tega nisem bila sposobna priznati. Glavne svari, ki me težijo so: buljanje iz strani sošolcev, na splošno občutek da sem izbrala napačno šolo, problemi doma, samozavest... V glavnem vse skupaj vpliva name v tej meri, da želim storiti samomor. Pogrešam čase ko sem bila otrok, zato ves čas jočem in bi dala vse nasvetu da bi lahko postala to kar sem bila nekoč. Želim si najti dobrega psihologa, ki se mu bom lahko odprla in mojih težav nebo nikdar razlagal nikomur. Sem iz (izbrisano v uredništvu). Torej kako pridem do psihologa... Prosim za nasvete. Lp...
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Anja, lepo pozdravljena.
V svojem sporočilu govoriš o težavah z medvrstniškim nasiljem, o dvomih pri svoji karierni poti ter o težavah doma. Vesela sem, da si zbrala toliko poguma, da si se nam zaupala in prosila za pomoč, to ni kar tako. Predstavljam si, da je tvoja stiska huda in da ti ni lahko.
Spregovoriti o težavah, ki te pestijo, je prvi korak k izboljšanju, ki si ga tudi sama želiš. Si že kdaj slišala za Center za psihološko svetovanje Posvet? Glede na tvojo starost lahko greš do njih sama, brez spremstva staršev in brez napotnice zdravnika ali zdravstvene izkaznice. Prav tako pa svetovanje nudijo brezplačno. Eden izmed centrov je tudi v bližini tvojega domačega kraja. Naročiš se lahko na telefonski številki 031 704 707 vsak delovni dan med 9. in 19. uro.
Če boš v času, ko čakaš na termin pri Posvetu, čutila, da je tvoja stiska prehuda, pa ti prilagam nekaj telefonskih številk služb, ki so ti zmeraj na voljo za pogovor, ko se želiš razbremeniti:
• TOM telefon za otroke in mladostnike 116 111. Pokličeš lahko vsak dan med 12. in 20. uro - klic je brezplačen.
• Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik 116 123. Pokličeš jih lahko 24 ur na dan, vsak dan - klic je brezplačen.
• Klic v duševni stiski 01 520 99 00. Pokličeš jih lahko vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj.
Se lahko dogovoriva, da se mi javiš, ko se boš naročila? Ni mi vseeno zate, rada bi, da ostaneva v kontaktu.
Do takrat, ko se spet slišiva, pa me zanima, kateri je tvoj najljubši poklic, kaj bi najraje počela? Povej tudi, če ti lahko odgovorim še na kakšno tvoje vprašanje, sem ti na voljo.
V tem hladnem, deževnem dnevu ti pošiljam en topel objem. Naj te ogreje. :)
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)