Torej jaz že od konca januarja razmišljam o vseh možnih scenarijih za prihodnost. Pač ne vem kaj bi. Postavljam si najrazličnejša možna vprašanja, ampak odgovor je vedno negativen. Vprašanja in odgovori so večinoma taki:
Bom končala gimnazijo in opravila maturo? Ne.
Sicer sem v OŠ odlična učenka oz. imam večinoma samo 5 in dva do tri predmete 4, ampak me je strah da v srednji šoli ne bo več tako.
Bom prišla na želen faks in ali ga bom opravila? Ne.
Bom imela fanta in si ustvarila družino? Ne.
Kaj bom ko mi bodo umrli starši? Postala boš depresivna in žalostna, ker nikogar ne boš imela zraven sebe.
In potem ko o tem razmišljam ugotovim, da življenje teče prehitro in da se ne moram prepustiti njegovemu toku. In življenje gre dan za dnem prehitro. To ugotavljam. No včasih pa so odgovori tudi pozitivni, ampak to ne traja dolgo, ker čim se opomnim da gre življenje prehitro se zavem da gre res prehitro in da nikoli ne bom majhna in bom samo še rastla in z leti postajala starejša in starejša in potem kmalu umrla. In ko bom umrla se me morda nihče ne bo spominjal, če ne bom imela lastne družine.
Te misli pa vplivajo tudi na učenje, ker si teh misli preporsto ne moram izbiti iz glave. Ne vem kako. Medtem ko se učim razmišljam samo o tem. V šoli razmišljam samo o tem.
Ali je to morda depresija? Ker zadnje čase nisem nič več vesela. Še pred mesecem pa sem se veliko smejala in bila srečna s prijatelji. Pomoč sem poiskala že na veliko drugih forumih ampak ni nič pomagalo. In ne vem kako naj to izpeljem, ker res ne želim biti v takem stanju do konca življenja. Pa tudi zelo rada bi se še naprej družila s prijateljicami brez misli na prihodnost.
Lp
• Ka
Karchir
Morda je razlog za to tudi da so mi na začetku novembra v nesreči v Italji umrli bratranec, sestrična, stric in teta?
Sicer pa sem že obiskala šolsko psihologinjo, ampak pomoč z njene strani ni pomagala.
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Priznam, da sem cel vikend premišljevala, kaj naj ti odgovorim.
Naprej bom začela s tvojimi besedami, ki jih bom na koncu spremenila.
"Bom končala gimnazijo in opravila maturo? DA"
"Bom prišla na želen faks in ali ga bom opravila? DA."
"Bom imela fanta in si ustvarila družino? DA."
Spremeni svoje stališče. Iz negativnega se preseli v polje pozitivnega.
V  življenju imamo vedno dve možnosti: slabo in dobro. Od nas je odvisno za katero se bomo odločili. Res pa je, da ti možnosti nista popolnoma enakovredni. Slaba nas kar nekako povleče za seboj, za dobro pa se moramo bolj potruditi. Še več. Iskati jo moramo s tiralico, toda končni rezultat je vedno pozitiven.
Sledi v življenju ne pustimo zgolj s svojimi otroki, ampak predvsem s svojimi deli. Ni nujno, da smo Mozarti, Nelsoni Mandele, ali Gandhiji. Že s tem, ko pomagamo prijatelju, svojcem, sodelavcem, se zapišemo v zgodovino.
Poskusi vsak dan narediti nekaj dobrega za druge: pomoč sošolcu, pomoč domačim pri vsakdanjih opravilih, morda peljati kužka na sprehod ... Naj bo vsak dan izpolnjen vsaj z enim dobrim delom za druge, čeprav je to zgolj prijazen pozdrav, spremljan z iskrenim, toplim nasmehom. Nič nisi omenila še kašne obšolske dejavnosti; šport, glasba, ples... Skratka nekaj, kar te veseli in bi rada počela.
Glede prihodnosti pa: edini čas, ki ga resnično imamo je tale: tukaj in zdaj. Preteklosti ni več. Nič več ne moremo spremeniti kar je bilo, lahko pa se iz nje kaj naučimo. Prihodnost pa je tako negotova, da se res nima smisla pretirano obremenjevati z njo. Že en sam dogodek (npr. korona kriza) nam lahko vse naše načrte v temelju poruši. Zato izkoristimo vsak hip, ki nam je na voljo, da smo ustvarjalni, ljubeči, pripravljeni pomagati soljudem.
Toplo ti priporočam knjigo Elisabteh Lukas Na sledi veselju. Morda boš našla odgovore na tvoja razmišljanja. Hkrati pa mislim, da bi bil osebni pogovor s psihoterapevtom mnogo bolj učinkovit, kot razni forumi. Ljudje smo pač družbena bitja in potrebujemo osebne kontakte.
Posredujem ti informacije, kamor se lahko obrneš za pomoč.
Za prvi obisk Centra za psihološko svetovanje Posvet (v Ljubljani, Kranju, Postojni, Slovenj Gradcu, Novi Gorici, Murski Soboti, Sevnici, Portorožu, Idriji, Mariboru, Zagorju ob Savi, Novem mestu, Tolminu, Ilirski Bistrici ali na Jesenicah) lahko pokličeš na telefonsko številko 031/ 704-707 ali se oglasiš osebno na Tržaški 132 v Ljubljani v času uradnih ur, ki so vsak delovni dan med 8. in 20. uro.
Za prvi obisk svetovalnice v Celju, Laškem in Mozirju pa se lahko naročiš na telefonski številki: 031/778-772 (ponedeljek - četrtek: 13.00 - 18.00, petek: 12.00 - 14.00).
Za sprejem ne potrebuješ napotnice ali zdravstvene izkaznice, svetovanje je brezplačno.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja