Torej stvari so prisle do tega da jih nemorem vec sama kontrolirat in rabim pomoc. Zadnje case lezim v postelji cele dneve, sem na telefonu (mislim da sem tudi odvisna od telefona), nimam nobene motivacije, imam ogromno dela naredim pa absolutno nic. stvari in delo za solo kar naprej prelagam in prizadanem ljudi ki mi zelijo samo dobro. Sem popolnoma brez volje in energije. Tudi zelo slabo jem, toplih in zdravih obrokov pojem zelo zelo malo, nezdrave hrane pojem ogromno. Obroke ki mi jih pripravi mami zelo tezko pojem in ponavadi vecino vrzem stran. Res nevem kaj naj naredim..tako negre vec naprej
• Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
opisuješ, da ti močno primanjkuje energije in motivacije, spremembe pa opažaš tudi pri prehranjevanju. Verjamem, da se v svoji koži trenutno ne počutiš najbolje. Je pa dobro, da si opazila spremembe pri sebi in si želiš, da bi nekatere vidike izboljšala.
Vsak začetek je lahko težak, vendar ko enkrat začneš, delo veliko bolje steče. Predlagam, da si za vsak dan narediš seznam opravil, ki jih moraš izvesti in jih razvrstiš po nujnosti in po prijetnosti. Da bo kar najlažje, je najbolj primerno začeti s tistim opravilom, ki ti predstavlja največjo muko, npr. učenje predmeta, ki ga ne maraš. Ko boš opravila najtežjo stvar, se boš počutila učinkovitejšo, vsa naslednja opravila pa bodo lažja, ker boš vedela, da je najbolj neprijetno že za tabo. Medtem ko opravljaš določene obveznosti, daj telefon potiho ali na stran, da te ne bo mikal. Lahko si pa privoščiš nekaj minut za nagrado po opravljeni obveznosti. Urnik in struktura dneva sta zelo pomembna, potrebna pa je tudi rutina: dlje se boš držala urnika, bolj se ga boš navadila in vedno lažje boš počela stvari.
Verjamem, da je lahko nezdrava hrana veliko bolj privlačna opcija od zdravih, toplih obrokov. Nič ni narobe, če si kdaj pa kdaj privoščiš sladico, vseeno pa lahko telo prikrajšaš za pomembne snovi, v kolikor so tvoji obroki premalo hranljivi. Katero toplo hrano pa imaš rada? Morda ti bo lažje začeti s toplimi obroki na način, da sama izbereš, kaj ti najbolj tekne. Začni z manjšimi porcijami in jih sčasoma povečaj. Hrano tudi uživaj na čuječ način: prehranjuj se tako, da takrat ne počneš ničesar drugega. Za obrok si vzemi dovolj časa. Potrudi se, da vključiš čim več čutov: kakšnega vonja je hrana, kakšen okus in teksturo ima, kako izgleda … Naj ti postane topel obrok sprostitev in užitek.
Napisala si še, da prizadeneš ljudi, ki so do tebe dobronamerni. Kaj si mislila s tem? Mi lahko poveš kakšen primer? Na tem mestu me zanimajo tudi tvoji odnosi z drugimi ljudmi. Kako se razumeš s prijatelji in z družinskimi člani?
V kolikor pa opažaš, da bi potrebovala nekoga, ki bi ti lahko nudil strokovno pomoč in bi ti bila obravnava na voljo dlje časa, pa lahko pri osebnem zdravniku zaprosiš za napotnico za psihologa. Slednje bi ti še posebej svetovala v primeru, da ti noben od predlaganih ukrepov ne bi uspeval, kljub temu da bi se močno trudila, ali pa, če bi se pomanjkanje volje, energije in apetita za zdravo hrano še poslabšali.
Lepo te pozdravljam,
Jasna Verčko, mag. psihologije