Vsebina je skrita.
Uredništvo
Draga Vanessa,
na spletno svetovalnico si se obrnila v želji po zdravniški pomoči. Z omenjenim zdravnikom smo bili v kontaktu glede tvojega sporočila.
Zdravnik te vabi na pregled in posvet v njegovo ambulatno, zato se oglasi takoj, ko boš utegnila.
Če te lahko podpremo še kako, nam napiši sporočilo.
Pozdrav iz uredništva
Va
Vanessa
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Vanessa, pozdravljena.
Razumemo tvojo stisko in ti sporočamo, da tvoj zdravnik predlaga, da počakaš z obiskom po 20. oktobru, ko se bo vrnil ali obiščeš dežurnega v zdravstvenem domu (v sredo popoldan), kjer delajo samo zdravnice.
Tvoje vprašanje smo posredovali še psihologinji, ki te bo v kratkem podprla.
Prijazen pozdrav iz uredništva
Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Vanessa,
zdravniški pregled je lahko za marsikoga stresna situacija, saj smo, glede na vrsto pregleda, v bolj ali manj ranljivem položaju. Nekoga lahko prepalvi izjemen strah že ob dejstvu, da mora na zdravniški pregled in jim strah vzbujajo ambulante, bele halje, razni medicinski pripomočki. To izpostavljam zato, da ti zagotovim, da so zdravniki navajeni situacij, ko ljudje prihajajo z zadržki. Na te situacije so tudi pripravljeni in v kolikor izraziš svoje strahove zagotovo ne boš izpadla “kot idiot”, kot sama praviš. V kolikor lahko počakaš s pregledom na svojega zdravnika ali pa greš k dežurni zdravnici, je seveda to smiseln način, kako opraviti pregled tako, da bo zate prijeten. Če pa to ne bi bilo mogoče ali pa bi se v prihodnje znašla v podobnih situacijah, pa je vseeno smiselno premisliti, kaj bi lahko naredila, da bi ta strah zmanjšala.
Naši strahovi so pogosto rezultat slabih izkušenj, čeprav četudi teh nisi imela, je zadržanost pred nasprotnim spolom (sploh nekom, ki je od tebe starejši) popolnoma razumljiv in normalen. Zdravniški pregled za namene diagnoze včasih zahteva, da se slečemo, kar je neprijetno tudi za odrasle ljudi, ne samo dekleta tvoje starosti. Vseeno pa praviš, da te ta strah popolnoma preplavi, zato je pomembno, da ugotoviš, kako ustvariti občutek varnosti v takem okolju.
Zapisala si, da te je predvsem strah biti sama z zdravnikom. V primeru, da bi se v prihodnosti znašla v podobni situaciji lahko te strahove izraziš medicinskemu osebju. Morda se lahko uredi, da je v ordinaciji s teboj tudi medicinska sestra ali pa da so vrata, ki ločujejo ordinacijo od pisarne medicinskih sestre priprta, namesto zaprta. Pogosto tudi pomaga, da se z zdravnikom predhodno malo “spoznamo”, četudi le za kratek čas. Lahko prosiš, da poslušanje srca pustita za konec pregleda in začneta z deli pregleda, kateri so zate prijetnejši. Vem, da pri zdravniku pogosto vse poteka zelo “na hitro”, a če jim opišeš, kaj te skrbi, se bodo potrudili, da ti bo prijetneje, saj je njihov cilj, da učinkovito opravijo pregled. Zavedaj se, da pravzaprav v ambulanti nisi popolnoma sama, četudi v ordinaciji (zaradi zagotavljanja zasebnosti pacienta) res sta samo ti in zdravnik. Zunaj so medicinske sestre, na hodniku pa so tudi drugi pacienti, ki čakajo na pregled.
Pred pregledom lahko poskušaš narediti kakšno dihalno vajo, da misli preusmeriš od razmišljanja, kaj vse lahko gre narobe, do tega, da pravzaprav nisi v nevarnosti in da je osebje tam zato, da ti pomaga. Npr. Globoko vdihneš skozi nos in pri tem šteješ do 4 - zadržiš dih za 2 - počasi izdihneš skozi usta in pri tem šteješ do 6. To lahko ponavljaš, dokler ne čutiš, da se je tvoje telo umirilo.
Seveda nekaj strahu še zmeraj ostane, ne glede na to, kako se pripravimo. Ta strah premagujemo postopoma. Upam, da ti bo kateri od zgoraj opisanih načinov pomagal, da se boš kdaj v prihodnje lahko izpostavila podobni situaciji in pridobila pozitivno izkušnjo (ne pravim, da se boš pregledov veselila, si pa boš morda rekla “Saj ni tako hudo.”). Ko ugotovimo, da se nam v situacijah, ki smo jih prej dojemali za nevarne, ni zgodilo nič, se postopno v njih počutimo udobneje in naš strah popusti.
Vso srečo,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)