Živijo, imam vprašanje. Jaz obiskujem1 letnik, ampak vem, da mentalno in nasplosno ne bom zdržala naredit vse 3 leta srednje šole, že zdaj je problem in ne vem kako naj nadaljujem, ker mi je tako težko, da si bi rajši vzela kakšno leto pa bi se te vpisala v šolo ali pa bi se vpisala na borzo ko sem 18. samo, da dobim malo časa zase brez nekšnih skrbi za teste, učenja, ker šola me tako izmuči ko pridem domov nimam energije pač draining je in vem da niti polovico leta  ne bom mogla zdržati :(.    Ne vem kaj naj naredim, upam, da mi boste hitro odpisali.
Lep pozdrav!
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Zaspančica!
Praviš, da ti je v šoli težko. Skrbi te, ali boš lahko uspešno končala šolanje. Želela bi si malo počitka od vsega skupaj, saj praviš, da te šola zelo utrudi.
Vidim lahko, da se soočaš s precej negativnimi občutki. Verjamem ti, da je težko. Zdi se tudi, kot da si že vnaprej nekoliko obupala, kar pa je škoda. Vedeti moraš, da si začela novo poglavje, zgodila se je sprememba - obiskuješ novo šolo, verjetno imaš nove sošolce in sošolke, profesorje. Spremembe so lahko naporne in včasih zahtevajo veliko energije, da se na njih ustrezno prilagodimo. Toplo ti svetujem, da sama sebi omogočiš in dovoliš še nekaj časa, da se prilagodiš na novo okolje. Povsem možno je, da se boš sčasoma navadila na novi ritem in potem vse skupaj ne bo več tako črno-belo.
Kljub vsemu pa te pozivam, da mi o svoji situaciji poveš še kaj več. Kaj je tisto, kar te glede šole najbolj bremeni? Se ti zdi, da so to učne zahteve? Se težko učiš? Te morda skrbijo odnosi v šoli - s sošolci ali profesorji? Kaj te glede šole najbolj skrbi? Je morda razlog utrujenosti še v čem drugem?
Verjamem, da kljub stiski lahko najdeš načine, ki ti bodo olajšali ta izziv. Vesela bom, če mi boš sporočila še, o katerih možnostih, ki bi ti olajšale situacijo, si že razmišljala.
Se veselim, da še kaj napišeš!
Lea Prinčič, mag. psihologije
• Za
Zaspančica
Živijo, ja sola je bila vedno za mene extra stresna/travmatična, spremembe so za mene absolutne stresne. Ja jaz imam učne težave diskalkulija, disgrafija, disortografija, diskalkulija, irlem sindrom, ADHD-ne nimam tablet. No vglavnem bojim se skoraj vsega, bojim se ocenjevanj, posebaj se bojim, da bi dobivala slabe ocene zaradi tega ker si zelo težko zapomnim stvari, pa še več stvari.
Tudi vem da bi mi bilo lažje če bi dobila diagnozo ASD saj bi mi to odprlo velikoo vrat, nebi se imela tako grdo, bi se razumrla zakaj sem takšna kod sem (drugačna) pac to bi mi nekšne vrste olajšalo, tudi v šoli bi mi to mogoče pomagalo. Najvec kaj mi je tudi stresno je, luči, da je vse glasno, veliko različnih vonjav, veliko ljudi, .... in pac ja stresno je pa tak da joj. Pac ce se imate kaksna vprasanja lahko vprašate.
• Uredništvo
Lea Prinčič
Odgovor svetovalke:
Zdravo Zaspančica,
hvala za tvoj odgovor! Se opravičujem, ker je trajalo nekoliko dlje, da sem ti odpisala :)
Praviš, da se soočaš z različnimi težavami, kot so diskalkulija, disgrafija, ADHD. Povsem ti verjamem, ko praviš, da je zaradi vsega naštetega šola zate stresna in obremenjujoča. Poleg tega se strinjaš z mano, ko pravim, da so spremembe lahko naporne; praviš, da so zate absolutno stresne. Sprašujem se, kako si navadno sama poskusiš pomagati v takih situacijah. Imaš kakšen dober način, ki ti pomaga pri spopadanju z vsakodnevnimi izzivi, ki jih prinesejo take spremembe? To so lahko npr. tehnike sproščanja, šport, ustvarjanje, obisk narave, druženje z bližnjimi ipd. Vsekakor upam, da se po skoraj mesecu dni počutiš že vsaj nekoliko bolj domače kot v prvih dneh tega šolskega leta. Ali pa se ti morda zdi še bolj naporno?
Praviš, da te je strah ocenjevanj in tega, da bi dobila slabe ocene. Čeprav so strahovi glede na težave, ki jih omenjaš, upravičeni, si želim, da sama sebi daš priložnost in si poskušaš dokazati, da vseeno zmoreš. Dovoli si poskusiti. Morda pa sploh ne bo tako težko in boš presenetila še samo sebe. Glede na omenjene učne težave pa velja razmisliti tudi o različnih možnostih pomoči. Boš imela v srednji šoli kakšne prilagoditve?
Glede na to, da si v svojem sporočilu poimenovala kar nekaj diagnoz, predvidevam, da si bila že kdaj obravnavana pri kakšnem psihologu ali specialnemu pedagogu. Imam prav? Poleg diagnoz, ki si jih naštela na začetku, omenjaš tudi motnjo avtističnega spektra. Praviš, da bi s pridobitvijo te diagnoze lažje razumela samo sebe in hkrati bi ti to odprlo nekaj vrat. Praviš, da ti je v šoli stresno, ker je veliko dražljajev - moti te npr. svetloba, hrup, vonji. Ta hipersenzibilnost (preobčutljivost na dražljaje) je vsekakor lastnost, ki pogosto velja za osebe z motnjo avtističnega spektra; imam pa občutek, da pri sebi prepoznavaš še kaj, kar uvrščaš pod to motnjo. Sprašujem se, kaj točno predvidevaš, da bi se spremenilo, v kolikor bi pridobila še to diagnozo?
Sprašujem se tudi, kako je pri tebi potekala izbira srednje šole. Si o različnih možnostih temeljito razmišljala ali pa si imela že vnaprej izbrano ciljno šolo? Kakšen odnos imaš sicer do programa, ki ga obiskuješ? Si mnenja, da si na pravem mestu ali pa morda o tem nisi povsem prepričana?
Zdaj sem ti zastavila pa res veliko vprašanj :) Rada bi bolje razumela tvojo situacijo, saj ti tako lažje predlagam tudi kakšno usmeritev za naprej. Ti pa ob koncu tega sporočila želim en prijeten teden. Ne pozabi si vzeti časa zase in za svoje duševno zdravje!
Bodi lepo!
Lea Prinčič, mag. psihologije
• Za
Zaspančicq
Pozdravljeni
Jaz si ne znam pomagati, samo jocem se in se tepem sama sebe v svoji sobi ko so spremembe pa tudi ce je kaj ful stresno. Iz sole sem se izpisala, ker nisem vec mogla zdržati prevec je bilo. Ja sem bila pri specialistu mislim da sme te diagnoze dobila med 6 in 8 letom nekje. Ce bi dobila diagnozo avtizma bi mi pomagalo zelo, saj bi si nekako lahko pomagala, pac odprlo bi mi veliko vrat ne znam razloziti kako to mislim ampak ja. Pri izbiri srednje sole sem samo izbrala eno, ker sem pac mogla. V solo pa sem se prisiljevala hoditi. Ne nimam cilja glede šole. Ne vem kaj mislite odnos do tega programa ampak pac prisiljevala sem se to je to
• Uredništvo
Lea Prinčič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena ponovno!
Žal mi je, ko praviš, da imaš težave s spoprijemanjem s spremembami. Pogosto je takrat stare vzorce, ki so nam najbolj domači, res težko spremeniti za nove, a morda vseeno kdaj poskusi. Res ti priporočam, da poskusiš kakšno izmed tehnik sproščanja in opazuješ, kakšne učinke ima na tvoje telo in počutje. Če želiš, ti lahko napišem kaj več o tem.
Vidim, da si v tem času sprejela še eno pomembno odločitev - praviš, da si se iz šole izpisala. Zanima me, kako si sprejela to odločitev. Si se odločila sama ali skupaj s starši? Kaj menijo oni? Si se morda kaj posvetovala v šolski svetovalni službi - kako naprej?
Čeprav te razumem, da je šola zate stresna in naporna, je izobrazba vseeno pomembna. Morda pa se lahko najde kakšna vmesna/drugačna pot, ki bi ti omogočila pridobiti srednješolsko izobrazbo. Morda zdaj še ne razmišljaš o tem, a vseeno…
Sprašujem se, kaj sicer počenjaš te dni, s čim se ukvarjaš?
Lea Prinčič, mag. psihologije
• Za
Zaspančica
Pozdravljeni, ja iz šole sem se izpisala in to sem sama zahtevala. Ker sem vedela, da bolj tolgo ne bom več zdržala. Moji starši se tudi strinjajo, ker tudi če bi vstrajali ne bi šla posebaj ko je tako stresno, sem pa poslala na eno drugo šolo in tam vem, da mi bodo lahko najbolj pomagali vendar ne vem če sem prepozna za prepis ali ne. Ja sem pri svetovalni bila pa ni nic pametnega rekla.
• Uredništvo
Lea Prinčič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da si sama želela, da se iz šole izpišeš. Pri tem imaš tudi podporo staršev.
Veseli me, da si poslala prošnjo za prepis na drugo šolo. Ravno vprašanje, ali si za prepis prepozna ali ne, je dobro izhodišče za pogovor s svetovalno službo. Upam, da se je situacija iztekla po tvojih pričakovanjih. Če želiš, mi lahko napišeš, kako ti kaj gre.
Bodi lepo!
Lea Prinčič, mag. psihologije
• Za
Zaspančica
Hejjj, ja sem sprejeta (sem zelo hvaležna), mogla pa še bom nekatere teste naredit preden pridem k njim drugače pa je vse kako bi moglo bit in upam da bo bilo se tako naprej.