Živjo.
Sem dijakinja 1. letnika gimnazije, in imam občutek, da je z mano nekaj narobe.
Ne vem na koga se naj obrnem, ker nobenem več ne zaupam.
Okej; so. Moj glavni problem je, da se mi včasih ponoči blede (ne bom šla v detajle, dogaja se enkrat - dvakrat na teden). Redko dobro spim, največ spim okoli 5 ur na dan. Tudi če sem ful utrujena, imam občutek da se moram gibati in po gibanju mi gre vsa energija.
Ljudem ne zaupam (samo sami sebi). Malo se ‘ustrašim’ ko se mi nekdo nasmehne ali me pohvali (pohvle so redke). Tko na vsakodnevni ravni imam občutek da sem na 'piki', ne bi rekla panika, kakor panični napak, samo nikoli nisem sproščena (če sem sama ali v družbi). Jokam se redko; iz sebe težko spravim slabe občutke.
Ves čas sem utrujena, v pozno v noč se učim in tudi po učenju imam workout. Ocene imam slabše kot prej.
Feeling mam, da se s tem ne morem z nobenim pogovorit, kot na nobenega ne zanima moji problemi, (kar je sicer res). Večkrat se počutim nepovabljeno ali nezaželeno.
Ampak čez dan sem načeloma okej. Imam normalno komunikacijo z ljudmi, zelo se smejem. Samo poskušam ignorirati, da me ta občutek ovira (in da se mi ponoči blede).
Po vsej verjetnosti je to samo faza in da bo minilo, ampak vseeno bi mi prišel prav kakšen nasvet, ker se mi zdi, da gre na slabše.
Želim si le, da bi v življenju nekaj dosegla. Trudim se, tudi če ne gre.
Hvala za posluh in lep pozdrav.
Uredništvo
Kiara Marinič

Odgovor svetovalke:
Živjo,
hvala ti, da si se odločila odločila deliti svoje občutke z nami. Že to, da si si upala tako odkrito opisati, kaj doživljaš, je velik korak. In res je pomembno, da te nekdo sliši in vzame tvoje občutke resno.
Iz tvojega zapisa se vidi, da si pod velikim pritiskom. Pritiskaš nase, da bi dosegla dobre rezultate, se veliko trudiš, hkrati pa nosiš v sebi veliko napetosti, utrujenosti in občutka, da si sama v tem. Pomanjkanje spanja, stalen nemir, občutek, da se moraš ves čas gibati, da si vedno na preži in vse to so lahko znaki, da je tvoje telo in tvoj um v stanju kroničnega stresa. To ni nekaj, kar bi bilo treba preprosto prezreti in upati, da bo minilo samo od sebe. Čeprav čez dan deluješ navzven “normalno” in se smeješ, to še ne pomeni, da so tvoji občutki manj resnični. Velikokrat se zgodi, da navzven funkcioniramo, v sebi pa nosimo veliko težkih občutkov, ki jih potiskamo stran. Ampak telo jih vseeno čuti, in zato ponoči ne moreš dobro spati, prihajajo blodenja in stalna napetost.
Zelo pomembno bi bilo, da si poiščeš odraslo osebo, ki ji lahko zaupaš - svetovalno službo na šoli, psihologa, morda osebnega zdravnika. Ne zato, ker bi bilo s tabo “nekaj narobe”, ampak zato, ker si zaslužiš, da ti nekdo pomaga to breme razbremeniti. Sama si si že postavila pravo vprašanje: prepoznala si, da te občutki ovirajo in da si želiš, da bi bilo drugače. To je izjemno pomemben prvi korak. Ne rabiš čakati, da “samo mine”. Stiska, ki traja dlje časa in se poglablja, potrebuje podporo, in to je nekaj povsem normalnega. Ni šibkost, če poiščeš pomoč. Ravno nasprotno - je znak poguma in zrelosti.
Za zdaj ti predlagam, da si vsak dan poskušaš vzeti nekaj trenutkov samo zase, brez pritiska, da moraš karkoli doseči ali izboljšati. Morda ti pomaga nekaj čisto preprostega: sprehod v naravi, dihalne vaje, zapisovanje misli v dnevnik. In hkrati si poskušaj dati dovoljenje, da ne rabiš biti ves čas močna ali popolna.
Če želiš, lahko skupaj razmisliva še o kakšnih konkretnih korakih, ki bi ti pomagali, da se počutiš bolj varno in mirno v svojem telesu in v vsakdanu. Tukaj sem, če želiš pisati naprej.
Lepo te pozdravljam,
Kiara Marinič, dipl. psihologinja (un)