Pozdravljeni, kaj naj storim... Špricala sem veliko ur... In zdaj jih moram opravičiti. Vem da ni bilo prav.. In odločila sem se da tega nebom več ponavljala. Prosim naj mi nekdo napiše kakšen pametni predlog saj sem manjkala v čudnih zaporednih sepravi ponedeljek četrtek in potem spet v ponedeljek. Hvala za vsak nasvet!!
Lp.
Pr
Predlog
Kaj pa če bi kar po resnici povedala, zakaj si manjkala...
Uredništvo
Maša Mesiček

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da si večkrat manjkala od pouka in zdaj moraš te izostanke opravičiti. Veš, da to ni bilo prav, zato si se tudi odločila, da tega ne boš več ponavljala. Neutemeljeni izostanki od pouka res niso prava pot – s tem zamudiš pomembno znanje, kar ti lahko oteži nadaljnje delo v šoli.
Razumem, da si glede te situacije zaskrbljena in negotova, saj ne veš, kako pojasniti, zakaj si manjkala pri pouku. Najbolje bi bilo, da se o tem odkrito pogovoriš s svojimi starši oziroma skrbniki. Obrazloži jim celotno situacijo - kaj se je zgodilo, zakaj si manjkala, kje si bila. Kot ti je že svetoval mladostnik pred mano, bodi pri tem iskrena in povej po resnici, tudi če te skrbi njihova reakcija. Staršem lahko pojasniš, da veš da si naredila napako in da tega ne boš več ponovila, kot si to že sama zapisala. Verjamem, da te bodo poskušali razumeti in ti pomagali rešiti situacijo.
Ob tem bi te rada spodbudila, da se vprašaš, kaj je bil tvoj pravi razlog za izostanek od pouka. Si bila morda utrujena? Imaš težave pri določenem predmetu? Si se želela izogniti ocenjevanju, ker nisi bila dovolj pripravljena? Je bil vzrok povezan z odnosi v razredu ali zunaj njega? Če se soočaš s čim takšnim, ti pri tem lahko pomaga pogovor s starši in tudi šolskim svetovalnim delavcem. Seveda pa lahko pišeš tudi nam, da ti pomagamo.
»Špricanje« pouka na dolgi rok prinaša več težav kot koristi. Čeprav se v tistem trenutku morda zdi kot rešitev ali pobeg pred nečim neprijetnim, vodi v zaostanke pri učenju, stres zaradi zamujenega gradiva in lahko oslabi zaupanje, ki ga imajo do tebe tvoji starši.
Verjamem, da boš našla pogum za pogovor s starši in da boš z njihovo podporo uredila situacijo. Če pa potrebuješ še kakšno pomoč, nam piši.
Lepo bodi,
Maša Mesiček, dipl. psihologinja (un)