Dan, že nekaj časa imam pomisleke o tem da bi bila rada moški. Želim imeti brado, želim biti nabildana... Hkrati pa me privlačijo večinoma moški, še posebej geji. A hkrati imam pomisleke glede tega, strah me je kako bi izgledal proces če bi res stopila v prehod iz ženskega v moški spol, kako bi izgledala kot moški, kako bi name gledali drugi in kakšno bi bilo potem moje ljubezensko življenje... Vem da se čudno sliši ampak od nekdaj sem si želela imeti tudi penis. A kaj če bi potem obžalovala spremembo spola, kaj če me družina ne bi sprejela. Res ne vem kaj naj.
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Živjo,
hvala za sporočilo. Verjamem, da se zaradi neujemanja lastne spolne identitete s spolom, ki ti je bil pripisan ob rojstvu, počutiš nelagodno in nesigurno. Vsekakor pa v tem nisi sama, saj se s podobnimi vprašanji sooča veliko oseb.
Zdi se mi pomembno, da si pri raziskovanju svoje spolne identitete in usmerjenosti vzameš čas in se ti nikamor mudi. Kako se najbolje počutiš sama s sabo veš samo ti in lahko si vzameš čas, da ugotoviš, kaj si želiš ter kateri so tvoji načini zmanjševanja disforije.
Možnosti pri tranziciji je kar nekaj. Pošiljam ti t-priročnik (https://transakcija.si/t-prirocnik/), kjer lahko izveš več informacij o socialni in medicinski tranziciji s strani izkušnje raznolikih trans oseb. Na začetku lahko raziskuješ kako se počutiš pri uporabi drugih zaimkov, oblačil, v katerih se dobro počutiš, in pogovoru z drugimi o tem, o čem razmišljaš in kaj čutiš.
Razumem lahko tudi tvoje pomisleke in strah, ki se ti poraja ob misli na spremembo. Vsekakor je to proces in je dobro, da imaš okrog sebe ljudi, ki te podpirajo in se z njimi lahko pogovarjaš o raziskovanju sebe, o tem kdo ti je všeč, kdo te privlači, kako si želiš izgledati in kako se ob vsem tem počutiš. Lahko najdeš popolnoma svoj izraz spolne identitete in usmerjenosti.
Če potrebuješ dodatne informacije, pogovor o različnih možnostih ali vsem, kar se ti trenutno dogaja mi lahko pišeš na svetovalnica@legebitra.si in ti bom z veseljem odgovorila.
Lep pozdrav,
Eva Mulej, uni. dipl. socialna pedagoginja
svetovalnica Legebitra