Pozdravljeni.
Velikokrat se mi zdi kot da me nihče ne mara in da me nihče ne razume. Tudi z nobenim si ne upam pogovarjati o najglobljih stvareh, tudi z mojo najboljšo prijateljico ne. Nevem kako bi to lahko rešila in da bi bila boljša oseba in predvsem tudi bolj pozitivna. Strah me je tudi ker imamo naslednje leto valeto in imam občutek da me noben fant ne bo hotel povabiti ali pa z mano pleasti. Še moja prijateljica(včasih je dobra prijateljica ampak je včasih tudi malo domišljava ker je popularna jaz pa ne)  je rekla da me verjetno ne bo povabil in bom morala iskati kakšnega fanta iz nižjih razredov. Zaradi tega me je zelo strah ker bi bila cela moja družina razočarana nad mano, moj dedek pa bi mi morda celo očital da se bi morala bolj potruditi in da sem predebela in ne dovolj lepa. Včasih pa imam tudi samomorilske misli čeprav se to že dolgo ni zgodilo. Zdi se mi da imam rahlo obliko depresije čeprav tega nihče ne opazi ker na zunaj zgledam zelo veselo.
Že vnaprej se zahvaljujem za vaš odgovor.
• Uredništvo
Živa Goter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Naj se ti zahvalim, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas in potrpežljivo počakala na odgovor. Iz opisa se čuti, da si se znašla v stiski, kjer se počutiš osamljeno, imaš občutek, da te nihče ne mara, poleg tega pa imaš težave z zaupanjem svojih težav prijateljem. Žal mi je, da si se znašla v tako težki situaciji, vseeno pa upam, da bova našli kakšno rešitev zate.
Včasih je težko najti prave prijatelje, ki jim lahko zaupamo. Najlažje je, da jih poiščemo glede na skupne interese, saj nas tako zanimajo podobne stvari in imamo skupne teme za pogovor in druženje. Vsi imamo področja na katerih smo dobri, zato te na tem mestu spodbujam, da razmisliš katera so tvoja. Morda si dobra v kakšnem športu, igraš glasbilo, rišeš, pišeš pesmi…? Pravi prijatelji so tisti, ki jim lahko zaupamo in bodo poslušali naše težave ter nam stali ob strani in kar je najpomembneje – nas podpirali. Prepričana sem, da imaš takšno osebo v življenju. Poskusi ji najprej zaupati manjše stvari, ko boš pripravljena pa lahko tudi kaj globljega, kar te bremeni. Kadar imamo težave in doživljamo močne občutke je lažje, da jih z nekom delimo. Verjetno se tudi nate obrnejo prijateljice, zato se lahko tudi ti kdaj na njih.
Napisala si, da bi bila rada boljša oseba. Ob tem se mi poraja vprašanje, zakaj zase meniš, da nisi dobra? Vsi smo si med seboj različni, to nas naredi edinstvene. Tudi ti si edinstvena, ker ti nihče ni enak. Posebna si z vsemi svojimi lastnostmi, ki te bogatijo in te bodo spremljale skozi odraščanje v odraslo življenje. Vsak izmed nas ima kakšno lastnost, s katero je nezadovoljen, a vendar je zaradi tega poseben, saj je drugačen od ostalih. Pomembno je, da se tudi teh lastnosti zavedamo in jih sprejmemo, saj so normalne in jih ima vsak. Še pomembneje pa je, da pozornost usmerimo na lastnosti, vedenja, izkušnje in dele telesa na katere smo ponosni in jih pri sebi cenimo. Poskusi preusmeriti pozornost na svoje pozitivne vidike, prepričana sem, da jih lahko prepoznaš kar nekaj! S tem raste naše zaupanje vase in tudi naša samopodoba. To se nanaša tudi na to, da si želiš postati bolj pozitivna… Svoje napake lahko vedno obrnemo v izkušnje in na stresne situacije gledamo kot na priložnosti in izzive! To pomeni, da lahko vsako situacijo pogledamo malce drugače, bolj pozitivno. Pomembno je, da razmišljamo v smeri, ki nas bo vodila k dobremu počutju. Le ti veš kaj je tisto, kar te bo osrečilo, zato je pomembno, da se v svoji koži dobro počutiš. To je bolj pomembno od mnenja ostalih. Žal mi je, da ti dedek ne namenja bolj spodbudnih besed in verjamem, da ti ob teh komentarjih ni lahko. Vendar se ob tem zavedaj, da so v tvojem življenju zagotovo osebe, ki te imajo rade in te sprejemajo takšno kot si.
Kar se tiče valete, bi rekla, da še malce počakaš in usmeriš energijo v brezskrbne počitnice! Do tja je še daleč in nihče ne ve kako se bodo stvari razpletle. Morda boš celo zbrala pogum in ti povabila katerega izmed sošolcev. S kom boš plesala na valeti zagotovo ne odloča tega kako ponosna je tvoja družina nate.
Omenjaš samomorilne misli in depresivno razpoloženje, zato je tukaj očitno, da gre za stisko in je zelo pomembno, da se o tem z nekom pogovoriš. Glede na to, da so sedaj počitnice, šolska svetovalna služba ne pride v poštev. Si razmišljala o tem, da bi opisane težave in občutke kdaj zaupala svojim staršem?
Če to ne bo šlo, pa predlagam spodnje možnosti, kjer se boš lahko pogovorila s strokovnjakom, kar je izredno pomembno v času samomorilnih misli. Toplo priporočam sledeče:
- Telefonsko svetovanje – TOM telefon je na voljo v primeru stiske oz. samomorilnih misli, čustev (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7.  uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan).
- Na voljo so tudi brezplačne svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani katera ti je najbližje: www.posvet.org
- Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov - obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, pol pa jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/
Osebni stik in pogovor bi bil zate najboljši, če to ne bi šlo, pa te prosim, da uporabiš zgornje telefonske številke. Seveda pa lahko uporabiš več možnosti hkrati, nisi namreč vezana na samo eno izmed naštetih.
Držim pesti zate in ti želim lepe počitnice,
Živa Goter, dipl. biopsihologinja, mag. psihologije