Všeč mi je fant, ki ima punco. Že pet let sta skupaj, on pa že dve leti želi iti narazen z njo. Rekel ji je že dvakrat, da želi iti narazen, potem ko je jokala, pa ni imel srca, da bi šel. Vendar se objema in poljublja z mano. Meni to ni v redu, ampak sem si rekla, da bo šel z njo narazen in bo ok. Zdaj ji je tudi bolj zares rekel, in da bo vzel stvari in šel. Ampak del mene je zaskrbljen, ne zaradi ljubosumja, ker sem poliamorna, ampak zaradi skrbi zanjo. In tega, kaj bojo drugi rekli, bodo mislili, da sem ju jaz spravila narazen? Sem mu všeč samo zato, ker predstavljam začasen izhod iz realnosti? Ni mi problem biti v kratkem, manj resnem odnosu. Samo ne želim, da zaradi njega ne trpijo drugi. Rekla sem si, da z njim ne bom imela nič, dokler je z njo. Ampak živiva v študentskem domu praktično drug zraven drugega in se mu ne morem upreti, čeprav poskušam. Vsakič ko se vidiva, gre najin odnos malce bolj v fizično smer. Ne vem, kaj storiti.
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si na svetovalnici delila svoje doživljanje.
Pišeš o fantu, ki ima večletno razmerje s punco, nekaj pa se plete tudi med vama. Čeprav je želel ta fant punco pustiti, se do danes to še ni zgodilo. Pišeš, da ti to ni okej in da se ob vsem tem počutiš zaskrbljeno glede tiste punce in tega, kaj bi si o tem mislili drugi. Na drugi strani pa čutiš do njega takšno privlačnost, da se mu, četudi si že poskusila, ne moreš upreti. Izpostavila si tudi nekaj dvomov, ki se ti pojavljajo glede vajinega odnosa. Predstavljam si, da se ti v povezavi s tem pojavlja veliko različnih a hkrati nasprotujočih si čustev in občutkov: na eni strani vznemirjenja, privlačnosti, zaljubljenosti, na drugi strani pa negotovosti, zaskrbljenosti, morda tudi jeze, ker stvari ostajajo takšne kot so.
Pišeš, da ne veš kaj storiti. Izpostavila si tudi vprašanji vezani na to, kaj bodo rekli drugi in če si mu všeč, ker mu predstavljaš izhod iz realnosti. Pri tem je dobro imeti v mislih to, da sta za odnos vedno potrebna dva - v tvojem primeru sta tako ti, kot fant odgovorna za odločitve, vezane na vajin odnos. Ker pa ti vajin odnos prinaša tudi nekaj dvomov in nelagodja, te spodbujam, da o vsem tem dogajanju razmisliš in sama sprejmeš odločitev. Ker je to tisto, na kar lahko vplivaš ti. Pri sprejemanju odločitev so ti lahko v pomoč naslednja vprašanja: Ali se v tem odnosu počutim dobro? Je kaj, kar bi si želela spremeniti? Na kaj lahko vplivam, spremenim jaz? Kako bi se počutila jaz, če bi bila v čevljih tiste punce? Je za pričakovati, da bo fant zares prekinil razmerje s tisto punco? Ko boš razmislila o vseh teh vprašanjih boš morda prišla do odgovora glede tega kaj si želiš. In tudi to, da stvari ostanejo takšne kot so, je ena izmed odločitev za katero je pomembno, da prevzameš del svoje odgovornosti.
Lepo te pozdravljam in ti želim, da zaupaš vase in sprejmeš odločitev s katero se boš počutila pomirjeno.
Urška Pisar, mag. psihologije