Zivjo
Zanima me ce je to res da ko na nekom prisežeš recimo : na sestri prisežem da še nikoli nisem pila alkohola: in da ce se to zlažeš da se potem tej osebi nekaj zgodi.
Ali je to res?
Lp
Ar
Arči
Mislim, ne prepričan sem, da ta tvoja teza ne drži.
Vsakemu se kahko kaj pripeti, vendar so vzroki drugje. Nekdo je nepazljiv in pade s kolesom. Ni pa ta nereča povzročena zaradi tvoje izjave. Jaz izjavo ne bi imenoval niti laž, čeprav resnica tudi ni. Tvoj namen je bil, da nekoga prepričaš, da govoriš resnico in da to podkrepiš uporabiš izraz "prisežem". Dejstvo je, da se včasih vsi zlažemo. Iz takšnih ali drugačnih razlogov. Da ne govoriš resnico imaš že utemeljene razloge.
Nikar se ne obremenjuj z nečim, kar zagotovo ne drži. Lahko bi pisal kdo in zakaj si je takšno tezo izmislil, vendar je to že druga tema. Dejstvo je, ne obremenjuj se z nečim, ki nima nikakršne znanstve osnove. Temelj tvoje teze je vraževerje.
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Ne, kaj takega v nobenem primeru ni res in ni mogoče. Gre za vraževerje (sinonimi: praznoverje, praznoverstvo, vražarstvo, vraževerstvo, prazna vera).
Pri vraževerju gre za verovanje, da lahko stvari, dejanja na razumsko nedoumljivi način vplivajo na usodo, življenje koga. Vraževerje oziroma praznoverje je neke vrste vera, ki je brez sleherne sistematike, dogmatike, in je odraz ljudi v družbi, ki so zapolnjeni s strahom in z neuresničljivimi željami. Praznoverje nekateri definirajo tudi kot verovanje v magično, v nenavadno skrivnostno moč pojavov, dogodkov, predmetov, stvari. Praznoverje seveda nima nikakršne realne osnove.
Brane But, univ. dipl. psiholog