nehote sem prizadela fanta, ki mi je zelo všeč in kateremu vem da sem bila všeč tudi jaz. on zdaj ne ve ali mi je sploh všeč in je prizadel mene nazaj. kako naj mu dam vedeti, da mi je všeč in mi je žal. ne morem se mu opravičiti, saj o stvari nisva govorila in niti nihče drug ne ve. ta fant mi je zelo všeč in verjamem da sodiva skupaj. ne vem kaj naj naredim da vse skupaj popravim.
Uredništvo
Nina Govc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da si nehote prizadela fanta, ki ti je zelo všeč in za katerega si čutila, da so bila čustva obojestranska. Zdaj ne verjame, da ti je všeč, zato je prizadel tudi tebe. Ob tem se počutiš zmedeno in žalostno ter bi mu rada pokazala, da ti je mar. Želiš pokazati, da ti je žal, vendar ne veš, kako začeti, saj o tem nista nikoli govorila. Kljub temu ga zelo ceniš in verjameš, da bi lahko bila skupaj, a ne veš, kako popraviti situacijo.
Pomembno je, da se zavedaš, da je vse, kar čutiš popolnoma normalno. Vsi včasih naredimo napako ali koga nehote prizadenemo, še posebej tiste, za katere nam je mar. To je del človeškosti in odraščanja. Normalno je, da ti je težko, kadar se zaplete odnos z osebo, do katere nekaj čutiš, saj obdobje mladostništva in odraščanja samo po sebi prinaša veliko intenzivnih čustev, dvomov o sebi, strahov pred zavrnitvijo ter negotovosti v odnosih. V tem obdobju se mladostniki razvijate tako čustveno kot socialno, kar pomeni, da so konflikti, nesporazumi in iskanje pravega načina komunikacije zelo pogosti.
Včasih se zgodi, da nekdo napačno razume naše besede ali dejanja, še posebej v situacijah, kjer čustva igrajo veliko vlogo. Ker o tem nista nikoli odprto govorila, je mogoče, da je tudi on sam negotov in ne ve, kako pristopiti do tebe. Dobro je, da razumeš, da vsi kdaj prizadenemo ljudi, ki jih imamo radi. Ključno je le to, da znamo svojo napako priznati, stopiti korak bližje in odnos popraviti.
Verjamem, da ti je zaradi nastale situacije neprijetno in da imaš občutek, da se o tem ne moreta pogovoriti, a če želiš, da se situacija popravi, je iskren ter miren pogovor nujen. Odkrita in jasna komunikacija je temelj vseh odnosov, še posebej kadar pride do nesporazumov ali čustvene zmede.
Pogovora ne rabiš tako pričeti z opravičilom, vendar pa lahko začneš z nečim preprostim, kot na primer:
"Živjo, v zadnjem času veliko razmišljam o nama in o tem, kaj se je zgodilo. Rada bi ti razložila, kako sem se počutila in zakaj mi je žal."
Če pa se bojiš neposrednega pogovora, lahko začneš tudi s kratkim sporočilom, ki mu daje prostor, da se sam odloči, kdaj ti bo odgovoril.
Ko mu boš razložila svojo stran zgodbe, kako se počutiš in da tvoj namen ni bil nikoli prizadeti njega, bo lažje razumel, da ti je zanj iskreno mar. Hkrati pa je zelo pomembno, da tudi njemu daš prostor, da pove svojo stran zgodbe, svoje občutke in svoje doživljanje. Ne prekinjajta se, poslušajta se pozorno in spoštljivo.
Seveda je včasih težko zbrati pogum za opravičilo ali takšen pogovor. Tudi to je povsem normalno. Opravičiti se nekomu, ki nam je pomemben, zahteva notranjo moč, ranljivost in iskrenost. Vsi se skozi življenje učimo, da so težki pogovori del dobrih odnosov in da se največ napredka zgodi prav takrat, ko zberemo pogum povedati tisto, kar nas teži.
Verjamem, da ti bo uspelo. Že to, da si poiskala pomoč in razmišljaš o tem, kako situacijo popraviti, kaže, da si zrela, sočutna in sposobna vzpostavljati lepe odnose.
Želim ti veliko poguma in razumevanja, tako do sebe kot do drugih.
Lepo bodi.
Nina Govc, dipl. psih. (un)