Pozdravljeni!
Res ne zelim zveneti kot da to delam zaradi pozornosti in to, ze v prejsnih letih sem parkrat pisala sem. No zelela sem narediti "update" in spet povprasati za pomoc. V 8. so me veckrat zaprli na psihiatrijo kar je trajalo lahko MESECE in potem spet v 9.. Prezivela sem ogromno (razen bullying, abuse, samomor moje najboljse prijateljice in depresijo, samomorilnost, substance, samoposkodovanje pa ta list gre naprej). No zdej sem na srednji soli in sicer gimnaziji! Pocutim se popolnoma sama in kot dobesedno oprostite ampak shit. Izgubila sem skoraj vse na cemur sem delala v preteklih letih, sem na nuli. Ampak v meni je ta ptsd, ki mi popolnoma blokira vse obcutke, glavo imam prazno, ko nekaj v meni krici da se rabim zjokat tega fizicno ne morem in si mentalno ne pustim. Ne smem. Zelim se zapreti stran od vseh in biti sama. Na sreco imam pa psa, ki mi nekako kot prepoveduje in pomaga z samomorilnostjo!! :) ne smem iti preden gre on.
Vem da je veliko in ni nekaksnega "pointa" ampak sem zelela samo to spraviti off my chest. Hvala za vas cas:)
Uredništvo
Pozdravljena Tou,
berem, da si sedaj ponovno v težji situaciji in ti res ni enostavno. Svetovalka ti bo odgovorila takoj, ko bo lahko, verjetno do petka, tako da pričakuj njen odgovor. do takrat pa se lahko obrneš tudi na TOM telefon (116 111), zaupni telefon Sopotnik in Samarian (116 123) ali druge linije pomoči, če vidiš, da bo situacija zate prezahtevna.
Nisi sama in tukaj smo zate!
Objem iz uredništva
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Drago dekle.
Najprej bi ti rada povedala, da se vedno lahko obrneš na nas, ne glede na to, če si že kdaj pisala. Tu smo za vse mlade v stiski in nam nikoli nisi odveč!
Zelo veliko hudega si preživela. Več kot marsikdo v vsem življenju ne preživi. Vse te tvoje reakcije in stiske so zato zelo logične in razumljive. In tudi najstniki, ki niso doživeli hudih travm, kot ti, nam pišejo, kako jim je težko ob začetku srednje šole.
Verjamem, da se ti zdi, da si spet na nuli. In da morda čutiš, kot da si daleč za ostalimi. Občutek je pristen, ampak je samo del cele slike. Že zgolj iz tega, kar si zapisala zgoraj, jaz vidim veliko več. Vidim dekle, ki je preživela že toliko težkih preizkušenj in se je kljub temu postavila nazaj na noge. Postala si gimnazijka in pred teboj je nekaj povsem novega! Normalen del izkušnje vsakega novega začetka je tudi občutek "z nule", v resnici pa je ta "nula" na čisto drugem nivoju. Ničesar nisi izgubila, zdaj sledi nadgradnja. Imaš več moči, kot misliš!
Glej, nič ti ni res treba, razen da se imaš lepo s svojim kužkom in da se potrudiš v šoli. Vse ostalo pride sproti. Prej ali slej boš v šoli (ne nujno v istem razredu, morda pa v kakšnem krožku ali na kakšnem šolskem dogodku) odkrila nove zanimive ljudi, s katerimi boš stkala nova prijateljstva. Lahko stopiš tudi do šolske svetovalne delavke in jo prosiš za podporo. Morda ti bo posebej kul katera od profesoric in se kdaj obrneš tudi nanjo (za kak mentorski nasvet, ne nujno povezan s predmetom, ki ga uči).
Vedno, ampak res vedno se lahko o nečem odločaš in skoraj nikoli ni na voljo samo ena možnost.
Vem, tudi obup je kdaj edino, kar smo zmožni čutiti. Ko se to zgodi, samo ostani s sabo. Kot bi ostala ob dobri prijateljici. Ostani, umakni se, zaščiti se in počakaj, da se najtemnejše misli razkadijo. Še vedno so se, ni res? Še vedno je nato prišlo nekaj, kar te je prestreglo in se nisi izgubila. To je lahko točno tisti trenutek, ko pogledaš v oči svojega kužka, ali ko te dvigne dober komad, ko se ti nekdo nasmehne, ko slišiš dobro novico, ko se pošteno zjočeš, ko se dobro naspiš, ko se ti na glavo usede ravno odpadel rumeno obarvan list z drevesa ...
In kot sem že rekla, vedno se lahko obrneš tudi na koga od nas - na ta forum, v našo klepetalnico, na Tom telefon ali druge kontakte, ki smo ti jih priporočili zgoraj.
Čuvaj se, opazuj, raziskuj ... Ostani. :)
Objem,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja