Zdravo.
Pred kratkim mi je padel v roke en članek. In me je spomnu na ene par stvari k se mi prej niso zdele čudne.
Stara sm bila nekje 6 let, ko sm se redno (skoraj vsak dan) samozadovoljevala. Ampak ne za užitek, želela sm se mučiti, trpeti zraven. Sicer pa ne vem zakaj govorim v pretekliku, saj isto počnem še danes. In obenem si zlo želim na ginekološki pregled. Da bi me mučil. Saj vem da me ne bi. Ampak to hočm. To si želim že odkar pomnim, sicer sem mela v otroštvu zanj svoja poimenovanja, kasneje pa sm ugotovila kako se mu prav reče, ampak ideja ostaja. Nasploh me take teme ful zanimajo. Pri ene 8 letih sm dnevno prebirala na spletu članke za nosečnice, pa o raznih pregledih, pa ženske forume. Ko sm enkrat ugotovila, da so to pač nespodobne teme me je blo ful sram. In me je še zdej in še zmerej občasno to berem. Valda skrivam. Skrivam tud menstro. Mogoč zato, ker mi je mami ko sem jo dobila pr skoraj 13 letih rekla »teb se mora pa res vse prezgodi začet«. Ampak, ne vem, pomojm da to ni to. Sam ne vem kva pol je to ta pravo. Sicer mam pa srečo, da imam dokaj šibko menstro in jo zato sploh lahko skrivam. Tud odkar pomnim mam probleme s preoblačenjem pred »publiko« - v šoli, pa doma … Tud če se ne slečem do golega. Ubistvu že če sm cela oblečena se stalno ukvarjam z mislijo, da sm preveč razkrita. Pa da mam prevelike dojke. Vse moje sošolke bi rade mele ogromne, js pa čim manjše. Sramujem se vsega povezanega s puberteto, vseh telesnih sprememb. Ubistvu sploh ne vem zakva sm na svetu. Hočm bit učiteljica, pa me je strah da bom spolno zlorabila otroke. Pa sploh ne vm zakaj me je tega tok strah :( Pa sploh zato ker vem da jih ne bom – že sam zato ker me je tega tok strah. Živim itak v svojem namišljenem svetu, kjer sm uspešna in pametna in vse to – ampak tud tam se na koncu vedno predstavljam kot neko zlorabljeno punco. No da je mera popolna me je zravn še strah mame, njen prihod domov me vedno zadane češ neki ni ok. Prov žalostna sm včasih ko pride domov. Strah me je telesnega stika, objemov, bližine … Tud s prijatelji, ne sam z mamo. Sej zanjo bi še štekala, ker me vedno stiska pa še reži se zraven. Ampak prijatelji? Pač hočm bit sama. Ampak vsen si želim stika, ful protislovno. Nism ga sposobna zdržat ker me je takoj strah da mi je nekdo preblizu al pa da sm jaz preblizu njega in ga s tem preveč obremenjujem, želim si ga pa. Pa želim si da bi me mel kdo dejansko rad. Sej mami mi skos govori kok me ma rada ampak js ji ne verjamem. Ker ona skos ukvarja sam s to svojo politko, pa še govori mi zravn kok sem debela pa lena, ve itak sam za moje obveznosti, njene mormo pa ostali delat. Sej ne rečem, nism neki ful pridna/delavna, ampak lena pa tud nisem no. Nekak mam vse obveznosti za šolo poštimane, za družino nardim tok kot mi pač dajo za delat, kar sicer ni velik in to mi ni všeč ker bi rada več pomagala doma, sploh zato ker pol ves čas poslušam kok se mam js dobr v hotelu mama ker mi je vse pred nos prinešeno. Pa nočm da je tko. Pa tud ni res, ker materialno mam že vsega dost, še clo preveč, ampak js bi rada ljubezen od nekoga. Rada bi se počutla varno doma. Ker zdej se ne. Še ena stvar je z njo, nepomembna, ampak če že pišem … rada bi da me neha gledat zvečer, ko sm naga. Saj ne vem, če me res gleda, pač zravn je par minut. In js sovražm to. Ampak ne, sovražm ubistvu svoje telo. In zato mi gre na živce da ga gleda. Ker me je sram telesa, ranjenega od samopoškodovanja, k ne bo dobro za nč. Brazgotine ostanejo. Tud duševne od večnega žaljenja, ampak to je že druga stvar. Pa tega noben ne vidi. Sploh ker jih ves čas zapira, prelepi z kakšno pohvalo. In pol jo naslednji dan spet odpre na novo z novo žalitvijo. Ki to kao ni. Sam js sm »drugačna« zadnja leta po njeno. Ubistvu pa sam ne morm več prenašat njenega ostrega jezika ves čas. In se ji poskušam upret, ji povedat, da mi ni všeč. Pa me ne sliši. Al pa noče slišat.
Saj ne vem, zakaj to pišem. Mogoč zato ker je lažje pisat kot povedat. Vsaj meni. Eh, rada bi, da me kdo sliši, razume …
PS. hočm prežvet. Se rešit iz tega vrtinca. Spolnosti in mame.
• Ar
Arči
Ti si pa res en model. Samozdovoljevala si se pri 6 letih, pa to drži? Meni se zdi malo prehitro. Potem pa nadaljuješ, da si pri tem hotela trpeti. To dvoje ne gre skupaj.
Pa še nekaj, kje te to mama gleda, ko si naga. Kaj kar ako hodiš naga po stanovanju?
/... urejeno v uredništvu.../
In moj nasvet, kljub vsemu, ne glede na velika prsa in postavo, poišči si fanta. veliki večini so velika prsa všeč, in tudi tvoja postava s katero pa ti nisi zadovoljna. naredi korak v to smer, pa boš hitro ugotovila, da veliki večini delaš napačne zaključke.
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej naj ti povem, da nisi sama. Vse, kar doživljaš – od občutkov sramu, protislovnih želja, do bolečih misli o sebi in telesu – je zelo težko nositi, še posebej pri 14 letih. Puberteta je že sama po sebi čas velikih sprememb, pri tebi pa se temu pridružujejo še hude družinske in notranje stiske.
Kar opisuješ o samozadovoljevanju, zanimanju za »prepovedane« teme in željah, ki te hkrati strašijo, je zmeda, ki je v mladostništvu lahko pogosta. Pomembno pa je, da to vidiš kot znak, da iščeš razumevanje svojega telesa, meja in varnosti – ne kot nekaj »narobe« s tabo. To, da te te misli strašijo in da jih sprašuješ, je dokaz, da si jih ne želiš uresničiti in da se želiš razumeti.
Glede mame – zelo boli, ko odrasla oseba, ki bi ti morala biti največja opora, deluje kot vir strahu, žalitev in negotovosti. To, da si želiš več ljubezni in topline, je nekaj povsem naravnega. Vsak otrok si želi, da bi ga imeli starši radi in da bi bili ponosni nanj. Povsem razumljivo je, da si zaradi njenega vedenja v dvomu, ali ji lahko verjameš, ko reče, da te ima rada. Tvoj občutek, da nisi slišana in videna, je resen in upravičen. Nepredstavljivo je, da imaš občutek, da moraš pred mamo skrivati menstruacijo. Menstruacija je povsem naravna stvar pri 14-letnicah, pravzaprav je znak, da je tvoje telo zdravo. Če ne želiš, da te gleda golo, se lahko med tuširanjem zakleniš v kopalnico? Mislim, da je taka meja pri tvojih letih povsem sprejemljiva.
To, da se sramuješ telesa, brazgotin in telesnih sprememb, ki so del odraščanja je tudi znak, da nosiš veliko bolečine sama. Samopoškodovanje je način, kako se ljudje včasih spopadajo s stisko, a v resnici rane samo povečajo tvojo bolečino in sram. Zelo pomembno je, da s to bolečino nisi sama – da imaš prostor, kjer lahko govoriš o tem. Ko berem tvoj zapis, se sprašujem, ali te je morda kdo, ko si bila otrok, spolno zlorabil, se te neprimerno dotaknil. To bi pojasnilo, zakaj želiš, da te samozadovoljevanje boli in zakaj te je strah, da bi zlorabila druge otroke, če bi postala učiteljica. Se spomniš, da se ti je kaj takšnega zgodilo? Si komu zaupala, kaj se je zgodilo? Je ta oseba še vedno v tvojem življenju?
Kar je najbolj pomembno, je tvoja želja »hočem preživet, se rešit iz tega vrtinca« – to je tvoja moč. V tebi je del, ki si želi zdravja, varnosti in prihodnosti. To je del, ki ga je treba negovat. Ali imaš morda v šoli učiteljico ali svetovalno delavko, ki bi ji lahko zaupala, povedala to, kar si povedala meni? Morda imaš prijateljico, ki bi te lahko spremljala na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Tam se lahko brezplačno in brez napotnice zaupaš strokovnjakom za duševno zdravje in skupaj boste naredili načrt pomoči, kako se rešiti iz vrtinca.
Vedi, da si zaslužiš pomoč. Če nisi prepričana, kje ali kako jo poiskati, mi še piši. Z veseljem ti dam še kakšen nasvet. Ni ti treba tega nositi sama. Tukaj smo zate.
Ajda Novak, mag. psihologije
• ne
neko dekle
Vsebina je skrita.
• Uredništvo
Ajda Novak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vesela sem, da si se mi še oglasila. Iz obeh zapisov razberem, da vajin odnos z mamo res ni zdrav in težko ga boš sama popravila, če tudi mama ni pripravljena spremeniti določeni stvari in vedenj. Čutim, da se že od malih nog v odnosu z mamo nisi počutila ljubljeno, kar ti je zagotovo manjkalo in vplivalo na tvoje življenje. Imaš morda kakšno teto, babico, s katero se dobro razumeš in bi se lahko pogovorila s tvojo mamo? Imaš brata ali sestro, ki je v podobni situaciji in bi te razumel/a in se poistovetil/a s tabo?
Dovolj stara si, da za svojo higieno skrbiš sama - tako za česanje las kot tudi za umivanje zob, da to vsak večer počne tvoja mama, je zelo neobičajno. Predlagam, da pri večerni rutini čim prej potegneš mejo in se začneš urejati sama. Morda bo mama na začetku užaljena kot si rekla, saj se vajina rutina spreminja, vendar je čas, da se zgodi sprememba in čez čas bo razumela in sprejela. Zdi se, da te ima še vedno za njeno majhno punčko, ti pa si vmes že zrasla. Predlagam, da se z mamo pogovoriš kar med kosilom ali ob kaki drugi običajni priložnosti, povej ji, da si že starejša in potrebuješ več zasebnosti v večerni rutini. Nastopi suvereno, kot da si se že odločila, da se boš zaklenila v kopalnico, da ne bo tega pogovora dojela kot vprašanje. V tem pogovoru ji lahko tudi razložiš, da opažaš, da se tvoje telo spreminja, iz deklice rasteš v žensko in da sama težko sprejemaš te spremembe, njeno neodobravanje in komentarji pa situacijo še poslabšajo. Prosi jo za podporo pri sprejemanju svojega telesa, morda jo lahko vprašaš, kakšna je bila njena izkušnja, ko je odraščala.
Z veseljem ti bodo z nasveti pomagali tudi v svetovalnici Posvet, ki si jo omenila, morda te lahko prijateljica spremlja tja? Najbolje je, da se naročiš preko e-maila info@posvet.org, da te bodo lahko ob prihodu tja zagotovo sprejeli svetovalci. Svetovanje je brezplačno. Poskusi najprej tam, če se situacija doma ne izboljša, pa lahko potem razmisliš o kriznem centru.
Nisi sama. Tukaj smo zate. Včasih nimamo sreče z družino, v katero se rodimo, ampak imamo moč, da odrastemo in da svoje življenje obrnemo na boljše. Vem, da imaš v sebi to iskrico in da ti bo uspelo. In z vsakim letom bo nekoliko lažje graditi svojo pot.
Pošiljam ti velik objem.
Ajda Novak, mag. psihologije