u glavnem starsi se norcujejo zaradi moje teže vsak dan in to ni lahku pred usemi biti srecna ceprav nisem. nisem dobra pri matematiki letos sem dobila 2 in kricijo name in mami grozi. obcasno grozi tudi s smrtjo da se be ubila na razlicne nacine. povem tudi to da jim jezikam ker sevedno nemorem pozabiti kako je mami drzala noz na vrat in zato se zelim braniti. zelo mi je tezko vendar nevem kako naj nadziram moje jezikanje.
Me
Meri
Ne se preveč ukvarjat s težo, jaz sem se, pa je bil edini rezultat, da sem za en mesec zgubla menstruacijo. Tvoja mami pa po mojem potrebuje psihološko pomoč. To, kar ti dela se imenuje psihično nasilje.
Navijam zate, da se vse dobro uredi
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega pisanja sem razbrala, da te zelo teži neustrezna komunikacija v tvoji družini. Razumem, da si zaradi načina kako starši (izpostavljaš predvsem mamo) govorijo s tabo užaljena, jezna, razočarana. Tu pa najbrž tiči tudi vzrok za tvoj odziv. V konfliktni situaciji se odzoveš impulzivno, brez premisleka in sama temu praviš jezikanje. Kadar si tako jezna in užaljena, seveda težko nadziraš svoje vedenje. Nekateri priporočajo, da v sebi štejemo do deset ali do sto, da se malo umirimo, preden odgovorimo na določeno žalitev, ki lahko samo še poslabša naš odnos s to osebo. Vendar je to lahko samo prva pomoč v določeni situaciji. Dolgoročno pa bi bilo priporočljivo, da se z mamo pogovoriš ob primerni priložnosti, ko sta obe umirjeni, ko je dovolj časa za umirjen pogovor. Bilo bi dobro, da ji razložiš kaj občutiš ob tem, ko se norčujejo iz tebe, ob tem ko mama grozi s smrtjo in kaj te navede k jezikanju. Skušaj ji razložiti, kaj si želiš v odnosu z njo, kaj bi ti pomagalo, da bi se počutila bolje in bi lahko spremenila svoj način komuniciranja z njo.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka