Živjo!
(Se zelo opravičujem za dolg "spisek" :) )
Jaz imam eno "težavo" ki me kar skrbi. Čez  ena 2 tedna se začne šola (se zelo veselim) in mene v šoli kar žalijo po ne potrebnem so me kritizirali, žalili, posmehovali, itd. Zdaj bom 9. Razred in me je zeloo strah če bodo enako nesramni (sicer to pričakujem) ne upam pred tablo ker sem zelo sramežljiva in me panika prime če morem iti pred tablo predstavljati in posebaj še zdaj ki je enkrat bolj hujše ker me sošolci za skoraj vsako stvar žalijo ali pa se mi posmehujejo. Sem jih vprašala zakaj me žalijo a odgovora lahko rečem da niso imeli "pametnega". Sicer sem jih vprašala če me žalijo ker jim je smešno in če se ne motim so se vsi strinjali da je zaradi tega. Jaz jih ne žalim ker jaz ne vidim nič pametnega v tem zakaj bi jih, jaz ne vidim kaj je pri žaljenju smešnega to se meni zdii zelo žalostno in ne smešno. Celi 8 razred to se me tako žalili, da ne upam nič delati/govoriti ker če bom rekla kaj narobe se mi bodo posmehovali, jaz samo želim, da se bi razumeli seveda ne rabimo biti prijatelji ampak bar, da se ne kregamo. Zdaj pa na res en problem ki pa me najbolj moti je da že ko pomislim da bom mogla iti v razred ki vem da me bodo žalili, kritizirali in posmehovali me kar prime panika in sem že imela če se ne motim 2 panična napada ali pa anksiozna napada (sicer sem jaz imela veliko paničnih napadov kar pogosto ampak so se malo zmanjšali) in mi zelo postane slabo tudi me je zelo želodec pekel in sem mislila da bom skup padla od te panike, nisem mogla prav dihati, sem se jokala, švicala, nisem mogla biti na miru, sem se tresla in me je zelo zeblo ob enem, sicer nevem kaj je to ampak imam vsakič ko pomislim da bom mogla iti v razred in vem da me ne marajo. Imate kakšen nasvet kaj lahko naredim da bom se lahko pomirila preden bom stopila v šolo? (Sem tudi probala različne tehnike za umirjanje če veste kaj mislim)
Upam da boste čim prej odgovorili ker res nevem kaj naj naredim.
Lep pozdrav! <
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Povsem razumem, da te misel na skorajšnji začetek pouka obremenjuje in spravlja v stisko. Odnos tvojih sošolk in sošolcev je skrajno neprimeren in nate škodljivo vpliva. Ni prav, da si v takšnem položaju, nihče ne bi smel biti.
Si se o tem kdaj s kom pogovarjala? S starši, razredničarko, šolsko svetovalno delavko? Komu bi najlažje zaupala? Ne boj se, da bo potem še slabše; na šoli morajo zagotoviti varno okolje za vse učence. To je včasih težko, a se da marsikaj narediti, verjemi.
Te dni so učitelji in drugi zaposleni že na šoli; lahko pokličeš ali napišeš elektronsko sporočilo in prosiš za pogovor. Šolska svetovalna delavka bi ti gotovo lahko dala kakšno idejo, kaj narediti. In z lažjim srcem bi prišla 1. 9. v šolo, če bi imela občutek, da si bolj pripravljena in imaš več nadzora. Ne morem ti zagotoviti, da bo vse čudežno krasno, sem pa prepričana, da se boš bolje počutila, če boš aktivno pristopila k reševanju svojih težav. Nisi sama!
Želim ti veliko poguma in podpore, pa miren in sproščen zaključek počitnic. Oglasi se še kaj.
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja
• Va
Vanessa
Pozdravljeni.
Ja sem se že pogovrila z šolsko psihologinjo, učitelji, razrednikom. Učitelji so velikokrat dodelili uro o pogovoru o nasilju, da se to nesme delati in da ni pravilno ampak zdaj razmišljam, da boljse, da učitelji naj ne probajo več ker ko to razlagajo gre mojim sošolcem v eno uho not in iz druge ven. Meni se že učitelji in drugi smilijo ki probajo in se potrudijo razložiti o tem da se to ne dela ampak sošolcom je učitno vseeno.
Lep pozdrav, Vanessa.
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Pomembno je, da krepiš tudi sebe, svojo psihološko odpornost. Smiselno bi bilo, da bi redno hodila k šolski svetovalni delavki in bi sproti govorili o dogodkih, počutju, načinih, kako preprečiti ali se ubraniti, postaviti zase. Na koncu koncev lahko najbolj vplivamo nase, ne na druge. To ne pomeni, da je sprejemljivo, kar počnejo tvoji sošolci in da moraš molčati - daleč od tega. Še vedno je prav, da poveš, kadar se kaj neprimernega zgodi. Hkrati pa ti bo lažje, če boš razvila učinkovite strategije spoprijemanja. To se ne bo zgodilo z danes na jutri, a bodi potrpežljiva. Boš videla, vsakič, ko boš doživela pozitivno izkušnjo, ko boš imela občutek, da nisi stisnjena ob zid, ponižana in osramočena, boš močnejša in bolje pripravljena na izzive, ki jih prinaša življenje.
O začetku pouka razmišljaj čim bolj pozitivno, dogajale se bodo tudi prijetne, lepe stvari, srečevala boš tudi prijazne ljudi in doživljala dobre izkušnje.
Želim ti lepe počitniške dni in sproščen začetek šolskega leta.
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja
• Va
Vanessa
Živjo.
K svetovalni delavki nebi upala hoditi ker sem preveč boječa, je pa pametno, da bi prosila bar psihologinjo, da bi se naučila postaviti zase, ker se neznam (vem, da je to sramotno, da tega neznam pri svojih letih), seveda sem pa bom poskusila potrudit, da me ne bodo te stvari prizadele samo tudi ne vem kako to narediti, da bi vedela kako me naj ne prizadane, ampak vem, da to ne bom mogla kae naenkrat narediti bo pa kar dolgo trajalo, da se to naučim:(, seveda pa kako se oni obnašajo in grdo govorijo o meni ziher tiste besede niso tako kod oni pravijo (sošolci). In še enkrat najlepša hvala za odgovor!
Lep pozdrav.