Pozdrvaljeni!
Sem dijakinja 1.letnika ekonkmskega tehnika uspeh bom imela nekje prav dober in jaz bi pustila šolo zaradi psiholoških problemov namreč vedno me boli trebuh ker sem preveč pod stresom in še razred ima zelo važen. Zanima me ali se da kako zrihtati da bi se za drugi letnik uči doma samo teste pa to bi hidla pisat v šolo. To bi meni zelo olajšalo življenje.Zanima me še to v primeru ce bj slucajno zaradi teh razlogov pustim šolo ali moram po uspešno narejenem letniku vračati štipendijo.Lepo vas pozdravljam in se vam zahvaljujem že v naprej...
• Uredništvo
Gaja Pattzelt

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
verjamem, da ti šola predstavlja stres in da imaš lahko zaradi tega še dodatne težave. Kljub temu ti svetujem, da se o vsem skupaj pogovoriš s svojimi starši, morda pa tudi s šolsko svetovalno delavko. Na prvem mestu je pomembno, da ugotoviš, kaj ti povzroča stres in poskušaš najti način/e, kako bi to odpravila. Vsekakor se poskušaj veliko posvečati sebi, hoditi v naravo, piti veliko tekočine, poskrbeti moraš tudi za rekreacijo, in zadostno količino spanca ter sproščanja.
Glede na uspeh, ki ga omenjaš (prav dober), verjetno z učenjem samim nimaš veliko težav? Pomembno je torej predvsem, da dobro razmisliš, kaj ti povzroča stres, najdeš način kako to omiliti. Sicer pa srednje šole (redni program) ne moreš delati od doma, obstajajo le določene prilagoditve za dijake s statusom športnika, umetnika, za dijake s posebnimi potrebami. Omenila si tudi, da imaš "važen" razred, verjetno pa imaš vseeno prijatelje/ice, s katerimi se razumeš? V srednji šoli je velikokrat tako, da se dijaki grupirajo v neke skupine, in z nekaterimi se bolje razumeš z drugimi nekoliko manj. Pomembno je, da se družiš s tistimi, s katerimi imate neke skupne interese, hobije, si stojite ob strani, se skupaj nasmejite.
Pa srečno.
Gaja Pattzelt, univ. dipl. pedagoginja
• šk
škorpijonka21
Način šolanja, ki ga opisuješ je povsem možen pa tudi tvoja težava je relevantna!!! Jaz sem morala zaradi zdravljenja sredi 3. letnika zapustiti šolo. Ko sem se z naslednjim šolskim letom ponovno vpisala v 3. letnik in povedala, da se moje zdravljenje še vedno nadaljuje, ter da bom zaradi tega veliko odsotna, so mi dali možnost da šolanje opravljam po pedagoški pogodbi. Preko pedagoške pogodbe snov predeluješ sama doma ( po potrebi so ti na voljo profesorji ) in v šoli pišeš samo teste, lahko s sošolci, lahko individualno. Meni je to ful olajšalo šolanje, zaradi zdravljenja pa tudi veliko manj sem bila zaradi šole pod stresom. Za odobritev pedagoške pogodbe je potreben pogovor z ravnateljem ( tako je bilo na moji šoli ) in pa seveda potrdilo osebnega zdravnika/psihiatra/psihologa/terapevta/kdorkoli te že pač obravnava. Pogovori se s psihologinjo oz. socialno delavko na šoli o tej možnosti. Srečno.