Živjo,
imam probleme s puncami. Mislim, da sem eni punci všeč, je simpatična in prijetna ne bi pa rekel, da je to to, ne vidim močne atrakcije do nje in ne zdi se mi da se tako ujameva... nekatere druge punce so mi bolj všeč, vendar njim nisem oz vsaj mislim da ne. Zanima me ali je pametno da datam osebo ki mi ni tako zelo všeč ali naj poskusim s tistimi ki so mi bolj všeč?
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Zelo dobro te lahko razumem, da (potencialna) romantična zveza odpre cel kup vprašanj in da se počutiš precej zgubljenega, katera je tista »prava pot«. Če prav razumem, si v dilemi, ali naj daš priložnost odnosu s simpatično punco, ki si ji všeč, vendar ona tebe ne privlači tako zelo ali pa jo zavrneš, poskusiš pri drugi punci, ki te bolj privlači, vendar s tem sam tvegaš zavrnitev. Namesto tebe se tega ne more odločiti nihče. Lahko pa ti pomagam z razmišljanjem o tem, kakšni strahovi in prepričanja se skrivajo za eno in za drugo možnostjo.
Omenil si, da pri tej punci ne čutiš, da bi bilo »to to«. Ko to preberem si predstavljam (popravi me, če je narobe), da od romantične zveze pričakuješ, da boš hitro čutil intenzivno zaljubljenost in da boš brez dvomov. To je seveda en način, kako ljudje pridemo skupaj. Vendar pa ni edini. Odnos, ki se razvija bolj počasi in ki čez čas premaga kakšen dvom, se prav tako lahko izkaže za pomembno in močno ljubezensko izkušnjo. Lahko pa se tudi izkaže, da res nista za skupaj s to osebo. V naprej je težko predvideti, kako se bo razvil odnos na dolgi rok.
Kljub temu, da za intimen odnos ni nujen predpogoj, da smo že od začetka brezglavo zaljubljeni, pa sta določena stopnja privlačnosti in podobna zanimanja marsikomu vseeno pomembni sestavni deli romantičnega odnosa. Praviš, da te to dekle ne privlači in da se ne ujameta tako dobro. Lahko poskusiš pri sebi razrešiti vprašanje, ali je na njej vseeno nekaj takega, zaradi česar ti je všeč (npr. se ob njej dobro počutiš, se rad pogovarjaš z njo, itd.?) ali gre v resnici za to, da je ona »varna« izbira, saj že veš, kako čuti do tebe in tako ne moreš biti prizadet? Vsi ljudje želimo biti ljubljeni in intimno povezani z drugimi, hkrati pa se želimo izogniti temu, da bi nas kdo prizadel. Vendar eno brez drugega enostavno ne gre. Intimnost s sabo vedno prinese realno možnost, da nas lahko tista oseba tudi rani. Iz tega, kar si napisal, sklepam, da bi se rad zavaroval pred tem, da bi bil zavrnjen, kar je povsem razumljivo in normalno. Vendar se moraš zavedati, da to pravzaprav tudi veliko stane – v tvojem primeru to, da bi bil v zvezi z nekom, ki ti ni tako zelo všeč, hkrati pa bi hrepenel po drugih dekletih. Takšen notranji konflikt verjetno ne bi dopuščal veliko prostora, da bi lahko mirno razvil nek globok odnos s tem dekletom. Omenil si tudi, da so ti všeč druga dekleta, za katera ne veš ali si jim všeč ali ne. Kaj pa, če si kateri izmed teh deklet vseeno všeč? Ali pa če boš šele spoznal dekle, ki ti je všeč in si tudi ti njej? Predstavljam si, da v tem primeru ne bi želel biti v zvezi z dekletom, do katere ti ni tako veliko, pa čeprav je ona zaljubljena vate.
Na kakšen način imamo urejeno romantično zvezo je izbira nas in naših partnerjev, za to ni nobenega pravila. Nekateri ljudje ne verjamejo v ideal romatnične ljubezni in na partnerske zveze gledajo iz bolj pragmatičnega zornega kota. Spet drugim so metuljčki v trebuhu ključnega pomena. Nekateri se sploh ne zaljubljajo, drugi se lahko zaljubijo v več ljudi hkrati. Zares pomembno je le, da si iskren sam s sabo ter da ne zavajaš druge osebe. Vendar je to proces, v katerem se vadiš in preko izkušenj počasi ugotavljaš, kaj ti je sploh pomembno pri partnerskem odnosu, česa pa mogoče ne rabiš. Ni zares pravih in napačnih odgovorov. Jaz ti svetujem, da prisluhneš svojim željam, dvomom in strahovom ter da ozavestiš dejstvo, da ljubezen in bližina vedno prideta v paketu s tveganjem.
Želim ti vso srečo pri odločitvi. Če imaš še kakšna vprašanja ali pa bi mi rad kaj bolj podrobno pojasnil, si dobrodošel, da mi odgovoriš.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije
• Ho
Hok
Hvala za izčrpen odgovor. Malo sem v dilemi, ta punca mi je vredu za pogovarjanje, je prijazna, simpatična. Ne čutim pa tistih metulčov ki bi si jih želel. Po eni strani bi ji dal priložnost že iz tega vidika da tudi jaz malo sprobava v zvezah in "dobim izkušnje" po drugi strani pa nočem bit slab fant. Če mi je nekdo zelo všeč sem mu popolnoma predan, tukaj pa se bojim da bi imel željo po drugih dekletih in da ji ne bom nudil vsega tistega kar bi nudil punci ki mi je brezpogojno všeč. Razmišljam o odprti zvezi, da bi se tem stvarem izognil, ali je to pametno, kako sploh predstaviti to punci?
• Uredništvo
Maruša Grešak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Razumem, da si želiš biti srečno zaljubljen, vendar si vseeno pripravljen skleniti nekaj kompromisov in dati priložnost punci, v katero nisi zaljubljen, zato da bi pridobil izkušnje. Menim, da je to, da ne čutiš metuljčkov v trebuhu, popolnoma normalno. Med vama se navsezadnje še nič ni zgodilo, zaljubimo se lahko tudi počasi. Kot sam omenjaš, pa vseeno ostaja problem, da ne samo, da ti to dekle ni tako zelo všeč, temveč, da te vleče drugam in da bi se ji težko predal, čeprav je obojestranska globoka predanost nekaj, kar si v zvezi želiš izkusiti. Razumem, na kakšen način se ti zdi odprta zveza rešitev. Lahko bi se vadil v zvezi s to punco, hkrati pa bi imel svobodo, da ob priložnosti kaj razviješ tudi s tistimi, ki so ti bolj všeč. Sprašujem pa se, kako bi to delovalo na dolgi rok? Glavni problem, torej, da si v zvezi z dekletom, ki ti ni tako zelo všeč, bi ostal. Poleg tega bi se lahko to dekle počutilo izkoriščeno, še posebej, če bi se potem zaljubil v drugo dekle.
Ali se odločiš kaj imeti s tem dekletom ali ne, je popolnoma tvoja odločitev in tu ne obstaja pravilnega in napačnega odgovora. Prav tako imata vso svobodo, da vajin odnos organizirata tako, kot ustreza vama (imata odprto ali zaprto zvezo). Se mi pa zdi pomembno, da si do nje in do sebe pri vsem skupaj iskren. Če bi ji rad dal priložnost, ker se ti zdi res zanimiva, pa čeprav še nimaš metuljčkov v trebuhu, s tem ni čisto nič narobe. Če pa se odločiš za to zvezo bolj zaradi tega, ker se bojiš zavrnitve s strani tistih deklet, ki so ti v resnici všeč, ona pa je zgolj varna izbira, pa tvegaš, da bosta oba prizadeta.
Držim pesti, da se ti dilema čim prej razreši. Če ti lahko še kako pomagam, mi seveda lahko ponovno pišeš.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije