Ful sem slab s puncami. Pac tut k mi kksna rece da sem ji vsec, pac nevem kaj nardit. Nevem kako vzpostaviti fizicni stik. Ce grem na date nevem kaj narediti. Nevem kako zaceti pogovor na dating appih, ce samo vprasam kako je ali kaksen je bil dan, se pogovor kmalu neha...
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Praviš, da imaš težave v komunikaciji z dekleti in se težko znajdeš v socialnih interakcijah. Predstavljam si, da to zate pomeni veliko oviro in te precej obremenjuje.
Kar se tiče vzpostavljanja fizičnega kontakta predlagam, da obravnavaš svoje zmenke z dekleti kot da niso zmenki, ampak neko vsakodnevno srečanje s prijatelji. Tako se boš najbolj sprostil in ne boš preobremenjen s tem, kaj narediti - stori to, kar bi s prijatelj. To je verzija tebe, ki je najbolj pristna.
Vsak se kdaj znajde v takšni situaciji, ko ne ve, kako pogovor nadaljevati. Najboljše vodilo, ki se ga lahko držiš v primeru, ko pogovor zamre, je to, da postavljaš veliko vprašanj. Ljudje imamo to navado, da radi govorimo o sebi, zato bo sogovorka zmeraj pripravljena deliti kaj več o svojem interesu.
Če ne veš, kakšno vprašanje postaviti, predlagam, da malce pobrskaš po spletu. Obstaja veliko spletnih strani, ki navajajo na stotine vprašanj, ki jih lahko zastaviš, ko se z nekom spoznavaš. Lahko pa za kakšno idejo vprašaš tudi umetno inteligenco.
Če ti lahko še kako pomagam, sem ti na voljo.
Želim ti vso srečo pri spoznavanju!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
Pu
Punce
Ja pac ravno to je problem. Obnasam se kot bi bil s prijatelji torej ne naredim nic. Se s puncami super razumem samo je vedno kot prijateljstvo. Ne znam pa priti iz tega. Nevem kdaj prijeti za roko, jo poljubiti itd. Pac vedno ostane kot prijateljstvo. V klubu pa ne znam pristopit do deklet. Res nevem kaj naj
da
dance
kaj pa, če bi plesni tečaj vzel? V klubih boš samozavestnejši, če boš dobro plesal...
Uredništvo
Martina Bošnjaković
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
razumem, da je osebi, ki ti je všeč, včasih težko pokazati, da želiš več kot prijateljstvo.
Najprej ti predlagam, da si čimbolj jasen glede svojih namenov. Če ti je nekdo všeč, to pokaži s komplimentom in če čutiš, da si tudi ti všeč dekletu, jo povabi na zmenek. Samozavest je privlačna, zato se ne boj pokazati svojih čustev, tudi če včasih ne bo šlo čisto po načrtih. Omenil si, da ne veš, kdaj bi dekle prijel za roko, ali jo poljubil. Pri tem je ključna postopnost – začni z manjšimi koraki, kot je dotik roke ali rahel objem (naj bo to čimbolj naravno), in opazuj njen odziv. Če se ti zdi, da uživa v tvoji bližini, je to zelo dober znak.
V klubih je pristop lahko težji zaradi hrupa, zato začni z nasmehom in očesnim stikom. Če dobiš pozitiven odziv, se približaj in začni pogovor s preprostim komplimentom ali vprašanjem.
Nazadnje bi te rada še opomnila, da je ob spoznavanju novih ljudi ključno, da se imata oba dobro, zato se sprosti, bodi prijazen in uživaj.
Iskreno upam, da ti bo moj odgovor v pomoč, in ti želim veliko sreče!
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)
Pu
Punce
Enostavno mi je tako zelo nerodno. Sem šel na kakšen zmenek, ampak iz tega vedno nič ne nastane. Pač nevem kako priti iz pogovora na nekaj več. Pač vedno se počutim da bi bilo punci neprijetno in ne naredim nič. Hkrati imam po vsej verjetnosti malo avtistične motnje, pač velikokrat ne razumem socialnih stvari in zame nič ni naravno. Nekako ne razumem kaj si oseba želi. Pač z eno punco sva se videvala in pustila me je ker si je želela nekoga ki ve kaj dela, ki je samozavesten in zna s puncami. Se drugače neizmerno ujameva še zdaj ampak enostavno se pa nocejo punce z mano videvati. Pac obupna je moja situacija
Uredništvo
Martina Bošnjaković
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
praviš, da ti je na zmenkih včasih nelagodno in da ti je težko preiti iz prijateljskega pogovora na kaj več. Ne skrbi, to je povsem razumljivo, hkrati pa se s tem se sooča res veliko ljudi. Ne pozabi biti prijazen in potrpežljiv tudi do sebe.
Čeprav se ti morda zdi, da ti socialne situacije niso vedno povsem razumljive, to še ne pomeni, da imaš avtistično motnjo. Socialne veščine lahko s prakso izboljšaš. Ko boš v družbi dekleta, ki ti je všeč, ti predlagam, da se osredotočiš na odprto komunikacijo — postavljaj vprašanja in poslušaj njene odgovore, da svojo sogovorko bolje spoznaš in razumeš. To ti bo tudi ponudilo priložnost, da bolje spoznaš, kaj si oseba želi.
Na koncu bi še rada dodala, da je vsak odnos edinstven, zato ti težko podam konkretne nasvete, kaj lahko narediš, da boš dekletu všeč. Gotovo pa ti bo pripomoglo, da si prijazen in hkrati čim bolj pristen. Poskušaj se sprostiti na zmenkih in se osredotočiti na to, da uživaš v družbi dekleta.
Želim ti veliko sreče in te lepo pozdravljam!
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)
Pu
Punce
Hvala za odgovor, ampak vse je kot prazen zrak. Glede avtizma mi je rekla psihologinja. Pač ni tako zelo očiten in neavtistični ljudje ga ne prepiznajo v meni, drugi avtisti pa ponavadi vidijo.
Amapk če dam primer neke konkretne situacije. Recimo, zadnic mi je ena punca večkrat rekla da sem simpatičen. Potem je opisovala kakšni fantje so ji všeč in je basically opisovala mene po izgledu. Dala je dost signalov in pogledov da sem ji všeč. Tudi ona je meni simpatična, ampak enostavno nevem kaj narediti. Pač ko se znajdem v taki situaciji sem popolnoma izgubljen. Pač problem je tudi, nekako predvidevam, če bi to punco povabil ven bi rekla ja. Potem pa se na zmenku znajdem v situaciji, ko pač nimam izkušenj, in mi je tako zelo neprijetno, ker pač nevem kaj narediti. Res je grozno in situacija se samo slabša in slabša.Citiraj
Uredništvo
Martina Bošnjaković
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
razumem, da se v tovrstnih situacijah počutiš izgubljenega in da te na zmenkih spremlja občutek nelagodja. Včasih tudi nasveti žal ne prinesejo takojšnjega olajšanja, ker gre pri zmenkih in odnosih za nekaj globljega.
Avtizem res lahko vpliva na to, kako interpretiraš socialne signale in kako se nanje odzoveš, kar lahko dodatno oteži situacije, kot so zmenki. Vendar lahko kljub temu z dekletom razviješ globok in izpolnjujoč odnos (če bosta oba tako želela, sčasoma morda tudi postaneta partnerja). Občutke negotovosti poskusi sprejeti, brez da bi se zaradi njih obsojal. Nič ni narobe, če zmenki zate niso enostavni in če te določene situacije včasih “preplavijo”. V takih trenutkih se poskusi umiriti. Kako pa to storiti, si lahko prebereš v tem članku. Predlagam ti, da enkrat, ko boš imel čas, preizkusiš različne tehnike iz članka. Tako boš našel tiste, ki so zate najbolj ustrezne in bi ti na zmenku pomagale, da se sprostiš (seveda, pa niso čisto vse tehnike v članku primerne, da jih izvajaš na zmenku). Tudi, če ti sprva določene tehnike ne bodo najbolj “pisane na kožo”, ne obupaj — večkrat, kot jih boš izvajal, bolj naravne ti bodo postale.
Čeprav se morda zdi, da občutke nelagodja premaguješ počasi, je že to, da jih prepoznavaš in si pripravljen deliti svoje izkušnje, zelo velik korak. Bodisi na zmenkih ali v drugih situacijah, si dovoli biti avtentičen z vsemi svojimi posebnostmi in edinstvenostjo, namesto da bi se trudil biti nekaj, kar misliš, da drugi (npr. dekle, s katero si na zmenku) pričakujejo od tebe. Sčasoma se boš počutil bolj udobno v teh okoliščinah, tudi če se ti trenutno zdi, da je pot do tja še dolga.
Veliko sreče ti želim in te lepo pozdravljam,
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)