Zelo mi je ušeč punca sicer 2 leti starejša od mene. Nisva se še pogovarjala, pa tudi je sestra mojega prijatelja. Nevem kaj naj naredim.
Bo
Bond007
Zberi pogum in začni govoriti z njo. Pomaga, če se postaviš v njen položaj in poskusiš biti zabaven in zanimiv. V največji prednosti boš, če boš deloval pogumno, direktno in brez strahu. Če te zavrne, bodi pripravljen da odreagiraš neprizadeto, ni še vse izgubljeno, marsikatera si premisli glede na tvojo reakcijo. Le pogumno.
Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala za sporočilo.
Pišeš, da ti je zelo všeč punca, ki je dve leti starejša od tebe. Poleg tega, da še nista nikoli govorila, je tudi sestra tvojega prijatelja, kar te postavlja v nekoliko zapleten položaj – verjetno ne želiš pokvariti prijateljstva, hkrati pa nočeš ignorirati svojih občutkov.
Če prav razumem, se do zdaj med vama še ni zgodilo nič. To pomeni, da se lahko stvari razvijajo počasi in spontano. Za začetek lahko to pomeni tudi zgolj prijateljstvo. Morebiti skozi pogovore in spoznavanje odkrijeta skupne interese, vrednote ipd., ali pa se zgodi ravno obratno – ko se bolje spoznata, se tvoja čustva spremenijo.
Omenjaš tudi starostno razliko, kar je popolnoma razumljivo. Dve leti se morda zdita malo, a lahko v določenih obdobjih, ko se ljudje hitro spreminjamo in rastemo, pomenita veliko. Morda se sprašuješ, ali se nahajata na različnih življenjskih stopnjah oziroma ali bi te ona sploh videla na enak način. Hkrati pa starostna razlika z odraščanjem postaja manj pomembna; pri tem je zelo pomemben čas. Postopno razvijanje odnosa daje obema prostor za rast brez pritiska.
Prav tako je seveda pomembno tudi tvoje prijateljstvo z njenim bratom. Če bi s časom čustva zrasla in bi se med vama začelo nekaj razvijati, ti lahko naslednja vprašanja pomagajo pri razmisleku, kako naprej:
Kaj lahko narediš v tej situaciji? Katero ravnanje bi bilo najbolj iskreno? Kako misliš, da bi reagiral tvoj prijatelj – bi se počutil izdanega, zaščitniškega, podpornega, brezbrižnega? Kakšno je vajino prijateljstvo nasploh?
Pomaga lahko tudi, če se vprašaš, česa se najbolj bojiš (npr. zavrnitve s strani punce, jeze prijatelja ali neprijetnih občutkov). Ko prepoznamo naš strah ta pogosto postane manjši in lažje obvladljiv.
Pri tem pa je pomembno vedeti, da ni treba, da danes sprejmeš vse odločitve – deluj v skladu s svojimi občutki in dopusti, da se stvari razvijajo naravno.
Lepo bodi,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)