Hej imam problem.
Imam punco ki sem jo spoznal preko snepcheta. In če sedaj povem starem da sem jo spoznal preko snepa mi bodo vzeli telefon ker mi ne dolijo snepa a jaz sem si ga vseeno naložil ker sem vedel da tam ni nekih prevarantov.
lp. blaž
• Uredništvo
Mija Repenšek

Odgovor svetovalke:
Hej, Blaž!
Upam, da si spoznal super dekle in da se res dobro razumeta. Rada bi te vprašala, ali sta se že srečala v živo ali sta do sedaj komunicirala samo preko spleta (dopisovanje, video klici)?
Moram te opozoriti (s čimer so ti verjetno že "težili" tudi starši), da so tudi na SnapChatu prevaranti, ki se predstavljajo kot mlada dekleta ali fantje. Veliko mladih jih nevede sprejme med prijatelje in se z njimi zelo dobro ujame. Ti posamezniki se pretvarjajo in skušajo pridobiti tvoje zaupanje z razumevanjem, podporo in podobnim. To lahko počnejo tudi več let. Čeprav mislimo, da se na SnapChatu vse izbriše, pa lahko prevaranti shranijo podatke, slike in sporočila. Tako lahko izkoristijo tvoje zaupanje in te izsiljujejo za denar ali dodatne usluge (kot so intimni posnetki). Zato je zelo pomembno, da si previden tudi na SnapChatu. Kot sodelavka Centra Logout - Center pomoči pri prekomerni rabi interneta, ti lahko zagotovim, da so takšne prevare na žalost zelo pogoste.
Če se z dekletom še nista srečala v živo (IRL), ti priporočam, da si pri komunikaciji zelo previden ali pa jo celo prekineš. Velikokrat si močno želimo, da bi bila oseba na drugi strani res taka, kot predstavlja slika. Žal nas lahko ta želja hitro zavede v past, še posebej če nam prevarant ponuja potrditev in vse, kar v resničnem življenju ne dobimo.
Če pa sta se že srečala IRL, bi bilo morda dobro, da poveš staršem, da si naredil napako in jih nisi poslušal. Verjamem, da si želel videti, kaj je tako prepovedanega, in te je gnala radovednost ter želja po novih poznanstvih. Velikokrat dodamo neznance in ustvarimo profil tudi zaradi zbiranja sledilcev, ogenjčkov, iz dolgočasja in podobno. Običajno starši, ko spoznajo to super punco in vidijo tvoje obžalovanje, lahko vsaj deloma spregledajo tvojo napako in se mirneje odzovejo.
Upam, da si prejel kakšno koristno informacijo. Vesela bom tudi tvojega odgovora o tem, ali sta se z dekletom videla tudi v živo.
Vse dobro!
Mija Repenšek, mag. zakonskih in družinskih študij, psihoterapevtka stažistka
• Bl
Blaž
Pozdravljeni s punco se še nisva v živo videla ampak si pa cel čas piševa in razmušljava da kadar staršev ne bo foma da bi se celo poklicala. sem pa prepričan da je to ta oseba saj se mi je večkrat snepala- torej je to sliko naredila res ona in v tistem trenutku. kar je pa drugače če bi mi v chat poslala sliko.
• Uredništvo
Mija Repenšek
Odgovor svetovalke:
Blaž, pozdravljen!
Najprej se ti opravičujem za pozen odgovor.
Kot že omenjeno, v vsakem primeru, ne glede na to, kako se dekle predstavlja na spletu, je nujno, da si previden. Na spletu se lahko vsi predstavljamo v poljubni luči. Ob tem pa si kot prejemniki lahko tudi hitro oblikujemo napačno predstavo. Še posebno, če še dodamo naša pričakovanja in si morda kaj tolmačimo drugače, ter tudi kaj spregledamo.
Kar pa se tiče staršev: na socialnih medijih, ne glede na to kakšno je in kašne vrste je sporočilo, še vedno obstajajo možnosti, da se oseba tudi na sliki predstavlja za nekoga drugega. Morda sta te ravno pred tem želela starša obvarovati. Tudi snapi žal niso izjema.
Verjamem, da te je strah, vendar laž in prikrivanje nikoli ne prineseta dobrega izzida. Pogosto sami pričakujemo hujši odziv, kot ga prejmemo. Še posebno če povemo po pravici in poudarimo, da smo naredili napako. Skoraj zagotovo sta bila tudi starša kdaj zaljubljena in verjetno vesta, kakšni so občutki. Vsakdo kdaj naredi napako. Pogovori se s staršema in poskusi razložiti, kaj te je na aplikaciji zanimalo, zakaj si jo želel uporabljati in se dogovorite, kako in koliko jo lahko uporabljaš v prihodnosti.
Vse dobro!