Torej, videval sem se z eno puco. Bilo je zelo kratko, slaba 2 meseca. Prej sva se poznala ze pol leta in sva bila prijatelja in imela sva dober odnos, zaupala sva si. Pol pa sva zacela datat in na zacetku je bilo super potem pa malo manj. Pac nikoli se nisva kregala, ampak sva bila drugacna kot osebi in nekako ni slo najbolje. Recimo mene je motilo to da mi z zelo veliko zamudo odgovarja na sporocila, pac ce vidim da je nekdo aktiven na socialnih omrezjih me moti da ne dobim odgovora. In ko sem ji to rekel je rekla da pac ni nic narobe samo da je to njen nacin komunikacije. To je ena od stvari ki me je motila in njo je stresiralo da se je pocutila da mi mora odgovarjati. Ko me je pustila sva ostala prijatelja, isto sva se druzila kot prej. Priznam pa da mi je se vedno vsec in da me moti da si je nasla drugega ze v naslednjih 2 tednih. Uglavnam, kje tici moj problem. Trenutno nimam nekih dobrih prijateljstev in jim ne moram zauati, hkrati tudi druzini ne. In nekako je bila ona tista oseba ki ji lahko povem dolocene stvari ki me tezijo... hkrati pa me izjemo moti da ce si piseva potrebuje 1-2 dni da mi odpise, in take stvari me zelo frustrirajo. Hkrati jo imam zelo rad, in se rad druzim z njo, in mi prijateljstvo veliko pomeni. Hkrati pa me zelo frustrira da se tako obnasa in cele dneve samo cakam da bo odgovorila in gledam na telefon... nevem, ali je vredno ohranjati nek ta odnos, ali je boljse popolno prekiniti?
• Uredništvo
Nika Verbič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen,
pišeš, da ne veš kaj storiti z odnosom, ki ti sicer veliko pomeni, a te hkrati spravlja v konstanten stres. S svojim odgovorom ti bom skušala pomagati po svojih najboljših močeh, naj pa te že na začetku pomirim, da odnosi (prijateljski, družinski, partnerski) res niso nekaj enostavnega – gre namreč za kompleksne povezave med posamezniki. So takorekoč živa stvar in se spreminjajo tako s časom kot z našo rastjo, vsekakor pa sta za odnos vedno potrebna najmanj dva, pri čemer je nujna recipročnost v odnosu. V današnjem času ima veliko oseb »težave« v odnosih, zato vedi, da nisi sam v tem.
Kot najverjetneje že sam veš, nam različne socialne interakcije z drugimi lahko vzamejo veliko energije. Tako je tudi pri odnosih. Pomembno je, da prepoznamo, kateri odnosi nas polnijo in kateri nam vzamejo veliko energije (pod to spada tudi mentalna energija – npr. ruminiranje o tem, kdaj nam kdo odpiše ipd.). Opazil si, da kljub temu da želiš nadaljevati in ohraniti prijateljski odnos s to punco, to s seboj prinaša tudi veliko frustracije in se sprašuješ, ali je smiselno tak odnos ohraniti ali ne. Ena stvar, ki ti lahko pomaga pri odločitvi je, da vzameš prazen list papirja in ga razdeliš na polovico. Na eno stran zapiši vse pluse, ki ti trenutni odnos s to punco prinaša, na drugo pa minuse. Potem si preberi, kar si zapisal (lahko naglas, ali potiho, kot želiš) in primerjaj koliko ti ta odnos doprinese k bolj kvalitetnemu življenju. Vprašaj se tudi, ali te ta odnos napolni z energijo ali ti jo odvzema. Drugače pa imaš več opcij – ene izmed teh so: a) lahko ohraniš odnos in sprejmeš to, da bo najverjetneje delovala enako kot do zdaj – torej boš pod stresom, kdaj ti bo odpisala in sprejmeš to, da boš ti več dajal oz. doprinesel k ohranjanju tega odnosa kot ona. Prav tako se boš moral sprijazniti, da so se njene prioritete, glede na to, da ima fanta, spremenile; b) lahko se skušaš ponovno z njo pogovoriti, ji vse to povedati in boš videl, kako se bo odzvala – lahko jo po pogovoru tudi vprašaš, kaj se njej zdi, ali bi bilo pametno nadaljevati ali prekiniti tak odnos; c) lahko se skušaš za nekaj časa umakniti (na nek način kot »pavza«) in boš videl, koliko bo pripravljena prevzeti iniciativo ali pa d) odnos prekineš, pri čemer moraš imeti v mislih oz. moraš sprejeti to, da ti (sploh na začetku) ne bo lahko, saj še zmeraj gojiš čustva do nje. Ne glede na to, kaj se boš odločil pa se zavedaj, da je OK. Včasih moramo prekiniti nek odnos, da se potem ta čez nekaj časa lahko izboljša ali pa, da v svoje življenje privabimo osebe, ki so z nami bolj kompatibilne in so pripravljene vložiti svoj čas, energijo in trud v odnos (vzajemnost v odnosu je namreč zelo pomembna). Saj veš, če se  nam zaprejo ena vrata, se nam bodo zagotovo odprla druga, boljša.
Prav tako se mi zdi zelo odraslo, da si punci povedal, kaj tebi ustreza in kaj ti ne. Zavedati pa se moraš, da se osebe težko spremenijo, če si same te spremembe ne želijo. Odločitev je na njih…mi ne moremo nič narediti, pa če si to še tako močno želimo.
Na vse skupaj lahko pogledaš kot na eno dobro in poučno izkušnjo, saj zdaj res bolj veš kaj ti ustreza in kaj ti ne. Kot nek povzetek povedanega: odnosi morajo biti nekaj »lahkotnega«, nas morajo napolniti z energijo, pri čemer so pomembni elementi – komunikacija, prilagajanje, sprejemanje in vzajemnost. V nasprotnem primeru se je smiselno vprašati, ali je vredno tak odnos ohraniti ali ne. Prav tako je dobro postaviti meje v odnosu in samega sebe dobro poznati, da vemo, kaj nam ustreza in kaj ne, zato, da vemo, kaj bomo tolerirali v odnosu (bodisi prijateljskem, partnerskem) in kaj ne.
Naj pa te pomirim, da se ti res nikamor ne mudi in da imaš še čas. Četudi se ti s to punco ni izšlo tako, kot si si zamislil, bo zagotovo prišla naslednja, pri kateri si ne boš postavljal vseh teh vprašanj, saj bosta enostavno kliknila. V vsakem primeru bodi ponosen nase in se zavedaj, da si vreden točno takšen kot si!:)
Le mirno in pogumno naprej ter zaupaj sebi in svojemu srcu, ki ti bo pomagalo narediti prave odločitve:).
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala, če pa imaš morda še kakšno vprašanje, se lahko ponovno obrneš name.
Lepo bodi in vse dobro ti želim,
Nika Verbič, dipl. psihologinja (un)
• la
lastnaizkušnja
Pozdravljen!
Mogoče bi ti pomagalo slišati še perspektivo od punce, ki se včasih tudi tako obnaša. :)
Tudi jaz sem se znašla v podobni situaciji. Na sporočila sem zavestno odgovarjala manj ali z zamudo.
Imela sem občutek, da si fant želi od druženja nekaj več. Zato sem se "odmikala". Na tak način sem mu želela pokazati, da nimam interesa za kaj več. Želela sem zaščititi njegova čustva, preprečiti, da bi bil preveč prizadet v primeru, da bi si postala preveč blizu.
Ne vem, ali sem ravnala prav, sem pa mu kasneje to tudi morala povedati, ker "znakov" ni dojel.
Tu se potem pojavi to vprašanje: v katerem primeru sta lahko dva človeka samo prijatelja? Če so na eni strani "čustva", je to (menim) lahko zelo težko ...
Kar se tiče prijateljstev in zaupanja drugim se mi pa zdi, da rabimo ČAS preden ljudem  zaupamo. Seveda pa če imamo kakšne resnejše tegobe, se včasih prijatelji tudi odmaknejo.
Verjamem, da boš našel tudi druge zaupanja vredne prijatelje.
Upam, da ti je ta odziv kaj pomagal. :)