Kako pogosto naj bi bili z osebo, s katero se videvamo, v primeru da je to oseba ki jo poznamo od prej in kolikokrat ce je to neka nova oseba ki jo spoznamo na tinderju recimo?
Zanima me tudi kako pogosto je normalno da si osebi piseta po sms-jih?
In pa po nekako koliko casa/datih postane official, kdaj vprasati punco, ce bi hodila z mano?
Po koliko časa naj bi osebi imeli spolne odnose, v primeru, da ne gre za prvi odnos?
prosim ne odgovoriti z odvisno in da tukaj ni pravil, pač neke okvire bi si rad ustvaril, da vsaj priblizno vem
• Uredništvo
Urška Ruter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
pišeš, ker si v dvomih, kako pogosto se videvati in si pisati z nekom, ki si ga ravno spoznal. Za začetek je pomembno razumeti, da res ni univerzalnih pravil glede tega, kako pogosto se srečevati z nekom ali kako pogosto si izmenjevati sporočila. Vsak odnos je edinstven, zato je ključno, da se ravnata po svojih željah, udobju in razpoložljivosti. Če se poznata že od prej, se lahko dinamika razlikuje od situacije, ko spoznavaš novo osebo preko aplikacije, kot je Tinder. Če se že poznata, lahko obstaja že neka predhodna raven zaupanja, udobja in razumevanja, kar lahko vpliva na to, kako hitro se odnos razvija in kako pogosto se srečujeta. Morda se bosta zaradi tega srečevala pogosteje (npr. skoraj vsak dan), ker vama bo že udobno skupaj, morda pa redkeje, ker je faza spoznavanja že mimo (npr. enkrat ali dvakrat na teden). Nasprotno pa lahko v primeru spoznavanja preko aplikacij oba začneta od začetka in morda potrebujeta več časa, da vzpostavita zaupanje med seboj. Tudi v tem primeru se lahko srečujeta pogosteje, ker je vse še zelo novo in bi se rada čimprej in čim hitreje spoznala ali redkeje, če vama je skupaj še nekoliko neprijetno in bi rada odnos razvijala postopoma.
Podobno velja tudi glede pisanja sms-jev. Če imata veliko skupnih tem, o katerih želita govoriti in se vama je prijetno pogovarjati drug z drugim, si lahko neprestano pišeta (dokler seveda to ne ovira drugih vsakodnevnih aktivnosti).
Zanima te tudi, kdaj je primeren čas, da s punco uradno postaneta par. Nekateri pari se za to odločijo hitro, medtem ko drugi potrebujejo več časa, da se prepričajo, da je to res tisto, kar si v partnerstvu želijo. Po mojem mnenju, boš začutil, ko boš na to pripravljen in si boš želel, da punca postane samo tvoja. Če se bosta videvala pogosto in se ti bo zdelo, da se res ujameta in boš do nje začel gojiti močna čustva, ne rabiš čakati. Tudi če bo minilo le nekaj tednov, kar pogumno. Če pa potrebuješ več časa, da se prepričaš, da je res prava zate in da jo vidiš kot partnerko, s katero si želiš ustvariti prihodnost, pa tudi nič za to. Popolnoma normalno je tudi, če postaneta uraden par šele po nekaj mesecih.
Glede spolnih odnosov je ključno, da ste oba pripravljena in se počutita udobno. Ni univerzalnega časovnega okvirja ali pravil, kdaj bi morali imeti spolne odnose. Pomembno je, da se pogovorita o svojih željah, mejah in se odločita skupaj, kdaj je pravi čas za to. Spolnost naj bo vedno osnovana na spoštovanju, zaupanju in udobju med obema partnerjema.
Vem, da ti nisem podala konkretnih odgovorov, kot si si želel, ampak res ni potrebno, da se oziraš na časovne okvirje, raje poslušaj sebe in upoštevaj svoja čustva in čustva partnerke. Če vama bo skupaj prijetno, se bodo stvari odvijale same, brez kakršnihkoli pritiskov.
Lepo te pozdravljam,
Urška Ruter, dipl. psih. (un)
• Pe
Peter
Hvala za odgovor. Problem je, da kot ste rekli da bom začutil in vedel kaj je prav, pač jaz ne, oz dobim mešane signale in nevem kaj naj. Pač trenutno se videvam s punco, nekako zadnji dober mesec. Poznava se že pol leta in sva bila prej prijatelja. No in ko sva šla prvič ven je vse šlo tako hitro, pač ni bilo potrebno nekega spoznavanja, ker se že poznava in sva že prvič preživela večer in se pol večera poljubljala. Drugič ko sva se dobila, je ona hotela že seksat, pač nisem si mislil da bo hotela tako hitro in potem nisva takrat, čeprav bi si tudi jaz želel. Naslednjič ko sva se videla mi je rekla, da rabi več, in sva potem seksala. In to je bilo v manj kot dveh tednih. No in potem sva bila malo zasedena s šolo in se nisva videla, in potem sem ji rekel, da bi se pač rad večkrat videl in preživel več časa z njo in da če smo z drugimi prijatelji skupaj jaz to ne vidim kot najin čas. No in potem mi je rekla, da njej je enkrat na teden dovolj oz 2x maksimalno, oz 3x res zgornja zgornja meja, in da tudi če smo z družbo skupaj je to skupni čas. In isto glede sms-jev, da njej je preveč če si piševa vsak dan. Pač ne razumem, po eni strani je ona tista, ki bi vse hitro, ampak po drugi strani ji je preveč. Kaj lahko naredim?
• Uredništvo
Urška Ruter
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
zdi se, da si se znašel v situaciji, kjer so vajina pričakovanja in udobje glede hitrosti razvoja odnosa in komunikacije nekoliko neusklajena. Pomembno je, da se zavedaš, da to ni nič nenavadnega, saj se ljudje med seboj razlikujemo in vsak ima drugačne potrebe. Tvoja punca ima očitno manjšo potrebo po rednih stikih in komunikaciji, medtem ko ti morda želiš več.
V takšni situaciji je ključna komunikacija. Svetujem ti, da se mirno usedeš z njo in ji odkrito poveš, kako se počutiš in kaj si želiš v odnosu. Izraziti svoje misli in občutke lahko pomaga pri boljšem razumevanju med vama. Poskušaj ji razložiti, da se želiš povezati z njo in razumeti, kaj ji je všeč ter kaj ne. Hkrati pa ji tudi pojasni, kaj tebi pomeni intenzivnost srečevanja in komunikacije ter zakaj je zate pomembno, da to izrazita.
Pomembno je, da pri tej komunikaciji pokažeta razumevanje in spoštovanje do stališč in potreb drug drugega. Poskušajta najti kompromis, ki bo zadovoljil oba, na primer glede pogostosti srečevanja in izmenjave sporočil. Morda ji lahko predlagaš, da preživita več kakovostnega časa skupaj, ki ni nujno vezan samo na fizično prisotnost. Morda lahko odkrijeta skupne hobije ali dejavnosti, ki vaju bodo povezale na drugačen način.
Vsekakor pa je ključno, da se zavedaš, da je vse to del procesa spoznavanja in prilagajanja drug drugemu. Če bosta oba pripravljena prisluhniti drug drugemu ter se truditi za razumevanje in spoštovanje, lahko skupaj najdeta ravnovesje, ki bo ustrezalo obema.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč.
Lepo te pozdravljam,
Urška Ruter, dipl. psih. (un)