Spoštovani!
Pišem vam ker se mi zdi da je prav da vam povem in mi boste znali pomagati. Moje ime je Mark in sem star 16 let. Hodim že v srednjo šolo. Zgodilo se mi je da sem se zaljubil v eno punco iz te šole in ni moj razred. Tako močno sem se zatreskal vanjo da se mi še učit ne da več stalno mislim na njo in imam fotografijo vedno blizu sebe da jo lahko vidim kadarkoli. Nevem pa kako naj ji to povem. To je najlepša punca kadarkoli sem jih videl. Nekako poskušam vspostaviti stik z njo ampak vedno se začnem obnašat kot kak idiot. Poznam pa njeno najboljšo prijateljico ki hodi na isto šolo in sem znjo prijatelj. Nekaj sva v kontaktu ampak bolj malo. Razmišlajl sem da bi ji priznal ampak nevem kako bi se njena BFF odzvala nato lahko bi me izdala ali pa kaj drugega. Nažalost punci ki mi je všeč norem komunicirati prek socialnih omrežij ker jih nimam ona pa tudi ne. Želel sem ji napisat pismo in na njem izpovedati vsa čustva kar čutim do nje. Ampak me je strah nevem kaj bo naredila lahko da bom močno prizadet da bo cela šola izvedela zares me je strah samo hočem da izve. Na njej ne najbolj privlačin njen nasmeh, njene sijoče oči in lasje. Takrat kar zardim.
Prosil bi vas za pomoč tudi drugi najstniki mi lahko odgovorite pomagate vesel bom vsakega komentarja. In upam na čim hitrejše odgovore.
Lp, izgubljeni fant (mark)
• Iz
Izgubljeni fant
Pozdravljeni!
Čakam že 5 dni na odgovor. Vem da imate veliko dela ampak bi rad dobil odgovor do konca tega tedna. Povedal bi pa še da sem danes to punco srečal na hodniku in se ji nasmejal in ona se je nasmehnila nazaj to me je tok osrečilo kakor še nikoli. Upam pa res za čim hitrejši odgovor.
Lp, izgubljeni fant (mark)
• Uredništvo
Jaka Kovačič

Odgovor svetovalca:
Mark pozdravljen!
Zaljubljenost je lahko precej nenavadno doživetje, ko nas, kot pravimo, zadene Amorjeva puščica. Občutje je lahko nepopisno intenzivno. Zdi se, da imamo več energije, smo manj utrujeni in celo apetita imamo manj. Za vse to je kriv koktajl hormonov, ki v trenutkih zaljubljenosti preplavlja naše telo. Ni tako čudno, da se obnašaš neprimerno v bližini punce v katero si zaljubljen.
Opisuješ strah, ki je v takih situacijah povsem normalen. V stanju zaljubljenosti smo lahko najbolj ranljivi. To pomeni, da nam ni vseeno za osebo ter da ne želimo negativnega odziva, ki bi ga lahko povzročila naša dejanja. Ob tem se mi pojavi vprašanje na kakšen način skušaš vzpostaviti stik s to punco? Si kaj razmišljal na kakšne načine bi se tega lahko lotil?
Stanje brez odgovora in hrepenenje, ki ga spremlja, sta lahko sila neprijetna. Prizanesljivost s seboj in dovoljenje biti nepopoln v njeni bližini, te lahko razbremenita velikega pritiska. Ideja o tem, kakšen bi moral biti in kako naj bi situacija izgledala ob stiku je lahko ovira. Obenem imata pa strah in dvom lahko tudi korenine v realnosti. Ni namreč nujno, da se stvari v življenju vedno odvijejo tako, kot si želimo.
Sprašujem se tudi, kako se ta punca vede do tebe in kako se počuti v tvoji bližini – se rada pogovarja s tabo in se ti približuje in če te opazi? S tega stališča lahko morda začneš raziskovati obenem pa ugotavljati, kakšno je njeno mnenje o zvezah ta trenutek. Praviš, da poznaš njeno najboljšo prijateljico. Kako dobro se poznata in kaj vse jo lahko vprašaš?
Vesel bom tvojega odziva, da nadalje raziskujeva možnosti, ki so pred tabo.
Lep pozdrav,
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja
• Iz
Izgubljeni fant
Spoštovani!
Najprej bi se vam zahvalil za odgovor. Najprej bom odgovoril na vašo vprašanja. Z punco želim vspostaviti stik v realnem življenju saj nimam socialnih omrežij ona pa tudi ne. Razmišljam pa da bi se znjo v živo pogovarjal. Jaz vedno pristopim do punce ona nikol do mene jo vprašam nekaj potem pa ona sam pokima ali pa potiho odgvori. Njena prijateljica mi je rekla da je sramežljiva. Glede prijateljice pa nevem ali bi ji zaupal zdi se mi kot da bi me zafrknila da me nebi poslušala. Znjo se ne pogovarjam vsaki dan včasih jo nevidim, včasih pa vidim da je s priajteljicami in nemaram motiti. Nekako bi rad stik znjo vspostavil in da bi ji končno izpovedal čustva. V njo sem zaljubljen že 9 mesecev. Prosil bi za kak nasvet in pomoč.
Želim vam lep dan.
Lp, izgubljeni fant (mark)
• Uredništvo
Jaka Kovačič
Odgovor svetovalca:
Pozdravljen Mark,
hvala za tvoj odziv in podrobnejši opis situacije, s katerim si lažje predstavljam kako se počutiš. Omenjaš, da nimata socialnih omrežij in da zato prvi pristopiš z vprašanjem, na katerega ponavadi odgovori potiho ali s prikimavanjem, ker naj bi bila po razlagi njene (in tvoje) prijateljice, sramežljiva. Zanima me tudi kakšen vtis imaš ti o njej – se ti zdi zares tako sramežljiva tudi z ostalimi v živo ali bolj v primeru, ko prav ti pristopiš do nje? In kaj ti daje vtis, da bi te lahko njena prijateljica, kot praviš, zafrknila?
Pozicija v kateri si se znašel, naredi name vtis, da si res v dilemi in nekem notranjem nemiru. Hkrati imam občutek, da ne želiš narediti slabega vtisa in zato oklevaš. Sprašujem se, kako bi prenesel njeno zavrnitev? V kolikor namreč »razčistiš« s tem, precej težkim vprašanjem, sam pri sebi, se boš lahko lotil naslednjega koraka – izpovedi čustev oziroma izbiro tega, kako in koliko čustev deliti ob pristopu k dekletu. Precej težko je namreč presoditi, ali je punce sram, ker občuti kaj podobnega kot ti, ali je v poziciji, ko ne želi biti vpletena in se na tak način »umika« od tebe.
S teboj bi rad razmišljal na kakšne načine bi šel lahko v postopno preverjanje njenega odziva oziroma čutenja do tebe? Po drugi strani me pa zanima, kako bi postopal v primeru, če se stvari ne bi razpletle, tako kot si sam želiš?
Ob tem bi te želel pohvaliti za odločnost in pripravljenost soočenja s svojimi dilemami. Po razjasnitvi je namreč veliko lažje, ker veš pri čem si. Želim ti vse dobro in te v pričakovanju tvojega odgovora lepo pozdravljam!
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja
• Iz
Izgubljeni fant
Pozdravljeni!
Iskreno se opravičujem za tako pozni odgovor. Glede v tisa se mi zdi da je sramežljiva tudi do drugih nasplošno do fantov saj se znjimi nič ne pogovarja. Občutek imam da se silim v njeno družbo ampak nisem prepričan. Opažam da njena prijateljica mi je neko stvar zamerila ki je bila izmišljena. Nekdo si je izmislil da jo zalezujem. Ampak ni bilo res ampak ona noče mi oprostiti. Ta prijateljica meni želi samo slabo glede nje in govori in mi laže o njej bojim se da ni njej kej v glavo vtisnila in da me zarad tega bi me odvračla stran. Res jaz oklevam ker se ne rad vtikujem. Glede zavrnitve bi me pomoje zelo prizadelo s tem da sem v njo že pol leta.  Punco vedno ko vidim jo pozdravom. Učasih tudi pristopom do nje in jo vprašam kako je in kako gre šola. Želel sem da bi ji izpovedal čustva v obliki pisma samo bojim se in sprašujem se. Kako in kam naj ga dam? Ali bo to prišlo v napačne roke? Ali bo zato izvedela cela šola in se mi začela posmehovati? Tega ne je najbolj strah. Punca se mi vedno nasmeji nazaj na vse zadnje me je celo pozdravila. Ampak moja prijateljica govori da ji grem na jetra ampak nisem povsem prepričan ker kakor opažam mi prijateljica laže. Prijateljica Neve da mi je ona ušeč to ve samo ena oseba ki mi tudi pomagam ampak nežna kako. Do punce bom poskušal dostopati preko pogovora kadar nebo njene prijateljice zraven. Čr se stvari nebi razpletle bi pa potem Videl ali bi lahko bila prijatelja če pa ne pa pač ne. Če pa ne bi začel vsi zafrkavat in da bi me to zelo prizadelo bi  zamenjal šolo.
Tako na vsa vprašanja sem odgvoril. Še enkrat se opravičujem za ekstremno pozen odgovor. Želim vam lep večer.
• Uredništvo
Jaka Kovačič
Odgovor svetovalca:
Pozdravljen Mark,
Iz zapisanega dobivam vtis, da ti je težko zato, ker je je punca do katere čutiš naklonjenost o tebi slišala določene laži. To je nadvse neprijetno in občutek, da nimaš vpliva na to, situacijo še nekoliko otežuje.
Navkljub temu, kar si doživel in v čemer si se znašel, bi lahko obstajal način, da bi situacijo nekako razjasnil. Ali si morda razmišljal o bolj direktivnem pristopu do dekleta, ki ti je všeč? Kaj meniš o tem? Z direktivnostjo imam v mislih pristop in komunikacijo. Obstaja lahko način, da bi preko »vsakodnevnega pogovora« dobil boljši vtis o njenih odzivih nate in občutjih glede tebe. Prav tako bi dobil tudi boljši občutek o svojih doživljanjih ob njej.
Vse to kar si napisal, se mi zdi dober pristop – torej, da bi sam pristopil do nje, ko tvoje prijateljice ne bo zraven. Tudi, ko omenjaš pismo, bi ti morda namignil, da se pred tem lahko prej prepričaš o njenih čustvih preko pogovora in občutka, ki ga boš v interakciji z njo dobil. V kolikor se vama komunikacija »odpre«, lahko poveš marsikaj na različne načine.
Glede na tvoj odziv v primeru zavrnitve, ko praviš, da bi te zelo prizadelo, je normalen odziv. Bolečina ob zavrnitvi ljubljene osebe je ogromna in zelo neprijetna. Poleg tega, pa je tudi »univerzalna«, kar pomeni, da ni nihče imun nanjo. Ravno s tega vidika, ko praviš, da bi v primeru zavrnitve in zafrkavanja s strani sošolcev zamenjal šolo, pa bi pa rekel, da smo v življenju velikokrat postavljeni pred izzive. In ne izidejo se vsi v našo korist, zato nisem prepričan, da bi bil tak umik (iz šole) res prava rešitev. Izzivov bo še mnogo in večja umetnost je, da se naučimo kako se spoprijemati z njimi (četudi so to zavrnitve). Lahko razmisliš, na kakšen način bi lahko dobil boljši vtis o njenih čutenjih do tebe. Obenem, pa lahko tudi razmisliš, kako bi se ti odzval v primeru, da te zavrne. Pomemben je namreč tudi način, kako nekaj sporočamo in kakšen pomen pripisujemo temu ter kako (lahkotno) se odzivamo na reakcije drugih. Učimo se namreč skozi »zmage« in »poraze«, menda skozi slednje, še najbolj.
Nikar ne izgubljaj upanja in pogumno naprej. Želim ti čim več kreativnosti pri vzpostavljanju komunikacije s punco, ki te je očarala. V primeru morebitnih vprašanj ali odziva, sem ti na voljo.
Lep pozdrav,
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja