Pred leti sem imela hujšo poškodbo, ki bi me v najslabšem primeru lahko priklenila na voziček pred tem sem začela srednjo šolo zato sem se v tem obdobju iskala in bila šibkejše osebnosti kar je tudi ljudem doboljevalo delati z mano po svoji lastni koristi. Sedaj sta minili skoraj dve leti od tega in ker več ne preusmejram svoje pozornosti na distrakcije s katerimi sem prej preprečevala razmišljanje o vseh dogodkih sem se znašla v obdobju, ki spominja na spimtome PTSM; slabo spim, ogromno nočnih mor, kraji in zvoki, ki so bili del vsega me delajo živčno, težje oblavdujem stres,.. ne dolgo nazaj je tudi umrla moja psička, ki me spremljala že od malih nog s tem pa so se simptomi in težave še poslabšale oz. postale bolj intenzivne. Ali bi morala videti profesionalno pomoč ali je to normalno za to obdobje življenja glede na situacijo?
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Omenjaš poškodbo hujše narave, predvidevam, da gre za fizično poškodbo, saj bi te utegnilo prikleniti na voziček. Stresni dogodki lahko pustijo na vsakem posamezniku razne posledice, s katerimi se je nato potrebno soočiti. Praviš, da od dogodka mineva dve leti in da pri sebi odkrivaš simptome, ki spominjajo na posttravmatsko stresno motnjo, kar je pogosta reakcija na hud dogodek oz. travmo v preteklosti. Po doživljanju težkih življenjskih izkušenj se lahko kasneje v življenju pojavijo stiske ob stiku s povezanimi dražljaji, težave s spanjem in nočne more, ki jih navajaš. Velikokrat je prisoten tudi občutek nemoči, krivde, težave z zbranostjo, večja razdražljivost in t. i. »flashback« spomini. Najprej me zanima – ali imaš koga (bodisi starši, prijatelji, učitelji…), s katerim se lahko odkrito o tem pogovoriš? Zelo pomembno je, da svoje čustveno in miselno dogajanje deliš z nekom, ki mu zaupaš. Vsekakor bi ti svetovala obisk pri enem izmed strokovnjakov, ki te bo lahko vodil skozi proces predelovanja travmatičnega dogodka. Pri tem so najbolj učinkovite psihoterapevtske obravnave. Oglasi se v šolski svetovalni službi ali pri osebnem zdravniku, ki ti lahko da napotnico za psihologa oz. dodeli psihosocialno podporo.
Izguba tvoje ljubljene psičke je gotovo izjemno boleča izkušnja, ki zahteva spoprijemanje (proces žalovanja) s situacijo. Slovo psičke je lahko primerljivo s smrtjo družinskega člana, saj z njegovim slovesom izgubimo nekoga, za katerega smo vedno skrbeli in spremeni se tudi vsakodnevna rutina. Poskusi obujati lepe skupne spomine s tvojo psičko in o tem se čim več pogovarjaj z ljudmi, ki razumejo situacijo.
Verjemi vase in zaupaj sebi. Postavi si cilje in poskusi z majhnimi, pozitivnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. To lahko storiš tudi s pisanjem dnevnika – vsak dan si vzemi par minut časa in napiši kaj lepega se ti je zgodilo tekom dneva. To so lahko povsem preprosta dejanja, ki ti prinašajo zadovoljstvo in srečo. Ne dovoli, da drugi odločajo o tvojem počutju, saj si edinstvena in neponovljiva.
Srečo nosiš v sebi, zato nikoli ne obupaj, čeprav se ti bo včasih zdelo, da je pot neskončno dolga.
Želim ti obilo poguma in vse dobro.
Objem.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij