Pozdravljeni,
nekaj casa se ze odlocam ce bi vam pisala glede trenutne tezave pa sem se odlocila da vseeno poskusim. Stara sem 16 let in gre se za to, da imam zadnje case obcutek kot da se mi ze "mesa" ker vcasih ko hitro kam pogledam se mi zdi kot da bi videla neko senco stat tam ampak potem naenkrat vse hitro izgine. Velikokrat se mi zgodi tudi da se slisi kot da bi mi nekdo nekaj sepetal v uho ampak nikoli niso razlocne besede. V preteklosti sem tudi nekaj casa “eksperimentirala” z drogami ampak trenutno vec ne toliko. Res imam obcutek kot da se mi bo zmesalo in nevem kaj naj naredim. Brala sem da bi lahko bila psihoza? je to sploh mozno da se pojavi kar tako?
Ze vnaprej hvala za odgovor
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Najprej se ti iskreno opravičujemo, da šele sedaj odgovarjamo na tvoje vprašanje. Nekako smo ga spregledali in nam je za to zares žal.
Zelo pohvalno, da si se opogumila in nam vseeno pisala, kljub začetnemu oklevanju.
Težko rečem, ali gre zares za psihozo, saj psihologi razne duševne stiske ali motnje ugotavljamo s pomočjo klinično psihološkega testiranja in na podlagi osebnega pogovora z osebo, ki te stiske doživlja. Diagnozo pa na koncu vedno postavi psihiater, zato ti predlagam naslednje: pojdi do svojega osebnega zdravnika in mu povej, kaj doživljaš. Ta te bo napotil k ustreznemu psihiatru in psihologu, da bodo skupaj ugotovili, za kaj se gre. Omenjala si tudi droge, ki bi lahko načeloma pripomogle k temu stanju, ampak najbolj se bo to ugotovilo s pregledom. Tvoje stanje bi lahko bilo tudi posledica velike utrujenosti, stiske, stresa in podobno, zato ti res svetujem obisk strokovnjaka, če želiš biti trdno prepričana, ali gre za psihozo ali za kaj od zgoraj omenjenega.
Imaš pa tudi možnost, da pokličeš na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, v Sloveniji jih je 13, so brezplačni, za obisk pri njih ne potrebuješ napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/.Tam imajo tim strokovnjakov, ki ti bodo znali najbolje pomagati.
Ti pa dajem v vednost še ta link, da preveriš možnosti za mladostnike v stiski: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
Upam, da najdeš pomoč, ki jo potrebuješ.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije