Pozdavljeni,
zanima me kako deluje psihoterapija v Sloveniji. (Nisem čisto prepričan če uporabljam pravi izraz, torej, da bi se dobival tedensko, mesečno ali kakorkoli s psihoterapevtom, ki mi bi pomagal pri problemih oz. me poslušal govoriti (in mi bi dal diagnozo duševne bolezni, če bi jo imel).)
V glavem me zanima koliko pove terapevt staršem, glede tega kar mu pove pacient če je mladoleten (spet ne vem če se pravilno izražam haha). Kolikor vem terapevti ne povedo o čem se pogovarjajo z otroki staršem, rezen če je kaj res resnega. Prav tako me zanima če bi bil že polnoleten oz. pač 18, če bi terapevt še vseeno povedal staršem pacienta o čem se pogovarjata če bi bilo resno ali ne bi smel saj je pacient polnoleten.
Če odgovorite, najlepša hvala že v naprej.
Lep pozdrav
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
v svojem zapisu izražaš zanimanje v zvezi s potekom psihoterapevtske obravnave mladoletnih, zanima pa te tudi, kako je z zaupnostjo informacij, ki jih klienti na srečanjih delijo.
Najprej morava razločiti kliničnega psihologa ter psihoterapevta - klinični psiholog je ta, ki ti lahko postavi diagnozo, psihoterapevti tega ne počnejo, ker za to niso usposobljeni. Napotnico za obisk kliničnega psihologa lahko dobiš pri svojem osebnem zdravniku, tako da je obisk brezplačen, medtem ko je psihoterapija skoraj izključno samoplačniška storitev, torej za vsak obisk plačaš.
Klinični psiholog ti tako postavi diagnozo, psihoterapevt pa je ta pri katerem “se pogovarjaš” in pri katerem potekajo srečanja tako, kot si jih ti v svojem zapisu opisal. Pri psihoterapiji pa obstaja več različnih usmeritev, med katerimi se lahko odločaš - nekatere so bolj primerne za površinske in kratkotrajne težave, druge pa za globinsko odkrivanje in težave, ki so prisotne dlje časa. Če te zanima kaj več o usmeritvah, se lahko javiš nazaj z vprašanjem, ti z veseljem povem kaj več o tem. Imaš sicer tudi neko srednjo smer, ki ni samo postavljanje diagnoze ali dolgotrajna obravnava - gre za psihološko svetovanje, ki je pretežno namenjeno nekim trenutnim težavam, ki ti onemogočajo normalno funkcioniranje in jo izvajajo psihologi ali tudi terapevti - svetovanje pa je lahko tudi brezplačno, lahko tudi brez ali z napotnico zdravnika. Ena izmed ustanov, ki svetovanje nudi brezplačno in brez napotnice je Center za psihološko svetovanje Posvet, kamor lahko kot mladoletnik greš tudi brez spremstva staršev.
Pri mladoletnih klientih je pri svetovanju in psihoterapiji glede zaupnosti tako kot si rekel - nobena informacija, ki jo s svetovalcem/terapevtom deliš ne zapusti zidov sobe, kjer se srečujeta, razen v primeru, da je ogroženo tvoje življenje ali življenje drugih ljudi. O tem govoriš z izbranim strokovnjakom na prvem srečanju, prav tako pa o tem oba podpišeta sporazum.
Če imaš zame še kakšno vprašanje, ti z veseljem odgovorim.
Lepo bodi!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)