Pozdravljeni,
sem študentka stara 20 in zadnje leto ali dve se precej pogosto soočam s slabim počutjem. To je, duševnim. Zdi se mi, da bi mi pogovor s terapevtom oz. psihologom koristil, ampak nimam namena ali možnosti plačevati zasebnega terapevta. Vem, da bi se lahko obrnila na javno zdravstvo, a se mi to zdi dokaj radikalno, saj vem, da so čakalne vrste za psihološko pomoč precej dolge, povrh pa se mi zdi, da moj primer ni zares nujen v primerjavi z ljudmi, ki so v večih stiskah. Zato ne bom tega naredila. Namreč moje težave res niso tako hude, zgolj mi je vsake toliko težko sprejeti, da ne morem vplivati na odločitve drugih, ni mi jasno kako smo ljudje tako egocentrični in težko se sprijaznim s stanjem v ožji in širši družbi. Kaj sem starejša, bolj me stvari prizadevajo in ovirajo v vsakdanjem življenju, motivaciji, študiju. Rada bi se konstruktivno pogovorila z nekom, ki ni moj prijatelj ali družina, mogoče lahko popravim vzorce razmišljanja ali kaj, ne vem. Zanima me, ali obstaja kje kakšna brezplačna opcija psihološke konsultacije oz. pomoči.
Hvala, LP
• Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Klara, pozdravljena,
hvala, da si tako odprto delila svoje občutke. Zdi se, da si že veliko razmišljala o tem, kaj trenutno doživljaš, in se pogumno sprašuješ, kako bi si lahko pomagala. To je prvi korak k izboljšanju počutja. Prav je, da stiske ne pustiš, da postane prevelika, in že zdaj razmišljaš o načinih, kako se razbremeniti.
Razumem tvojo skrb glede čakalnih dob v javnem zdravstvu, vendar obstajajo tudi brezplačne možnosti, ki so hitreje dostopne. Glede na tvoj opis in vpogled v lastno počutje bi ti lahko koristilo psihološko svetovanje, ki je na določenih točkah zelo podobno psihoterapiji, a je časovno krajše in bolj osredotočeno na konkretne težave in cilje.
Psihološko svetovanje je namenjeno razumevanju lastnih vzorcev razmišljanja, čustvenih odzivov in odnosov. Gre za strokovno podporo, ki temelji na znanstvenih dognanjih in je usmerjena v razbremenitev ter izboljšanje kakovosti življenja. Običajno poteka v obliki več srečanj, dolgih 45–60 minut, kjer se s psihološkim_o svetovalcem_ko pogovarjaš o svojih občutkih in z različnimi tehnikami preoblikuješ razmišljanja in vedenja. Za razliko od psihoterapije, ki je pogosto usmerjena v dolgotrajnejšo obravnavo globljih in kompleksnejših težav, je psihološko svetovanje primeren prvi korak, če želiš razrešiti določene težave ali izzvati svoje vzorce razmišljanja. Psihološki svetovalci so prav tako kot psihoterapevti izkušeni in kvalitetno izobraženi strokovnjaki, zato je svetovanje varno in učinkovito za podporo, ki jo trenutno iščeš.
Kje najdeš brezplačno psihološko svetovanje?
Univerzitetne svetovalnice: če študiraš na eni od večjih slovenskih univerz, imajo vse organizirane oblike brezplačnega svetovanja. Univerza v Ljubljani in Univerza na Primorskem nudita svetovanje prek svojih svetovalnic, ki jih organizira prav univerza. Na Univerzi v Mariboru pa sta na voljo dve svetovalnici – eno vodi ŠOUM, drugo pa Društvo študentov psihologije Maribor.
Za več informacij preveri njihove spletne strani ali kontaktiraj svetovalnico svoje univerze prek e-pošte ali telefona – kontakti so običajno na voljo na univerzitetnih spletnih straneh.
Študentski klubi in društva: številni študentski klubi za svoje člane_ice financirajo brezplačna svetovanja, zato lahko preveriš možnosti, ki jih nudijo lokalni študentski klubi. Za članstvo je ponavadi dovolj že potrdilo o vpisu.
Svetovalnica Posvet: To je zanesljiva brezplačna svetovalnica, ki deluje v številnih krajih po Sloveniji (Ljubljana, Maribor, Celje, Kranj, Velenje, Idrija, Portorož, Zagorje in drugih). Ponujajo individualno psihološko svetovanje, kjer ti pomagajo razumeti svoje občutke in najti načine za razbremenitev ter boljše spopadanje z izzivi. Svetovanje je brezplačno in brez napotnice. Naročiš se lahko na telefonski številki 031 704 707 vsak delovni dan med 9. in 19. uro. Več informacij lahko najdeš na njihovi spletni strani: https://posvet.org/
Če imaš še kakšno vprašanje ali bi želela več informacij, sem ti na voljo.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije