Pozdravljeni,
Imam prijateljico, ki jo v šoli stalno zafrkavajo in je ne sprejemajo. Pisali so ji že nesramna sporočila, poleg tega se obnašajo kot, da ima bolezen, ki jo bodo dobili, če se je kdo dotakni. So grozni in že sama je šla pred kakšnim letom k psihologinji. Problem je v tem, da ji je psihologinja rekla samo, da naj reče naj nehajo, kar situacije absolutno ni popravilo. Sem razočarana a hkrati tudi sama nevem kaj lahko narediš v tem primeru. Prijateljica je v stiski ampak noče iti še enkrat k psihologinji, ker se preveč boji njenih nasilnežev. Kaj naj naredim? Kaj lahko naredi psihologinja? Zanima me, ker sem se pripravljena sama pogovoriti z njo ampak nevem kaj naj ji rečem, če me vpraša kaj mislim, da lahko sploh še naredi.
Lep dan vam želim in se že vnaprej zahvaljujem za odgovor. :)
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
razumem, da je tvoja prijateljica v težki situaciji. Zafrkavanje in medvrstniško nasilje lahko imata zelo negativen vpliv na duševno zdravje. Žal mi je, da psihologinja, ki jo je prijateljica obiskala, ni uspela ustrezno pomagati.
Nasilje je resna zadeva, ki jo je potrebno obravnavati in tudi na šoli so dolžni ustrezno ukrepati proti nasilnežem.
Tu je nekaj predlogov, kaj lahko storiš za prijateljico:
pogovori se z njo o tem, kako se počuti. Pomembno je, da se počuti slišano in podprto. Poslušaj jo brez obsojanja in ji daj vedeti, da je v redu, da se počuti tako, kot se počuti in da te skrbi zanjo. Povej ji, da ni osamljena in da si ji pripravljena pomagati. Tvoja prijateljica ima pravico do varnosti in ni kriva za to, kar se ji dogaja. Svetuj ji, da se pogovori z razrednikom ali s svetovalno delavko v šoli. Oni lahko ugotovijo, kdo jo zafrkava in kako bodo ukrepali proti tem nasilnežem. Neprimeren odnos do sošolcev je namreč kršitev šolskih pravil in šole imajo ničelno toleranco do nasilja. Nasilneži bodo verjetno dobili vzgojni ukrep. Skupaj s prijateljico načrtujta strategije: razmislita o tem, kako se spoprijeti s sošolci. Morda bi bilo koristno, če bi imela nekaj pripravljenih odzivov na njihovo vedenje. Če potrebujeta kakšne ideje, mi lahko pišeta in vama lahko svetujem tudi glede tega. pogovori se s starši tvoje prijateljice. Tudi oni jo lahko podpirajo in pomagajo rešiti težavo s pogovorom s šolskimi delavci – svetovalna delavka, razrednik...
Če se prijateljica ne želi vrniti k psihologinji, jo lahko poskušaš prepričati, da se vsaj pogovori z drugim strokovnjakom. Zagotovo je pa prvi korak, da se pogovori z razrednikom, šolsko svetovalno delavko ali ravnateljem/ravnateljico. Če se strinja, lahko greš z njo do njih in se skupaj pogovorite. Proti nasilnežem je potrebno ukrepati in naj se ne boji, da se bodo zaradi tega bolj spravljali na njo, saj jih v najslabšem primeru lahko tudi izključijo iz šole.
Upam, da bodo ti predlogi v pomoč. Pomembno je, da si prijateljici še naprej na voljo in ji pomagaš po najboljših močeh. Tvoji prijateljici želim veliko sreče pri reševanju težave. Če imaš še kakšno vprašanje, bom vesela ponovnega vprašanja.
Želim ti lep dan,
Urška Stepišnik, dipl.m.s. in mag. prof. socialne pedagogike